Gå til innhold

Miniturbo

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Mulig du merker litt på en 1,1L på lavt turtall.

 

Men de fleste motorene bruker vel en del mer en 5000l/min (noen som gidder å regne på det? ). på litt turtall. Så da vil den vel bremse effekten godt.

 

Kjør heller en slange frem til grillen for å få RAM effekt. Det vil i det minste ikke gi restriksjoner på høyt turtall.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2 liters motor bruker ca 2 liter luft på 4 rpm. (4 takt prinsippet). Da er det bare å gange opp.

 

Eks 1: 4000 rpm / 4 takter = 1000 liter i minuttet x 2 liter = 2000 liter.

 

Eks 2: 6000 rpm / 4 takter = 1500 liter i minuttet x 2 liter = 5000 liter.

 

Så ifølge mine utregninger vil den gi nok luft, men jeg tviler på at den klarer å gi nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk ennå får lov å selge og markedsføre slike dingser i Norge er utrolig. Det er selvfølgelig ingen effekt i disse i det hele tatt. Jeg har sagt det før og sier det igjen: "det finnes INGEN snarveier til flere hester". Med mindre man kjører turbobil som kan chiptrimmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2 liters motor bruker ca 2 liter luft på 4 rpm. (4 takt prinsippet). Da er det bare å gange opp.

 

Eks 1: 4000 rpm / 4 takter = 1000 liter i minuttet x 2 liter = 2000 liter.

 

Eks 2: 6000 rpm / 4 takter = 1500 liter i minuttet x 2 liter = 5000 liter.

 

Så ifølge mine utregninger vil den gi nok luft, men jeg tviler på at den klarer å gi nok.

 

Motoren suger vel inn 2 liter på 4 takter ja, men det er 4 takter på 2 omdreininger, så du må vel doble luftmengdene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ta ut luftfilter

2. Finn gassregulator i motorrommet

3. Gi full gass og kjenn suget som er der.

 

Måtte jukse litt får å få på 1. filter jeg kjøpte og brukte 1/2 rull gaffatape som adapter og suget sugde teipen nesten helt av innerrullen (ca 7 cm).

se tegn:

 

teip.jpg

 

Det skal være en kanke så heftig motor for å kunne overgå et undertrykk på, si 0.2 bar med tanke på lavtrykksturbo som har fast 0.35 bar i trykk, at slike dingser ikke har funnets tidligere er jo da et under hvis det er så bra da..... :roll:

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, jævli bra link!

 

 

Off topic:

har veldig lyst å få satt på turbo på min passat 2.0i (2e), men er redd for at det blir mye arbeid.

 

*porting

*nytt grenrør

*mod av bunpanne

*få tak i turbo

*div fester

 

Sikler sykt på det, men mangler plass å skru på... Bruker bilen svært lite akuratt nå da jeg bor nærme skolen... Kat er alt borte og pottene er plassert lengst bak der eksosen har lavest trykk...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks 1: 4000 rpm / 4 takter = 1000 liter i minuttet x 2 liter = 2000 liter.

 

 

Motoren suger vel inn 2 liter på 4 takter ja, men det er 4 takter på 2 omdreininger, så du må vel doble luftmengdene dine.

 

eventuelt halvere de?

 

eks 1: 8000 rpm / 4 takter = 1000 liter i minuttet x 2 liter = 2000liter

 

eller:

 

4000 rpm / 4 takter =500 liter i minuttet x 2liter = 1000 liter

 

eller er jeg bare trøtt å tar helt feil?

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår