void Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Som det står i topic, hva skjer ? La oss si at dette er en 2.0 innsprut og kjører med ladetrykk på ca. 0.5 bar. Tenker generellt hva som skjer med motoren. Hadde bare en liten tanke i hodet birthday Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Tror ikke motoren din holder lenge, blir stort trykk/komp i forhold til det toppen/rådene dine klarer. Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Med 0,3 - 0,4 i laddetrykk kan du kanskje få bilen til å gå skikkelig. Det største problemet vil være dysene dine som kanskje ikke greier levere nok bensin og motoren vil derfor kutte. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holmen Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 gå inn på http://www.fastford.no og søk litt på ist! Der vil du få info om det der! Av folk som faktiskt har prøvd det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaumann Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 En kamerat av meg monterte turbo på 2.0i OHC, det endte med at den ene råden kom ut av blokka! Han kjørte med 0.5 bar ladetrykk Siter '98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk) '92 Vectra 1.8i (motoroverhaling) '95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs) '86 Scorpio 2.0iCL (solgt) '86 Sierra 2.0L stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Kommer mye an på grunnkompresjonen i motor. Lav komp er en fordel... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Faren er ikkje at motoren kutter, men at bensin/luftblandinga blir for mager og du svir/smelter stempla viss du ikkje klarer å tilføre nok bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Masse bra innspill her, ellers hadde jeg gjort noe dumt ;) Men jeg ville såklart modifisert motoren litt. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Mere bensin(stille opp trykket), bakke tenninga litt(6-8*fød), Og det vil holde hvis motoren er bra og det er 205-blokk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peet Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 eg monterte transit diesel turbo på ISen min.. funket fint d.. kjørte 0.3- 0.4 i ladetrykk... gikk ihvertfall endel bedre enn orginalt når først turboen begynte å lade.. kom på rundt 4000.. men men.. tror ikke eg hadde noe tenningsbank eller noe.. bare pass på å feste oljeslanger skikkelig... eg raste turboen og motoren ved å gjøre d feil.. doh :bump Siter Volvo 740/940 Turbo Ford Sierra 1,8TD Ford Escort Mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie_storm Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 du kan få kjøpe min :) sierra ist :) stasjongs vogn. hehe Siter Cosworth 88 SEDAN prosjekt-klar 07 Sierra 86 IST bane bil Passat 99 STV Arbeids bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Hvis man har en 100% org motor, hva må man gjøre for å sette inn en turbo da? Hva må man bytte ut og kjøpe nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 du kan få kjøpe min :)sierra ist :) stasjongs vogn. hehe Morsomere å bygge om selv ;) Hvis man har en 100% org motor, hva må man gjøre for å sette inn en turbo da? Hva må man bytte ut og kjøpe nytt? Du må jo bytte om endel deler for at motoren skal holde. Men hvis du skal ha en 100% org motor, så trenger du vel kun turbo manifolden. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Bare nevner et par ting: -Turbomanifold(Og turbo da seff) -Et sted å ta olje fra og oljeretur ned i bunnpanne. -Muligens en bensintrykksregulator -Gjerne en bleedventil eller boost controller -Trykkrør -Downpipe og resten av eksos -Muligens en Intercooler -Luftfilter Det er nok noe mer men det var det jeg kom på i slengen! Det blir alltid litt(les: MYE) mer enn du tror! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Opprinnelig skrevet av spnDude Hvis man har en 100% org motor, hva må man gjøre for å sette inn en turbo da? Hva må man bytte ut og kjøpe nytt? Hvis du skal kjøre 100% orginalt, så er det iallefall en fordel me bedre topp pakning og bedre bolter:) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.