Laaars Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Hei! Hvordan er mulighetene for å putte en G40 motor i Golf 1? Jeg har INGEN peiling på disse motorene. Satt på med en Polo G40 i dag, og det gikk årleit det :) Planen er jo fortsatt GTI 16V, men som jeg regna med så var ikke Møller medgjørelige med motorbytte, annet enn at de ønsket meg lykke til med prosjektet ;) Men det betyr vel også at G40 aldri vil bli godkjent da Golf aldri kom med denne motoren. Var bare en tanke egentlig. :) Den Poloen jeg satt på med var registrert som en vanlig Polo 1.3, så kanskje en mulighet for Golf også. Hvem vet? Men det er fortsatt 16V med gassere som står på planen, koste hva det koste vil. Og det kommer vel til å koste en tur ned til TÜV i tyskland. Noen som vet hvor mye man må ut med for papirer på motorbytte der? Og er jeg nødt til å ha med bilen ned dit da? For jeg vil ikke bygge bilen ferdig med den motoren hvis jeg ikke vet 100% sikkert at den blir godkjent. (Vi snakker fortsatt om GTI 16V) :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 vil tro det går ganske greit iaf hvis du har orginalt en "smallblock" vw motor i bilen (1.1 eller 1.3) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Har 1.1 liter originalt :) Er motorfestene like? Godkjenning da? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 blir vel det samme problemet med godkjenning som med 16v. Bilen er ikke levert orginalt med den motoren. Hvis det ikke er mere enn 112hk i den så går det vel å høre med biltilsynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Var dte jeg tenkte på, men den har 113 hk originalt :) Så det er mindre problem tror jeg. Frister egentlig litt... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Hadde vært litt tøft med g40 i golfen. Det skader jo ikke å høre med biltilsynet. Er jo ikke stor forskjell på hk da, men det er vel lett å ta ut flere hk av den motoren da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Vet om folk som har gjort dette på en helg i England. Er jo ikke akkurat lett å få tak i G40 motor her i landet da.... Hvem var det du satt på med da? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Om du har 1,1 er motorfester like mener jeg på...... Er nok enklere å godkjenne, men slike G40 biler er vel ikke så lett å få tak i plug and pray.... Her er link til en jeg kjenner som skal gjør det samme: http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3895 Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Var dte jeg tenkte på, men den har 113 hk originalt :) Så det er mindre problem tror jeg.Frister egentlig litt... Du kan vel legge på 15%? Er jo lov til å ha 15% effektøkning. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
detuktioner Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Om du har 1,1 er motorfester like mener jeg på......Er nok enklere å godkjenne, men slike G40 biler er vel ikke så lett å få tak i plug and pray.... Her er link til en jeg kjenner som skal gjør det samme: http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3895 OT: vettu om den donorbilen hans er godkjent ombygd? hva skjer med resten av bilen delene blir tatt fra? Siter '86 Vw Polo 86c Coupé Vi lærer alle av våre feil....Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 OT:vettu om den donorbilen hans er godkjent ombygd? hva skjer med resten av bilen delene blir tatt fra? Er godkjent med turbo ja. Hva som skjer med resten av bilen vet jeg ikke enda.. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 1.1 motoren har andre fester enn resten av golf motorene. Polo sine fester passer vel rett på golf sine så kanskje du må bygge om? Håper noen kan bekrefte/avbekrefte dette! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Takk for masse svar! Skal undersøke alt litt nærmere om GTI 16V blir uaktuelt pga. biltilsynet, og jeg ikke orker å dra til Tyskland, vi får se. Polo G40 er jo minst like spennende syns jeg :) Hvem var det du satt på med da? Satt på med broren min, som lånte bilen av en kompis :) 1.1 motoren har andre fester enn resten av golf motorene. Polo sine fester passer vel rett på golf sine så kanskje du må bygge om? Håper noen kan bekrefte/avbekrefte dette! 1.1 og 1.3 har forskjellige fester i karroseriet. Der sitter venstre feste (forfra) litt lenger forran. Men G40 er jo 1.3 liter og er jeg heldig passer den rett inn. Om jeg skal ha GTI 16V må uansett det feste flyttes lenger bak, så det er jo greit nok :) Som sagt, bare en tanke men... synes motoren virker litt interessant :) Og hvis det blir seendes sånn ut i tillegg så er det jo årleit! Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 G40 har forresten eget motorfeste på g-ladersiden som G-laderen også er festet i Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Men det kan vel bare sveises på, eller lage til et. :) Blir nødt til å undersøke litt mer om det, for det frister bare mer og mer... Hvor bør man lete etter motorer? Siden de er så sjeldne i Norge. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg