Gå til innhold

motor i kadett

Ranger emnet


Rekord 2,2i

Anbefalte innlegg

men det blir ganske dyrt om man skal først kjøpe calibra turbo motor med kasse til 20-30k (?) og så bunnpanne og alle de greiene til 10k og så må få bremser og til slutt forsikring!

da er det vel lettere med en lett turbo konvertering av 2,2i?

noen som vet hvor mye effekt org. stempler holder til med tillegssprut?

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 80-tallet og tidlig 90-tall var det som værst! Det hendte at merkeverkstedene bestillte paller med opel-kamakslinger.

 

Dette skyldes at Opel sparer inn på karbonbruken i legeringene sine..

 

Pluss at det er noe innmari galt med ventil-løfterne til opelmotorene!

hvem sa eg skulle ha orginal kammaksel da

ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 80-tallet og tidlig 90-tall var det som værst! Det hendte at merkeverkstedene bestillte paller med opel-kamakslinger.

Dette har du fra hvor? Regner ikke med at du opplevde det, da du er født i '88

Dette skyldes at Opel sparer inn på karbonbruken i legeringene sine..

Igjen, kilde?

Pluss at det er noe innmari galt med ventil-løfterne til opelmotorene!

Åja, alle opelmotorer har problemer med løftere? Igjen, kilde?

Jeg sier ikke at du lyver, men jeg bare lurer på hvor du har det fra?

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kilde har jeg faren til en kompis av meg..

 

Han er utdannet bilmekaniker og driver med motor daglig hjemme!

 

Han sitter å forteller historier fra verksteder i Kristiansund der de faktisk bestillte kamakslinger på paller på 80 tallet.. (det er faktisk ikke en overdrivelse)

 

Det at det er noe galt med ventilløfterne betyr ikke at det er produksjonsfeil på motorene eller noe sånt, men at Opel har laget de sånn at de gjør unødvendig slitasje... (også fra samme kilde)

 

 

Jeg kan selvfølgelig begynne å tegne og forklare hva jeg mener på paint eller no.. men det gidder jeg ikke, siden jeg god selv vet hvordan dette er, og derfor ikke har tenkt å kjøpe Opel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 80-tallet og tidlig 90-tall var det som værst! Det hendte at merkeverkstedene bestillte paller med opel-kamakslinger.

 

Dette skyldes at Opel sparer inn på karbonbruken i legeringene sine..

 

Pluss at det er noe innmari galt med ventil-løfterne til opelmotorene!

 

 

Her lurer eg på kva motorar du meirner!?

20ne, 20se, 20seh, c20ne, c20xe, 2,2i (som var dei vanligste motorane på 80 og tidleg 90 tal)er iallefall slitesterke motorar som går longt utan kamakselytte og uten nevneverdige problemer utenom. ( c20xe hadde problemer med ein topp som sprakk. den vart laga med to toppar der gm toppen har ein svakhet)

så kva motor såg du det med ventliløftarane på?

 

Mvh Håkon

Senator 3.0 24v ;) Solgt doh

Golf 1.8 SOLGT

Ascona 1.6 . Spikar

Vectra 1.7td SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er jeg ikke sikker på hva det var...

 

Men nok om dette.. Hvis dere ikke er villig til å lese informasjonen jeg kommer med uten å pastå at jeg snakker usant så gidder jeg ikke å diskutere dette mere...

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe Opel eller Mercedes, hva dere gjør er egentlig ikke min sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å unnskyld, jeg beklager, selvfølgelig har du rett. "Faren til en kompis til broren til far til tremenningen min kjenner en som sier at toyota 4age/3sgte motorene er dritt." Hvor langt kommer man med sånt?

 

En diskusjon går som oftest på at man er uenig i noe. Hvis du ikke tåler at andre mennesker er uenige i ting du sier, så har du ikkenoe på et diskusjonsforum å gjøre.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..........................................Whatever!

 

Dette må vere noke av det barsligaste eg har sett. når en kjem med slike påstander, må en kunne begrunne koffor. og ikkje med "pappaen til en kammerat sa det"!? og sei kva motor det er snakk om. osv.

 

Merkeli att bror min som jobber akkurat på ett opelverksted aldri har sagt noko om dårlige kammakslingar å ventilløftara når eg skal sta å kikke på gammle opelar som eg skal kjøpe. hmm.. jaja. pappaen til kammeraten din har sikkert rett.. :wonder

 

Sorry for offtopic

 

sats på 2.2i eller 2.4 eller c20ne eller noke, c20xe, og c20let blir for veldi dyrt.. :)

 

Mvh Håkon

Senator 3.0 24v ;) Solgt doh

Golf 1.8 SOLGT

Ascona 1.6 . Spikar

Vectra 1.7td SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår