Gå til innhold

Skifte av bensinpumpe/filter 94 P10 GT


GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tenkt og skifte til en større pumpe og filter samtidig, MEN, hvor sitter dette? :) noen som kan gi meg en howto? + hvor får en tak i slikt til en billigest penge?

 

Pumpa ligger i tanken, filteret ligger i motorrommet.. Sånn, så har du vertfall

ein liten peikepinn på hvor du skal lete!

 

Men vist du skal skifte til bedre enn orginalt, så er vel ikkje akkuratt ein "Billig penge" det du er ute etter?

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filteret koster cirka ingen ting på din lokale Nissan-dealer. 100 spenn eller noe?

Pumpe er vel litt verre. Kanskje pumper som sitter originalt på 200SX passer der? De gutta har vel en tendens til å kjøre større pumper når turbotrykket stiger mot himmels, og da må de jo ta ut den gamle..mulig du kan få tak i en brukt sånnen.

Skal du gå og investere i nye pumper blir det ikke akkurat billig..vil vel tro fra 1500 kronasjer og oppover..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filteret koster cirka ingen ting på din lokale Nissan-dealer. 100 spenn eller noe?

Pumpe er vel litt verre. Kanskje pumper som sitter originalt på 200SX passer der? De gutta har vel en tendens til å kjøre større pumper når turbotrykket stiger mot himmels, og da må de jo ta ut den gamle..mulig du kan få tak i en brukt sånnen.

Skal du gå og investere i nye pumper blir det ikke akkurat billig..vil vel tro fra 1500 kronasjer og oppover..

 

 

He, ja.. alstå mente ikkje billig billig.. :) men ikkje sånn oppi 10.000 osv! :P

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en liten "how-to" for pumpa i den tråden her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=46345

Bensinfilteret sitter til høyre i motorrommet (sett forfra) foran bremsekraftforsterkeren.

Før du skifter filter bør du lette bensintrykket, dette gjøres ved å nappe ut sikringen til pumpen for så å la motoren gå til den stopper av seg selv.

Filteret fjernes ved å løsne skangeklemmene på hver side av filteret og så dra det løs fra slangene. Pass på å sett filteret riktig vei når du monterer det nye.

BMW 330xdA Touring MY 02

Primera GT -94

300ZX -88 NA

xSAAB 99 -84

Honda Z-50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørjan, jeg tar hatt meg den friheten å legge din artikkel (for en stund tilbake) i sammen med andre artikler på min primera side. Du har blitt kreditert, i likhet med de andre.

 

Jeg synes det er greit å samle artikler som jeg finner på internett, slik at andre lett kan få tak i de selv. Artikler på forum og andre nettsteder, forsvinner ofte, enten dem drukner i nye innlegg eller siden blir lagt ned.

 

Bensinfilter: http://stilen.net/index.php?page=bensinfilterbytte

 

og din artikkel: http://stilen.net/index.php?page=bensinpumpe

 

Det ligger mange andre primera artikler der også, samlet fra div. forum og nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 walbro pumpe er det du trenger. Ikke kjøpt 255 pumpen hvis du ikke skal ha turbo og mer enn 0.9 - 1 bar.. Regulatoren på primeran tåler ikke trykket fra 255 så den blir dyr i matfatet

 

For å tune litt kan du kjøpe en Nismo bensintrykkregulator og 190 pumpen. Da kan du justere til du blir fornøyd.. enkel affære

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 walbro pumpe er det du trenger. Ikke kjøpt 255 pumpen hvis du ikke skal ha turbo og mer enn 0.9 - 1 bar.. Regulatoren på primeran tåler ikke trykket fra 255 så den blir dyr i matfatet

 

For å tune litt kan du kjøpe en Nismo bensintrykkregulator og 190 pumpen. Da kan du justere til du blir fornøyd.. enkel affære

 

 

hvor får eg tak i alt dette da? og, enkel affære? HVOR enkel ? :) vil bare ha en pumpe som leverer mer trøkk, en kompis kjører med en annen pumpe og bilen drar bedre ut på turtall en min gjør. virker som om eg ikkje får mer bensin etter 6500Rpm. hans gir ut til turtall sperra.

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår