fribbern Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Er det slik at olje på diselbiler er mye mørkere enn vanlig bensinbilen? Peilet olje på jobbbilen(disel) i dag, og den var kull svart. Noen her som har litt peil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Nei Olja er gammel/møkkete Bytt Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Lenge sia du har bytta olje ? Olje på dieselmotorer blir ofte fort svart, men tar ingen skade å bytte olje heller ;) Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 jeg bytter olje hver 10 000 på transportern min og har gjort det de siste 80000...motoren bruker ikke noe olje men den er kølsvart etter en dag etter bytte.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Bilen hadde aldri vært peilet olje på før jeg kom. peilet i går. og den var svart. Hadde heller aldri vært på service. Blir litt iritert over folk som gir faen for det er jo ikke dems bil... Men dere sier at diselbiler tar ikke skade av svart olje? Er det noen måte å se at man må bytte olje på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Men dere sier at diselbiler tar ikke skade av svart olje? Det vi sier er at oljen på en diesel motor blir svart med en gang.. Så det kan vel ikke ta noen skade så lenge oljen er sånn passe ny ;) Er det noen måte å se at man må bytte olje på? Ikke som jeg vet, når det er snakk om diesel. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Men dere sier at diselbiler tar ikke skade av svart olje? Er det noen måte å se at man må bytte olje på? Helt vanlig at oljen blir sort med en gang. Betyr kun en ting, at oljen gjør en av jobbene sine (rengjør og holder på dritten). I USA er det vanlig å tappe av litt olje og sende til analyse. Er ikke spesielt kostbart "over there". Vet ikke om det finnes tilsvarende her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 :wave *titegn* Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 hvorfor blir oljen i dieselbiler fortere svart? på min (bensin) bil kan jeg kjøre 3-4 tusen km før oljen blir mørk. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Nei, du må bruke "ultraspesiell" diselolje! ;););) :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Fargen på oljen sier lite om tilstanden til oljen. At den er svart betyr ikke at det er på tide å bytte. Hvis du vil vite mer om olje, les på BITOG forumet. Der finner du alle svar du vil ha: http://www.bobistheoilguy.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beerman Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 hvis oljen kjennes "tørr" er det på tide å bytte, fargen spiller ingen rolle. men den blir fort svart på diesel... Siter http://www.tristania.com har du diesel bil? sjekk ut: http://www.chiptuning.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg