Gå til innhold

rx7 2,6 turbo??

Ranger emnet


Olav Vangsnes

Anbefalte innlegg

2,6? tror eg aldri har lest at dt kom noe 2,6, har bare hørt om 1,3 en eg..men i norge no så må jo rx7 registreres som 2,6, dt ligger faktisk en tråd her på forumet om akkurat dt, så hvis ikke motoren er trimmet vil jg tro at det er like mange hk som i en original rx7, md turbo. hellothere

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,6... Ja, ikke sant.. Det er og blir en 1308 ccm motor og ferdig med det!

 

Flame on..

 

Og forresten, Mazda har kommet med følgende størrelser på sine motorer:

 

10A - 1 liter

12A - 1,2 liter

13B - 1,3 liter

(Er det bare meg som ser sammenhengen her eller?)

20B - 2 liter

R26B - 2,6 liter

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 2,6liters 26B er "hjemmelaget", det finnes færre 26Ber i verden enn du kan telle på en hånd, deriblant Mazdas egen 787B Le Mans-bil, med ca. 600hk, og 600-700NM, om jeg ikke husker helt feil, midtmontert.. annet enn den ene har Mazda aldri byggd en 26B, de andre som finnes, er to 13Ber som er sammenmontert, Scoot Racing i Japan har nyss bygd en slik, (fet bil, syk lyd!) men den yter bare ca.400hk, da uten turbo.

en mattsvart FD i englang som er under konstruksjon nå, innsprøytning, tror jeg, ikke turbo der heller... ennå! men ifølge bladet JTuner kommer man langt med en N/A 26B, over 700hk, uten store problemer, sier de...! :drive2 :jail

Biler som burde ha stått i garasjen min:

R34 NISMO Z-tune

WGN35 Stagea

PGC10 Skyline :eddie :eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at det i england står aventert rx7 med 2,6 turbo.. Er dette noe tess?? Hvor mange hester??

 

Det er fordi bilene ble registrert som 2.6l i england. De har nå gått bort ifra det. Skjedde for et par år siden.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 2,6liters 26B er "hjemmelaget", det finnes færre 26Ber i verden enn du kan telle på en hånd, deriblant Mazdas egen 787B Le Mans-bil, med ca. 600hk, og 600-700NM, om jeg ikke husker helt feil, midtmontert.. annet enn den ene har Mazda aldri byggd en 26B, de andre som finnes, er to 13Ber som er sammenmontert, Scoot Racing i Japan har nyss bygd en slik, (fet bil, syk lyd!) men den yter bare ca.400hk, da uten turbo.

en mattsvart FD i englang som er under konstruksjon nå, innsprøytning, tror jeg, ikke turbo der heller... ennå! men ifølge bladet JTuner kommer man langt med en N/A 26B, over 700hk, uten store problemer, sier de...! :drive2 :jail

 

Du er nok litt på jordet der. Har sett flere bilder fra verkstedet til Rick Engman, og han har en par-tre stykker stående under verkstedbenken. Mazda kjørte også Lemans noen år med 4-rotor før de vant med 787 i 1991 og de kjørte vel neppe med samme motor i flere år. For de som ønsker å bygge seg sin egen 4-rotor så finnes det ferdige "kit" å få kjøpt. Jeff Bruce som holder til på andre siden av kloden lager eksenteraksler og centerhus med opplagring og det som skal til for å bygge sin egen 3 eller 4 rotor. Tar jeg ikke feil så brukte vel Scoot 12A rotorhus på sin, så denne er nok veldig kompakt og fin. Er jo også en BMW som går på stripa i Australia, denne er bygget med 13B hus og kan beskues her: http://www.mazdarotary.net/queenstbmw.htm

 

Hvis man er litt interessert så kan men vel faktisk få kjøpt en 26B hos Mazda i Japan, men den er nok ikke billig...

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurley i England tilbyr også 4 rotorer, ja til og med 6 rotor! Men for å si det sånn, du bør ha en lommebok på størrelse med Kjell Inge Røkke for å ha råd til det!

 

Froode: Bildene av ruta blei ikke noe spesielt bra.. Vanskelig å få til et bilde av dem på nært hold. De er faktisk så godt som ripefrie dersom du vil ha dem.

 

Asbjørn/Scort: du skylder meg en Solo! Haha!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom et begrenset opplag Rx7 med 26B-REW (altså 2.6l) i 1994-1996... Hvis noen lurte...

 

hmm noe som har gått meg forbi.

 

og hvor har du nå så disse opplysningene ifra?

 

for ifølge den offisieller boka ifra mazda angående RX7 så har 3 gen RX7 kunn kommet med en 13b-REW Twin Turbo motor.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhh. hææ..

hvor i alle dager tar dere fakta fra??!

 

der har aldri rullet noen som helst produksjonsbil med wankel større enn 20b på noen vei ever!!! Basta,

26b er ingen produksjonsmotor og kommer aldri til å bli det(desverre)

den er en racemotor...

så slutt å prate piss og les litt før dere skriver,

 

(hadde FD kommet med 4rotor turbo så hadde jeg kjøpt ASAP!!)

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår