Gå til innhold

motor i kadett

Ranger emnet


Rekord 2,2i

Anbefalte innlegg

kadett med 2.2i! en kompis av meg om akkurat ble ferdig med sin.. da kan du bruke understell og bremser fra kadett 1600 og girkasse fra omega.. lurer på om bakakselen også er kadett 1600s, men selvsagt mye kulere med bakaksel/ innmat fra manta gt.. da den har sperre ;)

01- Mercedes Benz C200 Kompressor

86- Nissan Cherry 1500

[x]91- Mazda 323 GTX

[x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen.

[x]90- Vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke jeg.. regner med det er samme motorfestene da.. skaff heller en c20xe eller c20let istedet for de andre alternativene, tror det er litt mere arbeid med de. men jeg skal love deg at kadetten slipper GODT på bakenden med 2.2i ;)

01- Mercedes Benz C200 Kompressor

86- Nissan Cherry 1500

[x]91- Mazda 323 GTX

[x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen.

[x]90- Vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle CIH motorene til opel passer rett i kadettc med 1600 motorfester.

Dvs. 1.5/1.6/1.7/1.9/2.0/2.2/2.4

 

Skal man derimot ha (D)OHC (omega,kadettd-e,vectra,calibra) motor inn, så blire straks mer pes. bunnpanne,motorfester og fordelerflytter fra manta1800/evnt bygge om varmeapparatet da fordeleren vil butte.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle CIH motorene til opel passer rett i kadettc med 1600 motorfester.

Dvs. 1.5/1.6/1.7/1.9/2.0/2.2/2.4

 

Skal man derimot ha (D)OHC (omega,kadettd-e,vectra,calibra) motor inn, så blire straks mer pes. bunnpanne,motorfester og fordelerflytter fra manta1800/evnt bygge om varmeapparatet da fordeleren vil butte.

tekker, men hvilken motor skal eg satse på da, tenker yteevne og drift sikkerhet.?

ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha... Fortell :drive2

 

På 80-tallet og tidlig 90-tall var det som værst! Det hendte at merkeverkstedene bestillte paller med opel-kamakslinger.

 

Dette skyldes at Opel sparer inn på karbonbruken i legeringene sine..

 

Pluss at det er noe innmari galt med ventil-løfterne til opelmotorene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår