Gå til innhold

81-VW Jetta Diesel

Ranger emnet


cRxXx

Anbefalte innlegg

SOLGT!!

 

 

Hei. Jeg har en 81mod Jetta (2dørs) Diesel.

 

minjetta.bmp

 

Jeg annser bilen som en gennial bruks bil siden den er billig i forbruk, billig diesel, veldig billig og forsikre og lett og finne tak i billige brukte deler til.

 

Bilen er i veldig go teknisk stand og jeg har byttet veldig mye slitedeler på bilen. eks: dempere bak, fjærer (35mm senkefjærer, tuv godkjent, med 4-hjuls kontroll), begge tårnlagrene, bremser forran..++

 

Motoren er og byttet, og den kjøpte jeg av en arbeidskolega mens jeg jobbet på vw\audi verkstedet i tromsø (ca 1år siden). Motoren hadde vært i hans familie fra den ble kjøpt ny i 79 (sto da i en golf). Han hadde og tatt veldig godt vare på motoren. Han tok bla oljeskift hver 5000km (og det har jeg fortsatt med). Han hadde og nettop byttet alle tetteringene i begge endene av motoren en liten stund før jeg kjøpte den. Er ingen olje lekasje på motoren og den bruker veldig lite olje.. Ellers så går motoren som en klokke. ryker litt på kald start, men det er veldig normalt på en gammel diesel. Clutch og Gearkasse er og kjempe bra..

 

Karrosseri: litt overflaterust enkelte plasser, men veldig lite sammenlignet med de fleste 80talls vw..

 

Interiør: det er blått interiør i bilen. baksetene er helt grei. Fram setene er ganske slitt derfor har jeg kjøpt svar\blått sette trekk til de.

 

UTSTYR: defa motor og coupe varmer, hella (eller var d bosh??) ff300 ekstra lys, barum sommer dekk på alu felg i dimmensjon 195\50-15 som er brukt en sesong, nokian hakapelitta 2 piggdekk på alufelg i dimmensjon 155\80-13 som er brukt en sesong (sitter som støpt på is og snø).

 

Stereo: ca 1år gammel Pioneer deh-p80mp mp3 spiller (4x60watt), pioneer ts-e 17cm høytalere i dørene, noen GAMMLE pioneer høytalere i hattehylla, noen år gammel boss 4x150watt forsterker, noen år gammel Pioneer 10tomms sub i kasse.

 

Bilen ble eu godkjent i sommer uten feil..!!

 

Jeg har jobbet på vw\audi verksted i 2år og kan skrive under på at bilen er i VELDIG go stand sammelignet med det meste som er ute på veiene..

 

Det som feiler bilen: Panseret har en ganske stor bulk fordi jeg var litt uheldig for et par uker siden *rødme* grillen fikk seg og en liten smell da. Coupe vifta har sluttet og fungere. En liten tur til huggern og disse feilene er reparert på nul komma nix.. Og jeg har ikke lagt ledning til coupe varmeren fra motor rommet og inn i bilen (henger bare ledninga gjenom vinduet).

 

Også kommer spørsmålene:

 

Hva tror dere denne bilen kan være verdt dersom de nevnte feilene blir reparert?

og hva den kan være verdt med de nevnte feilene?

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene er vel ikke verd så veldig mye.. så jeg foreslår at du legger ut en pris du har lyst på.. grillen kan jo være litt vanskelig å få tak i da.. siden det er solgt vesentlig færre mk1 jetta enn mk1 golf.. men så lenge skjermene er hele er det vel ikke noe mer som er vanskelig å skaffe.. muligens bakluka om den er ille da..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til grillen trenger jeg egentli bare et par klips og emblemet.. ingenting iveien med skjermene og bakluka..

 

vill pansret fra golf passe?

 

ja, er klar over at jeg må bestemme meg for en pris når jeg skal annonsere den.. er bare ikke helt sikker på hva den prisen blir enda..

 

grunnen til at jeg synes den er verdt litt er vell egentli at dekkene og annet utstyr er verdt en del i seg selv.. men jeg vurderer og å selge den uten sommer dekk og stereo..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si en pris uten å ha sett bilen og hvertfall umulig å si noe utifra ditt bilde. Hadde du hatt noe bedre/større bilder hadde det vært litt lettere...

Uansett så er ikke en Jettaeinser verdt mange kronene desverre. Men er den hel og fin og eu-ok så kan du vel kanskje få 8-10k for den. Skal du få noe mer enn dette bør den ha lav km og/eller være spesiellt bra.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for bra svar...

 

bedre bilder kommer..

 

det jeg egentli lurer mest på er hvor mye jeg må sette ned prisen siden den må ha nytt panser og coupe vifte.. 1500? 2000? 3000? 4000? delene i seg selv koster jo ikke mye, men er klar over at bilen synker drastisk i pris når den ikke ser spes bra ut..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg synes og det er en fin bil. og den har vært grei med meg så langt. men andre lyster kaller.. men jeg er som sagt ikke helt sikker på om jeg blir og selge enda..

 

bilder:

et bilde med vinterfelgene på

Vinter1.jpg

 

et bilde med noen 16tommere og uten ekstralys :D

Jettanbg.jpg

 

venstre bak

Bilde022.jpg

 

høyre bak ps..sot filmen er fjernet nå

Bilde021.jpg

 

høre bak litt mer ovenfra

Bilde020.jpg

 

høyre forran

Bilde019.jpg

 

høyre forran litt mer ovenfra

Bilde018.jpg

 

baksete 1

Bilde005.jpg

 

baksete 2

Bilde001.jpg

 

baksete 3

Bilde000.jpg

 

framseter

In.jpg

 

dæsjbord fra høyre ps.. honda emblem er fra min første bil (kommer aldri til og glemme den), men det skall selfølgelig fjernes før bilen eventuelt blir solgt..

Bilde004.jpg

 

dæsjbord fra venstre

Bilde002.jpg

 

de fleste bildene er tatt i sommer. om ønskelig kan jeg og skaffe bilder av skaden og andre skjønnhets flekker..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja, nå selges jettan..

 

6000,- som den står. trenger som sagt nytt panser, grill og coupe vifte.

vinter hjul, ekstralys, motor varmer, front høytalere i dørene og hattehylle høytalere følger med.

 

sommerhjul: 2000,-

sub i kasse 600,-

forsterker 800,-

cd spiller: 2500,-

 

om noen ønsker at sommerhjul og stereo skal følge med, er total prisen diskuterbar..

 

mail\msn: kknyborg@hotmail.com

ring\sms: 91108855

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

nå selges bilen for 3000 med vinterhjul.

dette er fordi jeg har blitt påkjørt mens den sto parkert utenfor hybeln min, og jeg ikke har ork\tid\energi til og fikse den. det er en liten skade på h.skjerm, støtfanger og blinklykt er knust. pluss at panser og grill var skadet fra før av.

 

coupe vifta er fikset.

 

eu ok i sommer!!!

 

bilen er i daglig drift og funker utmerket. om du ikke er så nøye på utsendet er det egentlig bare og smette på ei ny blinklykt så er den i bra stand.

 

går det ann og bygge den om til jetta 2 front? isåfall har du den perfekte prosjekt bil her ;)

 

bilder kommer imorgen..

 

DIESEL ROCKS!! :D

 

EDIT:

mail\msn: kknyborg@hotmail.com

ring\sms: 91108855

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

km stand:

står 252`på telleren, men jeg har kjørt uten km teller i snart ett år. så man kan vell plusse på ca 10`km.. mener og huske motoren er godt ca det samme, men det kan jeg ikke garrantere...

 

kan og føye til at lysene kommer og går litt.. det kommer av at det er litt eir (irr) i sikkringsboksen. er bare og ta den ut og rense den så er alt i orden igjen.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder. det var allerede litt mørkt når jeg kom hjem fra skolen idag, så tre av bildene ble ganske dårlige. ska se om jeg får tatt nye imorgen..

 

748decff.jpg

 

Bilde003.jpg

 

fbbf40b2.jpg

 

8cd5d8da.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår