Gå til innhold

Har kjøpt meg 740 Tic :)

Ranger emnet


Glenn`

Anbefalte innlegg

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja..videre planer for bilen nå er først å få kjøpt nye vinterdekk.ting jeg vil gjøre videre etter det er dumpventil,fjærbeinstag,nye typen baklykter(?),kjøpe 1 ny eikerfelg med dekk til neste sommer og lakkering med tid og stunder.

 

Ellers hadde jeg jo bilen oppe på bukk det pappa arbeider.Så meget bra ut under!Extremt lite rust...bare noen småplasser med overflate:)Foringer å sånt virket også i god stand.Fikk satt til servopumpa å sånt.skal ta den opp på nytt å få den spylet under,samt stelle litt med den før vinteren.Sette i noe "plastpopper" på fangeren fremme å slike småting.Ser ut som det var gitt for penga ja :wave

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærbenstag fra SAM er tingen. Å bytte baklykter er bare sløsing med penger synes jeg, siden du har røde baklykter, og dem er gromme! -Du får jo heller ikke brukt refleksplata til skiltet som du bruker nå med de nye lyktene...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærbenstag fra SAM er tingen. Å bytte baklykter er bare sløsing med penger synes jeg, siden du har røde baklykter, og dem er gromme! -Du får jo heller ikke brukt refleksplata til skiltet som du bruker nå med de nye lyktene...

sant nok.men er litt skeptisk til di lyktene på kontroll da..må sikkert av med di da,hehe.vet ikke hvor streng di er på sånne ting.har forresten idag mulig ordnet godpris på turboxs rfl dump med t-stykke å vacumslange(begge samco) :) så vi får se....

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. må ikke ha RFl-ventil da.. høres jo ut som om hele bilen holder på å sprenge hver gang man slepper gassen! Og T-stykke bruker man ikke. :P -Man borrer / lager hull i røret cirka der dynamoen er, og får noen til å sveise på den nippelen som følger med dumpventilen, for så at man lakker den sort. Det blir mye penere og koster mindre. TurboXS type H eller S er mer enn bra nok.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Har rett i det, men du skulle bare visst hvor mange jalla-løsninger jeg har sett når det kommer til montering av dumpventil !

 

Fra detta:

 

SANY0028.jpg

 

Til for eksempel dette:

 

sveiset.JPG

 

IMG_1263.jpg

 

-Mye penere å sveise den rett på enn å bruke en haug mad slanger og slangeklemmer.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår