e321 Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Hvor mye mer hester sånn ca. gir 0,5bar på en 2.0l som orginalt har 122? Tenker da på godkjenning hos biltilsynet og sånt.... noen som har noen formening om hvor store bremser jeg trenger da? godkjent til 160hk holder det? Takker for svar :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 ingen som vet? Trenger bare sånn ca. Blir 'hjemmelaget' kan du si, så kommer ikk til å yte så mange hester håper jeg ;) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antivakumtrollet Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Sjekk litt rundt på mb190klubb.com. Er ikke helt sikker på dette, men vil tro at et tubokit med et trykk på 0.5 bar vil gi ca 170hk+- på en original 2.0l. Regner med det er et kit fra mosselman du tenker på?Disse er jo nærmest bolt on med innsprøytning osv, så lenge en ikke overstiger 0.5 bar. Da må K-jetronic tullet byttes ut med datasprut. 190 leveres jo orginalt med hk opp til 195 i 2.5 16v (hvis en ikke regner med versting EVO-modellene), så bremser skulle ikke være noe problem å finne? Bremser fra en 190E 2.6 f.eks, den har jo en motor på 166hk, noe som er sånn ca i området du kan forvente av din. 190E 2.6 er jo relativt sjelden, men 260E og forsåvidt 300E w124 finnes det flust av, her kan du jo finne noen greie bremser? Fint du tenker på slikt også, ikke BARE mer effekt, skal stoppe og vet du :drive2 Siter Mercedes C200 Espirit 95-mod (x) Mercedes 190E 2.6 87-mod (x) Mercedes 190E 2.0 87-mod (x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod (x) Mercedes 230CE 89-mod (x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod (x) Mercedes 190E 84-mod (x) Peugeot 205 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Hei, ok takk for svar ! :) Jeg tenker på å bygge selv :) Ja, var ikke dumt å se om jeg kan få tak i fra w124! Tror du det er vanskelig å få det til å passe, eller? Må tenke bremser også vetdu, er jo i teorien såpass farlig å kjøre bil at jeg trenger ikke å gjøre det noe farligere hehe Mvh Espen Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Interessant tråd. Lurte på noe av det samme. Men har det med bremser så mye å si da hvis du kan justere ned trykket til minimum når du godkjenner den? :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MMORE Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Hvor mange hk hadde evo modellene orginalt? Pris på en sånn import fra tyskland ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Interessant tråd. Lurte på noe av det samme. Men har det med bremser så mye å si da hvis du kan justere ned trykket til minimum når du godkjenner den? :) Hm... må vel iallefall være godkjente bremser for DET trykket du viser den med da? Tror jeg :) Si at du stiller det ned til 0,3.. da får du (bare ett eksempel) 130hk, da må bilen din ha bremser til å bremse 130hk med.... Hva du finner på etter godkjenning er vel på egetansvar å har ikke noe med hvordan bilen var på den kontrollen som var, men den som kommer :) Jeg tror iallefall det er, sånn... correct me if i'm wrong Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Hm... må vel iallefall være godkjente bremser for DET trykket du viser den med da? Tror jeg :) Si at du stiller det ned til 0,3.. da får du (bare ett eksempel) 130hk, da må bilen din ha bremser til å bremse 130hk med.... Hva du finner på etter godkjenning er vel på egetansvar å har ikke noe med hvordan bilen var på den kontrollen som var, men den som kommer :) Jeg tror iallefall det er, sånn... correct me if i'm wrong Jepp, mener det er sann jeg og. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antivakumtrollet Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 190E 2.5 16v Evo 1 hadde 195hk originalt, i tillegg til et mer sportsligere understell og hakket råere styling enn en 2.5 16v. 190E 2.5 16v Evo 2 hadde 245hk originalt og var/er en rendyrket banebil registrert for vei. Det er denne som originalt har den syke vingen som er høyere enn taket på 190`ene. Evo 1 kan vel kanskje skaffes ganske gunstig fra tyskland..Vil vel tro en får en brukbar modell med ca 120-130 000 i lomma, ferdig importert. En Evo 2 derimot vil nok koste altfor mye for de fleste av oss, denne er det produsert kun 500 av, og de kommer på opp mot 500 000 ferdig importert, hvis en er heldig å finner en brukbar i tyskland. Siter Mercedes C200 Espirit 95-mod (x) Mercedes 190E 2.6 87-mod (x) Mercedes 190E 2.0 87-mod (x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod (x) Mercedes 230CE 89-mod (x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod (x) Mercedes 190E 84-mod (x) Peugeot 205 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Si fra hvis du importerer MMORE, rå biler det der ;) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.