Gå til innhold

Dodge Stealth - som en Mitsubishi 3000gt, bare bedre!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Takk, takk - arti å høre at andre også liker bilen. Mange liker jo å holde bilen sin original, men jeg har heller gått for å bygge den bilen som passer best for meg. Gleder meg veldig til å få kjøre den igjen, en gang utpå vårparten.

 

Bodde i USA i 5 år, og har eid denne bilen i litt over 4 år. Jeg hadde allerede bestemt meg før jeg flytta til USA at jeg skulle ha en 91 Stealth TT med tilbake til Norge, hovedsaklig pga. at den er gunstig i forhold til avgifter (sett i forhold til en bil med V8'er og tilsvarende motoreffekt)...

 

Så sinnsykt tøft! Stealthen liker seg nok "litt" bedre på amerikanske, rette, flate motorveier, enn i Norge, men det blir sikkert konge å få kjørt den her ;)

Er det firehjulsstyring på disse?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så sinnsykt tøft! Stealthen liker seg nok "litt" bedre på amerikanske, rette, flate motorveier, enn i Norge, men det blir sikkert konge å få kjørt den her ;)

Er det firehjulsstyring på disse?

Jepp, firehjulstrekk og firehjulsstyring, samme som på 3000gt'en.

 

Hvis du har råd ville jeg tollet den inn med en gang, avgiftene går opp etter nyttår.. Uansett, grattis med grom bil!

Har fått med meg denne nyheten jeg også, men har ikke sett nøyaktig hvor mye satsene skal endres til. Post gjerne en link hvis du har lest om det! Dessverre er det litt tynt med penger for øyeblikket, så med mindre det blir STORE økninger i avgiftene så kommer jeg nok til å vente til etter nyttår allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan motormodifikasjoner har du gjort? Hvor mye er den bremset til? Hva er 1/4 rekorden? Hvor i USA bodde du? Litt mange spørsmål på en gang, men svar så godt du kan ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan motormodifikasjoner har du gjort? Hvor mye er den bremset til? Hva er 1/4 rekorden? Hvor i USA bodde du? Litt mange spørsmål på en gang, men svar så godt du kan ;)

Motor og turboer er helt standard, det eneste jeg har gjort der er boostkontroller og et K&N-filter. Har 6mnd gamle turboer liggende i kjellern, sammen med med kraftigere bensinpumpe, større dyser og en Apexi SAFC. Håper å få dette på i løpet av våren/sommeren en gang.

 

Har ikke dynoet bilen, så der må jeg bare gjette... Kvartmila har jeg bare prøvd meg på én gang, og da hadde jeg problemer med tennpluggene, så jeg hostet og harket meg over mål til 14.1 eller noe sånt! :D

 

Bodde i Mobile, Alabama - det er helt nede på sørkysten, 2 1/2 time øst for New Orleans og 1 time vest for Pensacola, Florida. Bortsett fra at det var dritvarmt og fuktig om sommeren, og orkaner om høsten, så var det en kjempefin plass å bo og gå på skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og turboer er helt standard, det eneste jeg har gjort der er boostkontroller og et K&N-filter. Har 6mnd gamle turboer liggende i kjellern, sammen med med kraftigere bensinpumpe, større dyser og en Apexi SAFC. Håper å få dette på i løpet av våren/sommeren en gang.

 

Har ikke dynoet bilen, så der må jeg bare gjette... Kvartmila har jeg bare prøvd meg på én gang, og da hadde jeg problemer med tennpluggene, så jeg hostet og harket meg over mål til 14.1 eller noe sånt! :D

 

Bodde i Mobile, Alabama - det er helt nede på sørkysten, 2 1/2 time øst for New Orleans og 1 time vest for Pensacola, Florida. Bortsett fra at det var dritvarmt og fuktig om sommeren, og orkaner om høsten, så var det en kjempefin plass å bo og gå på skole.

 

Så dersom man liker orkaner, fuktighet og stekende sol, er Mobile et fint sted? Artig...

Quarter mile på 14.1, ja! :D Hvilken bane? Bilen din er iallfall skamfet, jeg digger den!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom man liker orkaner, fuktighet og stekende sol, er Mobile et fint sted? Artig...

Quarter mile på 14.1, ja! :D Hvilken bane? Bilen din er iallfall skamfet, jeg digger den!

Det var bare en liten lokal bane jeg kjørte på, oppe i Montgomery, AL. Var der oppe ei helg sammen venner fra et bilforum, og da var det $10 for "Test & Tune" - kjør så mange ganger du vil før de stenger på kvelden! Det var synd at bilen ikke gikk helt 100%, men det var skikkelig kult uansett. Jeg kommer helt sikkert til å bli med på de arrangementene som er i Trøndelag, bl.a. Street Legal racing som AMCAR står bak.

 

Det er jo ikke noen "ræserbil" jeg har akkurat, men den henger med de fleste, er rimelig komfortabel å kjøre og tar seg ganske bra ut. Ikke en spesielt praktisk bil, men hvem trenger vel det? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare en liten lokal bane jeg kjørte på, oppe i Montgomery, AL. Var der oppe ei helg sammen venner fra et bilforum, og da var det $10 for "Test & Tune" - kjør så mange ganger du vil før de stenger på kvelden! Det var synd at bilen ikke gikk helt 100%, men det var skikkelig kult uansett. Jeg kommer helt sikkert til å bli med på de arrangementene som er i Trøndelag, bl.a. Street Legal racing som AMCAR står bak.

 

Det er jo ikke noen "ræserbil" jeg har akkurat, men den henger med de fleste, er rimelig komfortabel å kjøre og tar seg ganske bra ut. Ikke en spesielt praktisk bil, men hvem trenger vel det? :D

 

Hehe. Den går da fortere enn mye ;)

 

Du burde se Turbo Dreams 1, 2 og 3. Masse 3000 GT, Supraer, og noen Stealther der. Spesielt i 2ern. Mye flott der!

Jeg tror nå ikke du får den samme stemningen og atmosfæren i Norge som i USA, men lykke til med bilen da! Du ser ikke mange slike i Norge! :thumb

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Motor og turboer er helt standard, det eneste jeg har gjort der er boostkontroller og et K&N-filter. Har 6mnd gamle turboer liggende i kjellern, sammen med med kraftigere bensinpumpe, større dyser og en Apexi SAFC. Håper å få dette på i løpet av våren/sommeren en gang.

 

Har ikke dynoet bilen, så der må jeg bare gjette... Kvartmila har jeg bare prøvd meg på én gang, og da hadde jeg problemer med tennpluggene, så jeg hostet og harket meg over mål til 14.1 eller noe sånt! :D

 

Bodde i Mobile, Alabama - det er helt nede på sørkysten, 2 1/2 time øst for New Orleans og 1 time vest for Pensacola, Florida. Bortsett fra at det var dritvarmt og fuktig om sommeren, og orkaner om høsten, så var det en kjempefin plass å bo og gå på skole.

Hei!

Rå bil, drømmer om å dra til USA selv også, studerte du der?

Er selv student nå...

Har tilfeldigvis undersøkt avgifter og diverse, og du finner ganske enkelt fakta på http://www.toll.no, let/ søk litt, jeg fant det der, de legger på 1-2% på HK og volum, vekt, alt som er...

 

Skikkelig grombil, synes selv stealthen ser bedre ut enn 3000gt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig fet bil :)

 

Digger det du har gjort med fronten....

 

men personlig liker jeg bedre 3000GT - baken bedre en stealthen..

men det er jo smak og behag...

 

har kjørt en del 3000GT selv , og det er diggbare biler , er det noe forskjell på GT og stealth , sånn kjørekomfort-messig?

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Rå bil, drømmer om å dra til USA selv også, studerte du der?

Er selv student nå...

Har tilfeldigvis undersøkt avgifter og diverse, og du finner ganske enkelt fakta på http://www.toll.no, let/ søk litt, jeg fant det der, de legger på 1-2% på HK og volum, vekt, alt som er...

 

Skikkelig grombil, synes selv stealthen ser bedre ut enn 3000gt!!!

Jepp, har bodd og studert (og jobbet) i USA i 5 år, og hadde bestemt meg for å ta med en '91 Stealth hjem allerede før jeg flyttet over dit! Jeg må si meg stort sett enig i at Stealthen er penere enn 3000gt'en, og det som ikke er penere, ja det er det jo bare å flytte over... sånn som 99-fronten. ;)

 

utrolig fet bil:)

 

Digger det du har gjort med fronten....

 

men personlig liker jeg bedre 3000GT - baken bedre en stealthen..

men det er jo smak og behag...

 

har kjørt en del 3000GT selv , og det er diggbare biler , er det noe forskjell på GT og stealth , sånn kjørekomfort-messig?

Takktakk begge to, det er alltid arti å høre at andre også liker bilen. Jeg tror nesten baken på Stealthen er det jeg liker best, måten lyktene ser ut osv., men som du sier det er smak og behag. Kjørekomfort er helt lik på bilene - en Stealth er jo 99% Mitsubishi vet du. Eneste forskjellen er front og bak, sideskjørt, C-pillar-styling og vingen. Ja, og så Dodge-merket på rattet da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint og fint, fru Blom :rolleyes:

 

De har ihvertfall fine damer på Candy Store :D

Haha, dritbra! Jeg var aldri innom der sjøl, men hørte mang en taxisjåfør som anbefalte Candy Store. Faktisk jobba søstera til ei jeg kjente der, så det ble litt snålt å sitte der å glo... :)

 

Regner med du vært/bodd i Mobile siden du er såpass lokalkjent!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

 

Syns lyktene og baken generelt er mye finere på 3000GT ,, men men

 

Bilde av En Stealth bak :

rear.jpg

 

Bilde av Gt-3000ènen jeg har kjørt en del

k34y8h.jpg

 

Syns det ser helt teit ut på Stealthèn at di går opp på sidene sånn, eller , vanskelig å forklare , ser bare rart ut ..

GT`en er bare smooth i forhold :)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår