Gå til innhold

FSR Drift Day - Mandag 5. september kl. 1600

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

FSR er vel vanskelig å få meldt seg inn i DCN når innmeldingssiden ikke fungerer. En annen ting, noe spes å gjøre når vi starter opp egen drifting klubb, registrering osv??

 

Vet. Det hersens webohostingfirmaet driver å bytter servere og kødder med rettigheter hele tiden uten å gi meg beskjed :(

 

Er ikke noe spes man må gjøre egentlig. Husker ikke helt hvordan vi gjorde det, men søk litt på nettet så finner du nok det du trenger av info...

 

Fredrik

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Fint om dere får orden på sakene slik at jeg (og andre) slipper å ha med snørrogførti dekk på felg.

 

Spørsmål #2: Hvor mange par dekk bør jeg ta med meg? Kjører ikke noe turbo-skit med mange hundre hester og ditto hvitrøyk, men har skjønt på flere at ett par dekk ikke holder altfor mange rundene.. ?!

 

Spørsmål #3: Benzin. Hvor mye bruker DU på en time på rudskogen? Da tenker jeg på riktig aktiv kjøring en time i strekk. Fylle full tank før jeg svinger opp ja, men hvor lenge holder den?

 

På forhånd takk! :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig det med dekk, kommer ann på hvor lenge du kjører veldig aggresivt.. jeg bruker 3-5sett bakdekk på disse treffene.. Tar med meg 4sett bakhjul til mandagen, tviler på at girkassa mine overlever så mange sett.. hehe.. Hvor mye hk har du da? Og hvordan dekk tar du med? Dekk kvalitet har endel og si også.. Jeg blir sponsa med michelin dekk og de fungerer bra syns jeg.. Bensin, tja hvor mye skal du kjøre? jeg pleier å bruke en 300kr +-

-+- Drift Fury -+-

Volvo740

Bmw e30 320 M5 motor

Mercedes 190e V8 (nye prosjektet)

-+- Drift Fury-+-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Fint om dere får orden på sakene slik at jeg (og andre) slipper å ha med snørrogførti dekk på felg.

 

Spørsmål #2: Hvor mange par dekk bør jeg ta med meg? Kjører ikke noe turbo-skit med mange hundre hester og ditto hvitrøyk, men har skjønt på flere at ett par dekk ikke holder altfor mange rundene.. ?!

 

Spørsmål #3: Benzin. Hvor mye bruker DU på en time på rudskogen? Da tenker jeg på riktig aktiv kjøring en time i strekk. Fylle full tank før jeg svinger opp ja, men hvor lenge holder den?

 

På forhånd takk! :)

 

vi kan ta med dekkomlegger, hadde den med til mo i rana, men vi trenger jo trefas og kompressor da, kompressor kan vi forsåvidt ta med, er det sånt på rudskogen? kompressor har jeg sett, men vi får vel ikke bruke den.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt oppdatert info vedr. noen praktiske detaljer. Denne infoen er også lagt til i den første posten.

 

VED ANKOMST

Når dere kommer vil dere bli stoppet av billettfolka til Rudskogen i porten. Der må alle betale 100 spenn for å komme inn, uavhengig av om dere skal kjøre eller ikke.

 

TEKNISK/INNSJEKK

De som skal kjøre stiller seg så i kø i depotet, der vi vil ha en stasjon ved innkjøringen til pit som tar teknisk/innsjekk. Dere må da fylle ut et skjema samt vise førerkort og evt. kjøreseddel for de som har prøveskilt. Dere betaler da for banekjøringen, hvilket blir kr. 600,- (DCN medlemmer 450,-).

 

Teknisk blir da tatt mens dere sjekker inn, og det vi er mest nøye på er bremser og styring, samt at ting sitter generelt godt festet. Vi forbeholder oss retten til å nekte biler å slippe ut på banen uavhengig av farge på skilt, dersom vi mener at bilen ikke er i tilstrekkelig god stand.

 

PARKERING

De som ikke skal kjøre slipper i utgangspuktet ikke inn i depotet med bil. Det blir da parkering over kafeteriaen eller på plassen nedenfor. Den store grusparkeringen eller gokartbanen vil ikke bli brukt, så parker så fornuftig dere kan på det området vi disponerer. Dog kan det hende vi slipper inn noen biler i depoet dersom det er litt ledig plass etter at de som skal kjøre har rigget seg til. Kriteriet for å få komme inn i depoet er da at bilen har rwd. Etthjulsgnagere kan stå på grusen (ja, det gjelder deg også, brutter'n!) :D

 

OPPMØTE

Vi oppfordrer alle til å komme så tidlig som mulig, slik at vi er klare til å begynne 1700. Det blir obligatorisk førermøte kl. 1645. De som vet at de ikke rekker dette bes ta kontakt med meg på mail (fredrik@s-com.no) eller ring 9208 9524, så lager vi en avtale. Dersom ikke alle er ferdig med teknisk og innsjekk til 1645 så må dere komme opp i cafeteriaen når dere er ferdig, så tar vi et kort oppsamlingsmøte mens de andre begynner å kjøre. Ingen slipper utpå uten å ha være på førermøte. Dersom dere blir forsinket på vei til banen, så er det deres eget ansvar å huke tak i meg for å få en kort briefing før dere kjører.

 

SIKKERHET OG OPPFØRSEL PÅ BANEN

Dere er selv ansvarlige for alt som skjer på banen. Vi har begrenset med flaggvakter, så prøv og hold dere på banen. Forbikjøringer er tillatt, men vi ber om at dere ser an situasjonen og ikke tar unødige sjanser. Vi ber også om at dere ikke kjører til dekkene eksploderer, men gir dere mens leken er god. Det sparer oss for mye oppryddingsarbeid etter treffet. Det er også strengt forbudt å spinne på gresset. Dersom dere havner utenfor banen. så ikke hold fullt og spinn opp alt gresset! Blir dere sittende fast kommer vi og tauer dere opp.

 

  • Alle som skal kjøre må ha hjelm og minimum tre-punkts belte
  • Det er tillatt med én passasjer i bilen
  • Passasjerer må også ha hjelm og belte
  • All kjøring er på eget ansvar

 

Været ser visstnok ut til å bli bra, så vi håper mange møter opp til en dag med mye dekkrøyk på Rudskogen.

 

Mvh

Fredrik Sørlie

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer jeg :)

 

Men, ser ut til at jeg tar turen nedover alene denne gangen, så om dere ser en fyr på rett over 170 med lyst hår surre rundt aleine må dere ikke være redde for å si hei :)

 

FSR, hørte ikke mer fra deg etter den PM'en?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe måtte bare reagere på dette, som jeg så i egenerklæring - drift day:

 

9. Jeg vil STOPPE umiddelbart dersom jeg føler meg uvel eller uegnet til å fortsette eller får tekniske problemer som medfører at jeg kan være en fare for andre deltakere (f.eks lekker olje/vann eller MISTER BREMSER/styring).

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår