Gå til innhold

hvor mye hk gir 0,5bar? (122hk org.)

Ranger emnet

e321

Anbefalte innlegg

Sjekk litt rundt på mb190klubb.com. Er ikke helt sikker på dette, men vil tro at et tubokit med et trykk på 0.5 bar vil gi ca 170hk+- på en original 2.0l.

Regner med det er et kit fra mosselman du tenker på?Disse er jo nærmest bolt on med innsprøytning osv, så lenge en ikke overstiger 0.5 bar. Da må K-jetronic tullet byttes ut med datasprut.

190 leveres jo orginalt med hk opp til 195 i 2.5 16v (hvis en ikke regner med versting EVO-modellene), så bremser skulle ikke være noe problem å finne?

Bremser fra en 190E 2.6 f.eks, den har jo en motor på 166hk, noe som er sånn ca i området du kan forvente av din. 190E 2.6 er jo relativt sjelden, men 260E og forsåvidt 300E w124 finnes det flust av, her kan du jo finne noen greie bremser? Fint du tenker på slikt også, ikke BARE mer effekt, skal stoppe og vet du :drive2

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ok takk for svar ! :)

Jeg tenker på å bygge selv :)

Ja, var ikke dumt å se om jeg kan få tak i fra w124!

Tror du det er vanskelig å få det til å passe, eller?

Må tenke bremser også vetdu, er jo i teorien såpass farlig å kjøre bil at jeg trenger ikke å gjøre det noe farligere hehe

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd. Lurte på noe av det samme.

Men har det med bremser så mye å si da hvis du kan justere ned trykket til minimum når du godkjenner den? :)

Hm... må vel iallefall være godkjente bremser for DET trykket du viser den med da?

Tror jeg :)

Si at du stiller det ned til 0,3.. da får du (bare ett eksempel) 130hk, da må bilen din ha bremser til å bremse 130hk med.... Hva du finner på etter godkjenning er vel på egetansvar å har ikke noe med hvordan bilen var på den kontrollen som var, men den som kommer :)

Jeg tror iallefall det er, sånn...

correct me if i'm wrong

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... må vel iallefall være godkjente bremser for DET trykket du viser den med da?

Tror jeg :)

Si at du stiller det ned til 0,3.. da får du (bare ett eksempel) 130hk, da må bilen din ha bremser til å bremse 130hk med.... Hva du finner på etter godkjenning er vel på egetansvar å har ikke noe med hvordan bilen var på den kontrollen som var, men den som kommer :)

Jeg tror iallefall det er, sånn...

correct me if i'm wrong

Jepp, mener det er sann jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

190E 2.5 16v Evo 1 hadde 195hk originalt, i tillegg til et mer sportsligere understell og hakket råere styling enn en 2.5 16v.

190E 2.5 16v Evo 2 hadde 245hk originalt og var/er en rendyrket banebil registrert for vei. Det er denne som originalt har den syke vingen som er høyere enn taket på 190`ene. Evo 1 kan vel kanskje skaffes ganske gunstig fra tyskland..Vil vel tro en får en brukbar modell med ca 120-130 000 i lomma, ferdig importert. En Evo 2 derimot vil nok koste altfor mye for de fleste av oss, denne er det produsert kun 500 av, og de kommer på opp mot 500 000 ferdig importert, hvis en er heldig å finner en brukbar i tyskland.

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider