Gå til innhold

Prosjekt: Primera LX


sirrmk

Anbefalte innlegg

Mange prosjekter pågang rundt omkring i disse tider. Jeg har også gjort litt forskjellig med bilen iløpet av denne sommeren. Har desverre ikke bilder på alt jeg har gjort.

 

Begynte tidligere i sommer med å oppgradere det lydmessige i bilen. Har blitt så utrolig lei støyen fra bilen, dekk osv.. så nå bestemte jeg meg for å fikse litt på dette:

 

Bestilte dempematter fra autod, matter som jeg har erfart fungerer helt utrolig.

Dempemattene2.jpg

Fikk tilsendt disse mattene som demper vibrasjoner, samt noen lyddempende matter som klistres over disse.

Denfrstedempemattaerlagt.jpg

Oppdatering2005_0710007.jpg

Som dere ser så har jeg lagt disse vibrasjonsdempende mattene nesten overalt. Veldig greie å jobbe med og lager ikke noe søl. Har også klistret et par i taket, men tok desverre ikke bilder :iconsm .

Etter å ha klistret på disse i dører, langs hele gulvet, taket, bagasjerom, bakluke så klinte jeg på et lag med støydempende matter over de mest utsatte stedene.

Oppdatering2005_0710014.jpg

Det ser egentlig helt forjævlig ut, men hvem bryr seg.. Blir jo ikke visende likevel.

Oppdatering2005_0717003.jpg

 

Var samtidig spesielt nøye med bakluka, som har en lei tendens til å bråke no jævli på ujevn vei. Restultat: Ikke et jævla pip. Høytalerene i framdørene har fått et helt nytt liv, med utrolige resultater. Det eneste jeg sliter med nå er de jævla vindusheis sveivene som jeg ikke får tyst. Noen tips?

Har også vært nøye med å legge vibrasjonsmatter over hull for klips, som jeg har funnet ut at nesten hele bilen består av :) Dette har ført til at plastdeksler osv, ikke lager lyd lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også montert hvite sideblinkers som jeg bestilte fra England, lagunaleppe og litt gitter her og der.

DSC_1456_1web.jpg

DSC_1465_1web.jpg

 

Fikk litt problemer med gittert i leppa, for det løsnet etter en bakkeberøring, men fikk festa det med superlim, limpistol og sica så nå bør det holde :thumb

Driver å vurdere om jeg skal montere gitter i det store hulle i fangeren også, men er litt usikker. Meninger ??

 

Har også planer om å lakkere opp fangeren, listene på sidene og bakfangeren i samme fargen som bilen. OG deler av speilene i sølvfarge!

 

Soting av ruter er også underveis. Tenker jeg demonterer de selv og sparer noen kroner. Har prøvd med solfilm fra biltema, men kommer ikke unna riper i filmen. Samtidig synes jeg filmen blir for brun.

 

Flere modifikasjoner kommer vel... får se hva Fox gjør først :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser bra ut Chiefofficer m'm

Kjøpte meg OSRAM DIADEM glødelamper (blinklys) i dag, på Mekonomen. De blinker orange, men de ser blå ut når en ser på det klare lykteglasset fremme (helt fremme)..Passer godt til bilens farge, med tanke på at vi har samme=)

2227Osram%20Diadem%20Blue%20Indicator%20Bulbs.jpg

 

Kjøpte også parklyspærer fra Philips på Mekonomen, heter Blue Vision:

blue_vision_h6w_pkg.gif

Disse på bildet har ikke stikksokkel, men er identiske ellers..

 

Tok det helt ut;) Disse er også blå når de ikke er tent, men lyser hvitt..Får ta bilde en dag ;)

- 1997 Nissan Primera GT

- x 1995 Nissan Primera lx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk gutter! Setter pris på tilbakemeldinger :)

 

Får ta det første først ;)

 

Sunh: Felgene er av typen TSW Rib...17"

 

Anders: Hehe, ja jeg har merket det allerede. Ikke noe Rally på meg nå nei, var så vidt jeg turte å komme meg ut på grusveien der jeg tok bildet ;)

Kan ta treige sykkelister som kunne holdt seg på fortauet med disse vettu dukenukem

Har ikke problemer med det innvendige i døren, det er så godt dempet at jeg hører ingen ting, men derimot selve sveivehodet. Altså det som går rundt henger litt løst. Har vært inne på tanken på å prøve å varme opp plastikken og utvide den på en måte...

 

^Vello: Aha, de pærene der så tøffe ut. Tror jeg må kjøpe et par ved neste anledning. Dyre? Vet vel ikke om de har slike pærer til tåke/kurve lysa også? Ser på bildet at de virka temmelig gule ut :shake

Har slike hvite Philips pærer i hovedlysa serru, og de er jeg godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk fox! Ja, er ikke fargen nydelig ;)

 

Skal på jobb i et par uker nå, må prøve å komme på noen nye idèer for bilen til neste gang jeg er hjemme. Har litt lyst til å bygge ned de to forsterkerene mine under en plexiplate i bagasjerommet, men har jo ingenting å gå på i hjulbrønnen. Er vel ikke noe galt i å bytte reservehjulet til et litt mindre ett vel? Et som ikke tar så satans med plass, og kanskje er litt lettere? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk fox! Ja, er ikke fargen nydelig ;)

 

Skal på jobb i et par uker nå, må prøve å komme på noen nye idèer for bilen til neste gang jeg er hjemme. Har litt lyst til å bygge ned de to forsterkerene mine under en plexiplate i bagasjerommet, men har jo ingenting å gå på i hjulbrønnen. Er vel ikke noe galt i å bytte reservehjulet til et litt mindre ett vel? Et som ikke tar så satans med plass, og kanskje er litt lettere? Noen som vet?

 

Bygg heller opp. La hjulet bli og legg en ny plate noen cm over det eksisterende gulvet. Det hadde jeg tenkt til på den forrige bilen.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår