cj2002 Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Dere som er unge og har billig forsikring på e30'ene deres, åssen i helvete får dere til det???!? jeg fikk "tilbud" på 8000 med BARE ansvar på e30 320!!?Mvh Marius Husk at bilforsikring varierer VELDIG etter hvor i landet man bor. Jo lenger vekk fra storbyer som Oslo , Trondheim ol man kommer jo billigere er det. Jeg tror også at mange av de på forumet her forsikrer biler på foreldrene, noe som gjør at det blir billig. Men bonus sparer de jo ikke.... Siter Hilsen cj c¨,) '01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking x '84 Volvo 240 ...oppstarteren av: -= forsikringstråden på forumet =- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Hvor mange av dere har pruta på forsikringa da? Evt. hvor mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Det stemmer ikke bestandig at de blir billigere å bo utenfor en stor by. Et eks. er at jeg får billigere forsikring enn broren min enda han bor HELT nord-øst i landet Norge og jeg bor i Trondheim. Dette vet jeg da vi har brukt de der kalkulatorene som ligger ute på hjemmesidene til Postbanken, IF og Gjensidige. Jeg fikk det faktik 3500,- billigere enn broren min enda han er 2 år eldre. Vi brukte de samme forutsetningene på begge oss to. Jeg fikk 10% i fra min kundebehandler hos Sparebank1, så nå har jeg 70% og er 22 år. Jeg har prøvd å prute, men det har ikke hjulpet. Men jeg har jo dog fått 10% gratis allikavel, etter at jeg spurte om å få mere bonus. Det er ingen fasit når det gjelder km per år, da det avhenger alt av hvor langt du kjører. Det går jo ann å stille km-telleren tilbake, men det er jo ikke lov... Det må nevnes at jeg måtte bare betale 200,- ekstra for å øke km ifra 8000 til 20000 km i året, egentlig latterlig billig. Jeg tror at det beste man kan gjøre ang. forsikring er å ha bilen(e) forsikret på seg selv, ifra så tidlig som mulig. Alternaltivt kan man evt. ha bilen forsikret på en av foreldrene og når man skal ha bil, så kan man få arbeidsplassen om å gi en bekreftelse om at du har kjørt skadefritt så lenge du har jobbet i den jobben. Dette fikk en kar på jobben lov til av IF. Han fikk da 30% gratis i tillegg til de 20% som er standard. Så nå har han en bil for første gang forsikret på seg selv med 50% enda den bare har vært forsikret på han i ca. 4 mnd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Jeg fikk 10% i fra min kundebehandler hos Sparebank1, så nå har jeg 70% og er 22 år. Jeg har prøvd å prute, men det har ikke hjulpet. Men jeg har jo dog fått 10% gratis allikavel, etter at jeg spurte om å få mere bonus. Hæh? Jeg må ta meg en tur opp til kundebehandlern din :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 så kan man få arbeidsplassen om å gi en bekreftelse om at du har kjørt skadefritt så lenge du har jobbet i den jobben. Hvordan gjør jeg dette?? Mvh Marius Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Hvordan gjør jeg dette??Mvh Marius Du må vel ringe ditt eget forsikringsselskap for å høre om de vil akseptere det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Hvordan gjør jeg dette??Mvh Marius Du får en lapp fra firmaet du jobber i, på firmaets brevpapir med underskrift fra daglig leder om x-antall skadefrie kilometer.. Jeg dokumenterte selv 90 000km skadefritt og begynte derfor på 50% istedet for 20% som er vanlig.. Nå er jeg på 60% :) Gikk fra 18 000 i året på en bil til 9000kr eller noe sånnt pr år.. På bilen jeg har nå betaler jeg ca 900kr i mnd for 20 000km på en 2002 Mercerdes Vito, full kasko osv osv... (Terra forsikring) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Terra... Mer info? Er det bra alternativ til Postanken og Gjensidige? Alle kan forsikre bil der eller lukket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
htn Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 skal ikke ødelegge tråden helt her, men bare et kjapt spm. vil effektpotte/luftfilter påvirke forsikringspremien i noen stor grad? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cj2002 Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Terra... Mer info? Er det bra alternativ til Postanken og Gjensidige? Alle kan forsikre bil der eller lukket? Stort sett har alle foriskringsselskaper like regler. Det lønner seg bare å ta en ringerunde (alle har nettsider): Gjensidige IF Trygg Hansa Vesta Enter Tennant BS forsikring Nordic insurance Sparebank 1 skadeforsikring Posten skadeforsikring terra vital skade Finnes sikkert fler også som jeg ikke kommer på. En ting er pris på forsikring , en annen ting er hva som skjer den dagen du trenger hjelp... Oftest er ikke det billigste best ! Det er som alt annet her i verden. Man får det man betaler for. Siter Hilsen cj c¨,) '01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking x '84 Volvo 240 ...oppstarteren av: -= forsikringstråden på forumet =- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cj2002 Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 skal ikke ødelegge tråden helt her, men bare et kjapt spm. vil effektpotte/luftfilter påvirke forsikringspremien i noen stor grad? Vil ikke påvirke premien i det hele tatt! Ihvertfall ikke i der jeg jobber - og jeg tror det er ganske likt overalt. I de fleste tilfeller gir det ikke så voldsom effektøkning heller. Er vel mest lyd...men lyden er halve morroa (synes ihvertfall jeg) :wave Siter Hilsen cj c¨,) '01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking x '84 Volvo 240 ...oppstarteren av: -= forsikringstråden på forumet =- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Du får en lapp fra firmaet du jobber i, på firmaets brevpapir med underskrift fra daglig leder om x-antall skadefrie kilometer.. Jeg dokumenterte selv 90 000km skadefritt og begynte derfor på 50% istedet for 20% som er vanlig.. Nå er jeg på 60% :) Gikk fra 18 000 i året på en bil til 9000kr eller noe sånnt pr år.. På bilen jeg har nå betaler jeg ca 900kr i mnd for 20 000km på en 2002 Mercerdes Vito, full kasko osv osv... (Terra forsikring) Det var jo egentlig ikke spesielt billig. Jeg beregnet forsikring på din bil hos Gjensidige og havnet op 8048,- i året. Full kasko, 4000,- i egenandel, 20000 km i året, ingen alarm eller startsperre, bosatt i Trondheim, ingen rabatt givende organisasjoner og jeg er eneste bruker av bilen. Skal dog nevnes at jeg har 10% mer bonus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 hva sier forsikringselskaper om biler godkjent med større motor enn orginal her i norge? hvordan setter de en pris på hvor mye du må betale? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Husker ikke helt hvor det var, men noen forsikringsselskap betaler tilbake ungdomstillegget hvis man kjører skadefritt i 3-5 år eller hvor det nå var. Noen som vet hvor det er hen? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r0ver2 Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Sparebank 1 gjør det i hvertfall - og som jeg har nevnt i en annen tråd, du kan spare 20% bonus pr år, ved å bytte selskap hvert halvår. De fleste gir deg allerede da bonusøkning i det du bytter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg