Gå til innhold

er 240 forumet, blitt en "søppelbøtte" for poster om andre modeller?

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

for meg så virker det som om alle driver å lager poster om alle andre volvo-modeller her inne på forumet..

 

Selvom det er her det er folk, så er det egentlig for 240 og ting til 240.. Ikke hvilke felger vi syns passer på en 960..

 

 

Personlig så mister jeg interressen av å lese i forumet, når jeg må rote frem 240 tråder blandt masse annet søppel..

 

Må si meg totalt enig. Skal det "gå ut over" oss i 240 forumet at det er lite respons på de andre seksjonene til volvo? Som Nastyboy skriver over, det finnes andre steder og klage på 960'n, spørre om felger til 740'n osv..

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

vell vell...må si at volvo er volvo.å siden flest folk har 240 er det på 240 forumet de er.det er lite respons på di andre forumene og vanskelig å få hjelp.å spørsmål om motor å sånt for eksempel...det er jo samma faen!

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant.men sjønner godt at folk skriver inn på 240 postene...først prøver de som regel i sin egen post,ingen respons.så skriver di inn i 240 posten,vips,svar med en gang!sjønner det særlig når man plages med motor og sånt å vil ha kjappe svar for det er jo kjipt at bilen skal bli stående når noen alltids kan hjelpe hær på forumet..sånn jeg ser på saken :)

 

og alle her er vell gla i Volvo uansett...greit det kanskje er unødvendig å skrive om felger å sånt til andre merker,men motor-problemer og slikt sjønner jeg ikke problemet med...

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant.men sjønner godt at folk skriver inn på 240 postene...først prøver de som regel i sin egen post,ingen respons.så skriver di inn i 240 posten,vips,svar med en gang!sjønner det særlig når man plages med motor og sånt å vil ha kjappe svar for det er jo kjipt at bilen skal bli stående når noen alltids kan hjelpe hær på forumet..sånn jeg ser på saken :)

 

og alle her er vell gla i Volvo uansett...greit det kanskje er unødvendig å skrive om felger å sånt til andre merker,men motor-problemer og slikt sjønner jeg ikke problemet med...

 

 

jeg tok ikke med tråder om motorer.. for de går ofte om hverandre i de forskjellige merkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forumet er passe klønete delt opp i kategorier..

 

200-700-800-900 seriene er ganske så like så det ganske greit å ha de samla på ett sted... 300-400 på ett sted og to talls serien på ett sted og ett for Eldre modeller.

 

synes det er greit å diskutere noe annet enn 240 uten å tråle gjennom de sekstusenogfemtifire andre forum kategoriene...

 

 

Kategorier som har under 100 innlegg bør slåes sammen med lignende modeller.. mener nå jeg.. Fks. Jetta og Vento kategorien bør slås sammen... s40 og s50, s60 og s80..

 

Helt enig her! Motorene er jo samma, blinklys er samma, speiler er samme, felger og dekk er samme, + masse mer. Så jeg synes det er helt greit. Men for å gjøre det vanskelig så må det da gå ann å legge inn et spørsmål i 900-serien og linke til 200-serien der det er folk for å få svar mener jeg da!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om folk som f.eks. maxis, EK-Racing og div ajndre her, som faktiskt har litt på nakken innen volvo, kommer ovber dette inlegget, kan dere være så snil å fortelle deres mening? når jeg lurer på en ting om volvo, så legger jeg det som regel ut på 200forumet, for der vet jeg jeg får respons, og da innerst inne at en av dere "volvo veteraner" vil bruke tida deres på å svare, så jeg veit hva som er sånn og hva som er sånn..for ellers har det en tendens til å bli litt sånn at fattern til en kompis av søskenbarnet mitt tror at det er slik og slik, mens dette ikke stemmer en halvmeter!

 

 

men om jeg skal få sagt masse på få ord, kan dere seriøse volvo gutta fortelle hva dere mener om at 7-og 9-serien blir litt blandet sammen med 2serien?

 

*om noen føler seg støtet eller fornærmet, så er det overhodet ikke meningen! selv om en viss anden etter min mening burde sette seg ned å ta seg ei pære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om folk som f.eks. maxis, EK-Racing og div ajndre her, som faktiskt har litt på nakken innen volvo, kommer ovber dette inlegget, kan dere være så snil å fortelle deres mening? når jeg lurer på en ting om volvo, så legger jeg det som regel ut på 200forumet, for der vet jeg jeg får respons, og da innerst inne at en av dere "volvo veteraner" vil bruke tida deres på å svare, så jeg veit hva som er sånn og hva som er sånn..for ellers har det en tendens til å bli litt sånn at fattern til en kompis av søskenbarnet mitt tror at det er slik og slik, mens dette ikke stemmer en halvmeter!

 

 

men om jeg skal få sagt masse på få ord, kan dere seriøse volvo gutta fortelle hva dere mener om at 7-og 9-serien blir litt blandet sammen med 2serien?

 

*om noen føler seg støtet eller fornærmet, så er det overhodet ikke meningen! selv om en viss anden etter min mening burde sette seg ned å ta seg ei pære!

 

 

men sånn som den ene tråden da.. "syns dere jeg burde ha hvit, rødt, rødhvit osv osv på mitt bremselys på vingen på en 940" spennende å lese ?

 

og når folk skriver sånne innlegg her, så får vi UENDELIG mange sider med tråder.. og da forsvinner de "viktige" trådene bort i mengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om jeg skal få sagt masse på få ord, kan dere seriøse volvo gutta fortelle hva dere mener om at 7-og 9-serien blir litt blandet sammen med 2serien?

 

Ser ikke akkuratt problemet med å blande 2, 7 og 9 serien.

Er jo akkuratt samma greiene.

 

 

sånn som ting er nå, så har de hver sitt sted å være.. be heller administratorene slå de sammen..

 

før var det en for hver model.... 240,242,244,245 osv..

 

ig hvis du la merke til hvilke tråder jeg spesifiserte, så var det ingen av de som hadde med motor og sånt å gjøre, for de går om hverandre..

 

men hva folk mener om han skal ha hvite eller råde bremselys i vingen sin og sånt er bortkasta tråder på 240 delen...

 

Ta deg en titt på de 12 sidene som er med tråder, og se hvor mange som faktisk ikke har noe med 240 å gjøre.. så blir du overrasket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn som ting er nå, så har de hver sitt sted å være.. be heller administratorene slå de sammen..

 

før var det en for hver model.... 240,242,244,245 osv..

 

ig hvis du la merke til hvilke tråder jeg spesifiserte, så var det ingen av de som hadde med motor og sånt å gjøre, for de går om hverandre..

 

men hva folk mener om han skal ha hvite eller råde bremselys i vingen sin og sånt er bortkasta tråder på 240 delen...

 

Ta deg en titt på de 12 sidene som er med tråder, og se hvor mange som faktisk ikke har noe med 240 å gjøre.. så blir du overrasket..

 

Og hva så? Det er da ikke så mye trafikk her at man ikke rekker å følge med på trådene om 240.

Og jeg trur nok du er en av de eneste her som har noe imot å lese tråder om 700 og 900.

For meg og de fleste ekte volvofolk er ihvertfall 2, 7, og 900 samma sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge meg på denne tråden jeg.

 

Synes nå som mange at det er mer respons på 200 delen enn de andre.

Og som fler sier så er det jo veeeldig mye likt på 2-7-9 serien til volvo, så når det er tekniske spm så er det jo veeeldig greit og legge de på 200 delen, der det er masse respons.

 

Når det kommer til den delen der "Nastyboy" mener det er søppel å legge inn en tråd der folk spør om synspunkter i forhold til fargevalg, felgvalg mm, er jeg ikke enig.

De fleste tråder har jo en Topic som sier litt mer om hva tråden inneholder....

LIKER DU IKKE TOPIC SÅ GI F..N I Å LES DEN DA VEL hellothere

 

Det koster deg jo J.....G Lite energi og se igjenom trådene da.....

 

Jeg for min del leser de fleste tråder, og når du legger to identisketråder om teknisk spm vedrørende en 230ET/FK/FT i 200 og 700 forumet har du jo etter all sansynlighet 20 fler svar i 200 delen enn 700.

 

Og da over til noe annet da hva gjør spørsmål ang B230FK/FT i 200 forumet, disse motoren står vel mer eller mindre i 700 og 900 bilene orginalt.......(Dette var satt litt på spissen da, skjønner at det tekniske rundt en FK/FT motor for å putte den ned i en 200 burde ligge under 200 forumet, men ikke de tekniske detaljene på motor, drivverk++)

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår