Laaars Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Hei! Tenkte å flytte batteriet til reservehjulsbrønnen i Golfen. Hvordan er reglene ang. dette? Må jeg ha en batteriboks? Må den være godkjent? De er jo svindyre... Hva hvis jeg har gelèbatteri? Over reservehjulsbrønnen bil det også bli lagt gulv i spon / MDF, så det blir ikke "åpent". På forhånd takk!! :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Hei!Tenkte å flytte batteriet til reservehjulsbrønnen i Golfen. Hvordan er reglene ang. dette? Må jeg ha en batteriboks? Må den være godkjent? De er jo svindyre... Hva hvis jeg har gelèbatteri? Over reservehjulsbrønnen bil det også bli lagt gulv i spon / MDF, så det blir ikke "åpent". På forhånd takk!! :) mangen som har gjort dette utan å vert å godkjent hos biltilsynet. om man må da veit eg ikkje. men batteriet må festast skikkelig og kablana fram til startaren og sikringsboks må da større dimensjon på Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Så vidt jeg vet, må man enten bruke tett gelebatteri eller ha et vanlig syrebatteri i en dertil egnet tett kasse med ventilasjon, pga faren for utvikling av knallgass... Og selvfølgelig må det sitte godt fast! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Er gelèbatterier dyre eller? Batterikasser er iallfall ganske dyre :rolleyes: Eller kan jeg f.eks bruke batterikasse til båtbatterier? Koster ingenting på Biltema omtrent. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Er gelèbatterier dyre eller?Batterikasser er iallfall ganske dyre :rolleyes: Eller kan jeg f.eks bruke batterikasse til båtbatterier? Koster ingenting på Biltema omtrent. batteri er ikkje dyrt. eg har maxxima batteri. da kan monterast oppned viss amn vil. optima yellow eller redtop kan og monterast slik man vil. dei ligger rundt 2000kr. kommer ann på kor du kjøper dei og om du har rabatter. mekonomen har vertfall optima Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Ja, så med andre ord... det var dyrt ;) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Du kan fint bruke en av Marin-boksene til biltema. Har den til 98,- i baggasjerommet på Mustangen og er knallfornøyd. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=362&iItemId=87917 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=362&iItemId=87921 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=362&iItemId=87919 Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Jeg har batteriet mitt under baksetet på høyre side. Sånn kom det orginalt. ikke no spes med det. Helt vanlig batteri, men det går en tynn lufteslange fra batteriet og ut ett eller annet sted. Har heller ikke no batterikasse, men det er festet godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg