Gå til innhold

FSR Drift Day - Mandag 5. september kl. 1600

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

Mandag 5. september blir det drifting så gummirøyken ligger tykt på Rudskogen Motorsenter!

 

Portene åpner kl. 1600 og kjøringen er fra 1700 - 2100. Innsjekk og teknisk gjøres fortløpende, og det blir førermøte 1645.

 

I prinsippet er det frikjøring hele dagen, men dersom det er ønske om det vil vi vurdere intervalltrening i svingseksjonene. Det er også mulig å sette av litt tid der vi kjører gokartsløyfa på innerbanen i langsvingen.

 

Det er ingen forhåndspåmelding, kun førstemann til mølla.

 

Prisen er kr. 700,- pr. bil (inkl. fører) og kr. 100,- for publikum.

 

Har dere spørsmål eller forslag må dere gjerne bruke denne tråden. Bare hold dere til topic ;)

 

Mvh

Fredrik Sørlie

 

EDIT: Her kommer litt oppdatert info vedr. noen praktiske detaljer.

 

VED ANKOMST

Når dere kommer vil dere bli stoppet av billettfolka til Rudskogen i porten. Der må alle betale 100 spenn for å komme inn, uavhengig av om dere skal kjøre eller ikke.

 

TEKNISK/INNSJEKK

De som skal kjøre stiller seg så i kø i depotet, der vi vil ha en stasjon ved innkjøringen til pit som tar teknisk/innsjekk. Dere må da fylle ut et skjema samt vise førerkort og evt. kjøreseddel for de som har prøveskilt. Dere betaler da for banekjøringen, hvilket blir kr. 600,- (DCN medlemmer 450,-).

 

Teknisk blir da tatt mens dere sjekker inn, og det vi er mest nøye på er bremser og styring, samt at ting sitter generelt godt festet. Vi forbeholder oss retten til å nekte biler å slippe ut på banen uavhengig av farge på skilt, dersom vi mener at bilen ikke er i tilstrekkelig god stand.

 

PARKERING

De som ikke skal kjøre slipper i utgangspuktet ikke inn i depotet med bil. Det blir da parkering over kafeteriaen eller på plassen nedenfor. Den store grusparkeringen eller gokartbanen vil ikke bli brukt, så parker så fornuftig dere kan på det området vi disponerer. Dog kan det hende vi slipper inn noen biler i depoet dersom det er litt ledig plass etter at de som skal kjøre har rigget seg til. Kriteriet for å få komme inn i depoet er da at bilen har rwd. Etthjulsgnagere kan stå på grusen (ja, det gjelder deg også, brutter'n!) :D

 

OPPMØTE

Vi oppfordrer alle til å komme så tidlig som mulig, slik at vi er klare til å begynne 1700. Det blir obligatorisk førermøte kl. 1645. De som vet at de ikke rekker dette bes ta kontakt med meg på mail (fredrik@s-com.no) eller ring 9208 9524, så lager vi en avtale. Dersom ikke alle er ferdig med teknisk og innsjekk til 1645 så må dere komme opp i cafeteriaen når dere er ferdig, så tar vi et kort oppsamlingsmøte mens de andre begynner å kjøre. Ingen slipper utpå uten å ha være på førermøte. Dersom dere blir forsinket på vei til banen, så er det deres eget ansvar å huke tak i meg for å få en kort briefing før dere kjører.

 

SIKKERHET OG OPPFØRSEL PÅ BANEN

Dere er selv ansvarlige for alt som skjer på banen. Vi har begrenset med flaggvakter, så prøv og hold dere på banen. Forbikjøringer er tillatt, men vi ber om at dere ser an situasjonen og ikke tar unødige sjanser. Vi ber også om at dere ikke kjører til dekkene eksploderer, men gir dere mens leken er god. Det sparer oss for mye oppryddingsarbeid etter treffet. Det er også strengt forbudt å spinne på gresset. Dersom dere havner utenfor banen. så ikke hold fullt og spinn opp alt gresset! Blir dere sittende fast kommer vi og tauer dere opp.

 

  • Alle som skal kjøre må ha hjelm og minimum tre-punkts belte
  • Det er tillatt med én passasjer i bilen
  • Passasjerer må også ha hjelm og belte
  • All kjøring er på eget ansvar

 

Været ser visstnok ut til å bli bra, så vi håper mange møter opp til en dag med mye dekkrøyk på Rudskogen.

 

Mvh

Fredrik Sørlie

 

EDIT: Linker til egenerklæring og regler for FSR Drift Day:

http://www.fsr.no/egenerklaering.doc

http://www.fsr.no/regler.doc

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fett. kommer nok jeg.

 

Men har ett spørsmål. hvorfor så hår-reisende pris. er jo det det koster og være publikum på gatebil nesten jo.

Trur du ikke at du hadde tjent litt grommere om du hadde tatt ned prisen for kjøring ett par hundrelapper a?

du kunne sikkert tatt 250 - 300 kr og kommet bra over hva det koster og leie vel?

 

Men men bra tiltak.

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett. kommer nok jeg.

 

Men har ett spørsmål. hvorfor så hår-reisende pris. er jo det det koster og være publikum på gatebil nesten jo.

Trur du ikke at du hadde tjent litt grommere om du hadde tatt ned prisen for kjøring ett par hundrelapper a?

du kunne sikkert tatt 250 - 300 kr og kommet bra over hva det koster og leie vel?

 

Men men bra tiltak.

 

Egentlig ikke interessert i å diskutere økonomi, men dersom jeg skulle tatt 250 pr. pers så må jeg ha 44 driftere bare for å dekke baneleie. Blir det drittvær og det dukker opp 10-15, så ville jeg da tapt mange tusen. Det sier seg vel selv at jeg ikke kan ta den sjansen. Det er jeg personlig som står ansvarlig, og jeg er ikke interessert i å betale 10 lapper for å se på at andre drifter...

 

Når det gjelder publikum så er det litt samme greia. Dersom man ikke er interessert i å spytte i en hundrings får å se driftegutta brenne av dekk for mange tusen spenn, så er man ikke interessert nok til at man har noe der å gjøre ;)

 

Men det er en annen årsak også. Ved å sette en høy pris så er vi sikret at det kun kommer seriøse deltakere, og ikke en haug med rølp som bare skal herje og ta piruetter. Dette er uansett ikke noe å bli rik av, så målet mitt er at de som er seriøse skal få mest mulig for pengene...

 

Kvalitet fremfor kvantitet ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke interessert i å diskutere økonomi, men dersom jeg skulle tatt 250 pr. pers så må jeg ha 44 driftere bare for å dekke baneleie. Blir det drittvær og det dukker opp 10-15, så ville jeg da tapt mange tusen. Det sier seg vel selv at jeg ikke kan ta den sjansen. Det er jeg personlig som står ansvarlig, og jeg er ikke interessert i å betale 10 lapper for å se på at andre drifter...

 

Når det gjelder publikum så er det litt samme greia. Dersom man ikke er interessert i å spytte i en hundrings får å se driftegutta brenne av dekk for mange tusen spenn, så er man ikke interessert nok til at man har noe der å gjøre ;)

 

Men det er en annen årsak også. Ved å sette en høy pris så er vi sikret at det kun kommer seriøse deltakere, og ikke en haug med rølp som bare skal herje og ta piruetter. Dette er uansett ikke noe å bli rik av, så målet mitt er at de som er seriøse skal få mest mulig for pengene...

 

Kvalitet fremfor kvantitet ;)

 

ok greit nok.

 

Du skal kjøre du eller? håper det.

BTW: kjøring på den lille go-kart banen inne i langsvingen cheers. må dere få til...kan bli RÅTT

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 5. september blir det drifting så gummirøyken ligger tykt på Rudskogen Motorsenter!

 

Portene åpner kl. 1600 og kjøringen er fra 1700 - 2100. Innsjekk og teknisk gjøres fortløpende, og det blir førermøte 1645.

 

I prinsippet er det frikjøring hele dagen, men dersom det er ønske om det vil vi vurdere intervalltrening i svingseksjonene. Det er også mulig å sette av litt tid der vi kjører gokartsløyfa på innerbanen i langsvingen.

 

Det er ingen forhåndspåmelding, kun førstemann til mølla.

 

Prisen er kr. 700,- pr. bil (inkl. fører) og kr. 100,- for publikum.

 

Har dere spørsmål eller forslag må dere gjerne bruke denne tråden. Bare hold dere til topic ;)

 

Mvh

Fredrik Sørlie

 

Så lenge jeg ikke har gått personelig konkurs, eller har havarert bilen (skal på tre treff før det der..) før treffet så kommer jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår