Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
blown

Dodge Stealth - som en Mitsubishi 3000gt, bare bedre!

Rate this topic

Recommended Posts

Eller... det er vel smak og behag egentlig - mekanisk er det jo samme bilen. Og jeg kan vel ikke snakke så høyt om at Stealth'en ser bedre ut enn 3000gt'en, som nettopp har skiftet hele fronten på bilen min til å se ut som en 1999 3000gt!

Uansett, jeg fikk FØRSTE INNLEGG i Stealth-subforumet!! yodude

Da var endelig bilen i Norge! Skal til Oslo i helga for å hente den, og så kjøre opp til Trondheim med den. Blir spennende å se hvordan den oppfører seg på vinterføre nå da... :wonder Uansett blir det godt å få kjøre den litt igjen - det er jo faktisk 2 1/2 måned siden jeg satte den fra meg i Miami!

Slenger med et bilde av bilen også - det siste jeg tok før jeg forlot bilen i Miami. Den mangler tåkelysene her, og fanger foran og panser skal selvsagt lakkeres i pearl white som resten av bilen også - jeg rakk det bare ikke før jeg forlot USA...

blown_miami.jpg

Takktakk! Hyggelig at andre liker bilen også! :D

Vi får se hva som skjer med det panseret da... svart funker jo forsåvidt med det svarte taket, men det flyter ikke helt med fanger og framskjermer synes jeg. Dere kan si hva dere vil om "banan-vingen" min, jeg synes den er helt konge! :deng Tror ikke jeg har sett noen annen bil med sånn vinge, så det er noe som er med på å gjøre Stealthen litt mer spesiell... det mener nå jeg da!

Planen nå er å få bytta ut de mikroskopiske standard-turboene med noe som skuver litt mer! Tok meg en handlerunde før jeg forlot USA, så jeg har både turboer (DR-500), bensinpumpe (Denso), 450cc dyser og air/fuel-kontroller (Apexi SAFC II). Jeg kunne helt klart ha kjøpt større turboer og fått mer power, men disse skal være veldig bra gate-turboer. Over 400AWHP burde være oppnåelig...

Ah! Sinnsykt! Jeg syns det er bra at du driter i andres meninger! Liker du det, så er det

fint nok! Blir denne å se på vinterføre i vinter, eller blir det sommer bil? Gleder meg til å

se den rundt i gatene i trondheim ihvertfall =D

Klart det skal være vinterbil! Med permanent firhjulstrekk kan da ikke det være noe problem... ;) Pga. toll og avgifter kommer jeg til å vente til over nyttår en gang med å registrere bilen, så denne vinteren blir det ikke så mye kjøring. Kommer sterkere tilbake til våren!

Fet bil! Bodde du i USA, og tar med deg denne hjem, eller kjøpte og hentet den der?

Uansett, fin banan-vinge, fet 99 front, og utrolig stilig bil!

Takk, takk - arti å høre at andre også liker bilen. Mange liker jo å holde bilen sin original, men jeg har heller gått for å bygge den bilen som passer best for meg. Gleder meg veldig til å få kjøre den igjen, en gang utpå vårparten.

Bodde i USA i 5 år, og har eid denne bilen i litt over 4 år. Jeg hadde allerede bestemt meg før jeg flytta til USA at jeg skulle ha en 91 Stealth TT med tilbake til Norge, hovedsaklig pga. at den er gunstig i forhold til avgifter (sett i forhold til en bil med V8'er og tilsvarende motoreffekt)...