Kebab gud Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Mange klager over at MK4 supra er for tung.. så jeg sjekket litt på JDM vekta på div biler fra samme tid og i samme klasse.. En MK4 Supra Turbo veier : 1490Kg (431Nm++) En R33 Skyline GTR veier : 1530Kg (367Nm++) En R34 Skyline GTR veier : 1540Kg (392Nm++) En Nissan 300ZX turbo veier : 1570Kg (388Nm+) En Mazda Eunos Cosmo veier : 1590Kg (402Nm+) En Mitsu GTO Turbo veier : 1710Kg (426Nm+) Alle talla er fra ca midt i levetiden og er JDM modeller det er også bare Manuell (automat på de som ikke har manuell) det er også tatt fra basis modellen for topputgaven (eks: 97modell Supra Turbo 6Man (Ikke targa, RZ ikke RZ-S)) Som dere ser er MK4 supra den letteste i sin klasse (er bare 1 som er lettere og det er NSX.. men da den ikke har turbo så dreit jeg i den :P) (hører også til at Euro og US supra er nesten 100KG tyngre enn JDM modellen :P) EDIT: la også til dreimoment så dere vet hva de forskjellige bilene må jobbe med :P (++ = Vet for et fakta er det er mer enn det, + = misstenker mer enn det) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lermax Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Targa Supraene er vel ca 100 kg tyngre en Cupeene. Siter Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus! Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 For tung?!! :D Neppe! :D Må jo hå såpass til vekt om man skal oppi litt høyere hastigheter vettu :D Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 For tung?!! :D Neppe! :D Må jo hå såpass til vekt om man skal oppi litt høyere hastigheter vettu :D Endel jeg-er-racer-sjåfør-wannabe's der ute påstår jo at Supraer er tunge og ikke går godt med de 330 hk'ene som er standard... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Om en Supra er for tung eller ikke kommer an på øyet som ser. For mitt vedkommede er Supraen mere enn tilgitt den høye vekta ene og alene grunnet maskina. 2JZ-GTE'en er noe av det aller beste som har hendt verdenen hva angår turbomotorer. Standard er den jo "grei nok", men hvem kjøper en Supra for å beholde den standard? Når tuning kommer inn i bildet viser denne motoren seg virkelig fra sin beste side - makan til oppbygging, soliditet og presisjon...! Tilbake til vekta - uten å noensinne ha vært i nærheten av en 80-type Supra synes jeg vekta er passe. Den er tung nok til å være stabil og langt fra "skranglete", men lett nok til at den er passe "agile". Forresten, en NA2 i den beskjedne Type-R-utgaven har en egenvekt på 1270 kilo, og dette gir omentrentlig 4,5 kilo/hk imot Supraens 5,3. På den annen side; C32B'en i NSX'en er langt fra like lettrimmet som Supraens motstykke og yter bare fattige 304 Newtonmeter dreiemoment. Men det finnes flere områder og kategorier å bedømme en bil etter, annet enn tall på et papir. Vi vet jo alle at jeg er en Honda-elsker av dimensjoner, men det burde ikke farge min kommentar om at NSX'en og Supraen ikke engang er i nærheten av å være i samme klasse - det er for store forskjeller hva angår alt; spesielt pris. Sist jeg sjekket (isted) kostet en topp utstyrt, top-of-the-line NA2 Type-R 13,5 millioner Yen, noe som skal tilsvare omentrentlig 783.000 NOK pluss moms og engangsavgift. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 de kjører løp i samme klasse :P (og da har NSX turbo og Supra V8 :D hvem vinner mest ? trenger jeg virkelig si det :P ) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Supra er tingen vett. :) Burde ikke være et problem som alle sier og drifte med den fordi den er for tung! Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Endel jeg-er-racer-sjåfør-wannabe's der ute påstår jo at Supraer er tunge og ikke går godt med de 330 hk'ene som er standard... Sikker på at det ikke er 280hk som er standard? Siter Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Mange klager over at MK4 supra er for tung..så jeg sjekket litt på JDM vekta på div biler fra samme tid og i samme klasse.. En MK4 Supra Turbo veier : 1490Kg (431Nm++) En R33 Skyline GTR veier : 1530Kg (367Nm++) En R34 Skyline GTR veier : 1540Kg (392Nm++) En Nissan 300ZX turbo veier : 1570Kg (388Nm+) En Mazda Eunos Cosmo veier : 1590Kg (402Nm+) En Mitsu GTO Turbo veier : 1710Kg (426Nm+) Mitsubishi Evo 7'en min veier : 1305Kg (490Nm+) ;D Men funker dårlig å drifte med wtf? Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Sikker på at det ikke er 280hk som er standard? Offisielt har de 280 .. men i virkeligheten har de over 300 (fra 97 eller 98 og utover var det 330 i virkeligheten) samme er det med SkylineGTR også .. er bare honda som holdt avtalen japsene inngikk i slutten av 80-tallet/starten av 90tallet Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 280 er i japan da. 330 i europa eller usa. og 310 i usa eller europa. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 offisielt 280 i japan ja .. men er ikke det :P Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 er bare honda som holdt avtalen japsene inngikk i slutten av 80-tallet/starten av 90tallet Jeg er rimelig sikker på at NSX'en var en av de første bilene som brøt grensa (noe med at Honda hadde innrømmet at den ytet 290). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 har sett dyno papirer på at 280 er hva den yter.. men honda var de første som slapp en 300hester bil etter avtalen ble droppet (Honda legend..) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 har sett dyno papirer på at 280 er hva den yter.. men honda var de første som slapp en 300hester bil etter avtalen ble droppet (Honda legend..) ...Og jeg har sett papirer på over dette (men Honda selv oppgir bare 280 for alle NSX'er med manuelt gir). Vi kan krangle så mye vi vil om disse småtingene, men det er sikkert at flere av de Japanske sportsbilene yter mere enn de 280 de skulle ha (takk og pris for dét), og så må vi også huske å faktorére inn at forskjellige dynoer har forskjellige toleranser, og sist men ikke minst, forskjellige innstillinger. Temperatur påvirker også resultatet. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.