Gå til innhold

El-vindu i Bmw Cab 318I E36...?!

Ranger emnet


Teciero

Anbefalte innlegg

Har en Bmw Cab 318I E36, som jeg plages med ett el-vindu med...

 

Var ute og kjørte en del igår, så skulle jeg stenge vinduet, og da ble det et smell, og vinduet ville ikke røre på seg... (Smellet kom fra inni døren hørtes det ut som...) Når jeg trykker på bryterne til vinduet, så hører jeg el-motoren surrer, men ingenting skjer... Så virker det som selve vinduet ikke har noen motstand i seg, for det var enkelt å dra vinduet opp og ned for hånd, for å stenge det for kvelden... (Tenkte kanskje det skulle være litt mer motstand i det?)

 

Hva kan det være som har skjedd her? Er det el-motoren som har tatt kvelden, eller er det noe annet?

 

Håper på hjelp, da det er litt tungvindt, når det regner:p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd det samme som skjedde med meg.. Vinduet har gått opp i sveisen.. Så du må ut med vindusmekanismen, og få sveiset det igjen.. Også montere det i hop..

 

Her er litt bilder av det fra når jeg fikk det fikset.. Er litt arbeid, men ikke så omfattende!

 

Dørtrekket:

Bilde_047.jpg

 

Det skrur du av med to skruer som er under to små lokk bak handtaket.. Også sitter det fast med klips rundt..

Bilde_048.jpg

 

Motoren:

Bilde_049.jpg

 

Staget som har løsnet:

Bilde_050.jpg

Bilde_051.jpg

 

Utgangspunktet:

Bilde_056.jpg

 

Så må du borre ut popnaglene vinduet sitter festet med, (det gjorde Christian hos meg:))

Bilde_054.jpg

 

4 popnagler og en umbracoskru måtte bort, så ser det slik ut:

Bilde_059.jpg

 

Her ser du feilen:

Bilde_060.jpg

 

Slik skal den være:

Bilde_062.jpg

 

Så da var mekanismen ute, og jeg dro til et metaliserings verksted ting å fikk det sveiset for en hundrings :)

Bilde_073.jpg

 

Dette burde holde rimelig bra! :)

Bilde_074.jpg

 

Klar til montering igjen!

Bilde_075.jpg

 

Det var litt knot å få det på plass, med glidestykkene osv, men det gikk til slutt!

Bilde_077.jpg

 

Vi skrudde det fast med skruer, så du ser selv hva du vil gjøre!

Bilde_078.jpg

 

Ferdig!

Bilde_080.jpg

 

 

Lykke til, og håper du får bruk for hjelpa fra meg! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår