Gå til innhold

Teciero

Bruker
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    325I E-30
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    2,5

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Namsos

Teciero's Achievements

  1. Et lim som fungerer UTRULI godt på all slags materialer, men som er svært lite kjent, det er Aquasure lim. Dette har jeg brukt på det meste, og selger det selv på jobb. Fåes kjøpt ihvertfall på sportsbutikker. Annbefales!
  2. Hvorfor spiller det så stor rolle? Noen ganger lønner det seg å ikke spille komplett idiot ovenfor purken også...
  3. Jeg tystet på eieren av bilen, for det presset de ut av meg, men som jeg sa til dem, så hadde jeg ikke peiling på hvem som kjørte, for eieren møtte jeg i syden dagen før, og han er fortsatt der. Så han ble også presset til å oppgi hvem det var som lånte bilen. For han kjørte jo bak meg, så jeg så jo godt hvilken bil som var bak meg, og det visste de og at jeg visste. Og hadde jeg da noe valg da og IKKE si hvilken bil som var bak meg...? Tror ikke det... Er ikke jeg som bestemte at han skulle kjøre så fort, det valgte han ganske så godt selv, og er jo ikke skikkeli smart å prøve å kjøre fra dem, når de hadde måling på deg, visste bilen og alt, og var på vei for å lete. Både jeg og han andre som ble tatt samtidig, ble jo presset til å oppgi hvem han 3 som stakk av var. Bilen altså.
  4. Ble tatt igår i 95km/t i 60 sonen. Skjedde etter at jeg akset på på en absolutt oversiktelig strekning, også bremset ned til fartsgrensene igjen. Jeg innrømte det på stedet, og godtok forelegget, og skulle bli belønnet sa de, for det var en som hadde 115km/t, og stakk av fra purken, så jeg sa hvem det var. Hvor langt førerkortbeslag kan jeg vente meg på dette? og bot?
  5. Karroseriene er identiske på disse bilene ja... Kun det som er forskjell er motorfesetne på 4 og 6 sylindret.
  6. mente karroserierne på alle e30:p
  7. DEtte kan jeg bekrefte, da jeg har bygget om 316, til 323 turbo selv. KArroseriene på alle m3 er like, men du sparer deg jobb, med å ta en 320, med tanke på ledningsnettet. Er ganske så sikkert motronic ledningsnett i 320 og ihvertfall 325, mens det kan hende det er l-tronic i 318. Dette er også greit å sjekke før du starter. Ellers er motorom og slikt det samme! Noen 320èr leveres også med skivebrems bak, så da slipper du jo å bygge om det evt, med tanke på bærearmer og slikt.
  8. Joda, er intrisert jeg, men lurte på hvor mye ca. du hadde tenkt deg for det?:) ER det til kun motoren, eller til hele bilen? :) Er det L-tronic, eller motronic?:)
  9. Hei! Lurer på om det er noen som har et komplett ledningsnett til bmw 323 e30 85 modell?:) Er til motoren det er snakk om... Har hjerne, så det behøver jeg ikke... Trenger også komplett nett til selve bilen, viss noen har det liggende:) Noen som har?:) Evt BILLIg delebil, som jeg kan plukke selv fra!:)
  10. Har forandret litt i planene mine, derfor trenger jeg ikke ledningsnettet likevel... Derfor selger jeg Komplett ledningsnett til bil for 6 sylindret BMW E30. Skal ihvertfall passe til biler med L-Tronic tenningssystem. Om det passer Motronic, det vet jeg ikke, men er på eget ansvar isåfall! Komplett med sikringsboks og alt! Prisantydning 1000,- 90920833
  11. Takker for utrolig mye brae svar her! Er utrolig kjekt at dere tar dere tid til å hjelpe litt!:) Skal begynne å demontere en del, så fort det slutter å regne ute, i.o.m, garasjen er full av annen prosjektbil!;) Skal informere dere så raskt jeg vet noe mer om hva som er feil!:)
  12. Teciero

    M3 kardang

    M3-kardangen er bolt on på e30 ja...!
  13. Har en Bmw Cab 318I E36, som jeg plages med ett el-vindu med... Var ute og kjørte en del igår, så skulle jeg stenge vinduet, og da ble det et smell, og vinduet ville ikke røre på seg... (Smellet kom fra inni døren hørtes det ut som...) Når jeg trykker på bryterne til vinduet, så hører jeg el-motoren surrer, men ingenting skjer... Så virker det som selve vinduet ikke har noen motstand i seg, for det var enkelt å dra vinduet opp og ned for hånd, for å stenge det for kvelden... (Tenkte kanskje det skulle være litt mer motstand i det?) Hva kan det være som har skjedd her? Er det el-motoren som har tatt kvelden, eller er det noe annet? Håper på hjelp, da det er litt tungvindt, når det regner:p hehe
  14. For å få bekreftelse på at karroserier og slikt er identisk, så kontaktet jeg bmw-norge, og bmw-verksteder, hvor jeg fikk papirer på at disse karroseriene var identiske... Men IKKE bekreft reg-nr, før du har fått bekreftelse på at du får dette godkjent, med å gjøre ditt å datt... Men du er nødt til å høre med ditt lokale biltilsyn om evt godkjenning av motor/drivverk ++, for dette varierer veldig fra by ti by...:o Er faktisk ganske sjelden at det blir godkjent turbo i e30 nå til dags...:( Desverre...!:(
  15. Hei! Jeg tenkte jeg skulle legge inn litt info her jeg også, iom, jeg holder på å bygger om en e30 316, til e30 323 turbo intercooler. Kan legge inn en mail her, som jeg bla. fikk, i start-fasen under bygginga: Angående om du får det godkjent eller ikke, kommer ann på biltilsyn til biltilsyn, derfor har jeg vært en god del i kontakt med de som har ansvaret i Norge for ombygging av biler: Jeg viser til din mail som SFOOR har fått oversendt fra Vegdirektoratet ved Espen Andersson. SFOOR er opprettet av Vegdirektoratet som en gruppe som skal gi rådgivende uttalelser til trafikkstasjonene i de tilfellene hvor det er tvil om hva arbeid på et kjøretøy skal defineres som, samt gi innspill i forhold til tekniske løsninger mv i forhold til særlig trafikksikkerhets- og miljøhensyn. Rent generelt kan vi si at det vanligvis er relativt kurant å bygge om en biltype (eksempelvis BMW E 30) med større motor enn det bilen har originalt så lenge man holder seg under den effekten som biltypen er levert med med den største motoren. Det forutsetter da at man bruker bremser, hjuloppheng mv tilsvarende den motoren man skal bruke, samt at det forutsettes at karosseriet er identisk (uten forsterkinger mv) på eksempelvis 320 og 325. Dersom man ønsker å bruke eksempelvis turbo for å øke effekten på en mindre motor opp mot maksimal effekt for vedkommende biltype, så vil man vanligvis få problemer i forhold til det konstruktive avgasskravet, noe som særlig gjelder biler fra og med 1989 da katalysatorkravet kom. Så konkret til din forespørsel, så kan vi si at det vil være mulig å bygge om din 320 med den største motoren som E30 ble levert med, dersom du samtidig bytter hjuloppheng, bremser, drivverk mv fra tilsvarende bil og får bekreftelse på at karosseriene er identiske på disse. Dersom du vil øke effekten ved hjelp av turbo og en annen motor, så vil det kunne skape problemer i forhold til avgasskravet. Samtidig ber vi deg være obs på at ved ombygging vil du ofte få en bil med større egenvekt mens totalvekten forblir uendret, noe som kan føre til at det blir for liten nyttelast i forhold til antall passasjerplasser, og bilen kan bli 4- eller 3-seter. Dette blir litt prinsippielle betrakninger, og vi ber deg ta kontakt med en trafikkstasjon i ditt nærområde for å avtale nærmere med de om selve ombyggingen, oppfølgingen av denne og dokumentasjonskrav, eventuelt dispensasjoner fra krav.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår