CorollaGT Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Hei Jeg har akkurat tatt fra hverandre motoren i bilen min da jeg måtte bytte gummipakningen i innsugsmanifolden min. I denne sammenheng må jeg derfor ta av toppen for å komme til umbraco skruene som den er festet med. Etter at jeg satt sammen motoren igjen begynte bilen å kødde litt etter en liten stund med kjøring. Gjerne hvis jeg kjører på lavt turtall. Jeg kan tenke meg at dette har noe med når motoren er varm eller ikke. Det som skjer er at den dæver helt ut og turtelleren dør nesten. Og etterhvert stopper den opp. Etter dette må jeg kinne og kødde, og det høres nesten ut som at den går 2 sylindre. For at den skal bli "bra" igjen må jeg vente noen timer. Er det noen som kunne ha gitt meg noen tips der ute? Har gått over alle koblinger osv, men kan ikke se noen feil. Det skal sies at tomgangsregulatoren min er borte, men den har fungert fint før det. Det som er så merkelig er at den gikk helt fra Drammen til Tønsberg uten problemer, kan det være noe med lufta her nede? :roll: ` Takk for tips CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Ingen som vet om noe som kan tipse meg? Litt rådløs her nå. Kanskje det er noe der ute som har et bilde av forgasseren med tilhørende slanger. Kanskje jeg har satt de feil? Motoren det gjelder er en 90 mod 90 Hk. Ikke den med luftfilter boksen rett over toppdekselet, men nede ved lykten. Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sparky Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Ingen som vet om noe som kan tipse meg? Litt rådløs her nå. Kanskje det er noe der ute som har et bilde av forgasseren med tilhørende slanger. Kanskje jeg har satt de feil? Motoren det gjelder er en 90 mod 90 Hk. Ikke den med luftfilter boksen rett over toppdekselet, men nede ved lykten. Golf2 Forumet???? Der kan de sikkert hjelpe Har ikke så mye peil på slikt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Falskluft sjekket det.. Når motorer går sprayer du med startgass rundt insusmanifoil. forgasset etc. vist den trekker falsk luft skal turtallet øke Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiA4RS Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 hvorfor skaffet du ikke bare riktig verktøy for å komme til de umbraco skruene? du trenger aldeles ikke å demontere motor pga det.. men men... husket du å skifte topp pakningen? Siter Audi R4R 2.7 bi turbo 2001 BMW 320d 150tdi 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 hvorfor skaffet du ikke bare riktig verktøy for å komme til de umbraco skruene? du trenger aldeles ikke å demontere motor pga det.. men men... husket du å skifte topp pakningen? Tja, fordi jeg ikke vet om noe sted jeg kunne få tak i dette verktøyet. Ingen som har stryki med å ha lært seg å bytte en toppakning som jeg vet! Toppakningen la jeg jeg bare opp ned...funka greit det assa! :wave CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiA4RS Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 En erfaring rikere er jo bra.. men jeg jobber selv på vw verksted og VET at om man legger en toppakning opp ned blir ikke alle olje og vannkanal hull i pakningen rett i forhold til om den lå rette veien... men men mulig du har flaks Siter Audi R4R 2.7 bi turbo 2001 BMW 320d 150tdi 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Å snu toppakningen er en dårlig og simpel løsning når man kan få en ny for et par hundrelapper... Ikke umulig at det er her problemet ditt ligger, i og med at det høres ut som den går bare på to sylindre når den er varm! :boxing Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 ha du satt på registeret riktig da? Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Det med å snu topp pakningen var bare kødd. Men jeg greide ikke å få det tydlig nok frem ser jeg. Jeg har fortsatt samme problemet.. Og blitt enda værre nå. Er det noen måte jeg kan sjekke om choken er i orden? evt hvor er choken? Jørn Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg