Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Lest gjennom tråden nå. Dette er den mest lærerike prosjekttråden jeg har lest! Må si jeg er imponert over dette. Ikke bare unger(nå skal ikke jeg rope høyt siden jeg bare er 17 selv) som plaster opp kebab-sjappa si, men litt mere i den motoriserte retningen.

 

Stå på Reodor.

 

Takk som byr PYA, som du sier så står ikke opp-plasting særlig høyt på agendaen. Selv om styling kan være fint, så har jeg aldri vært særlig begeistret for uoriginal plastikk. Det er kun unntaksvis fint. Ulv i sauekostyme er mer min greie :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WORD!!! :spin

 

Hehe... Med 3 ganger effekten og en enda døllere bil så er du faktisk kongen av sau. Selv er jeg forøvrig født i værens tegn og har dermed bursdag om ikke så lenge. Hipp hipp... birthday

 

Må si meg enig der ja! PYA er foresten motorkoden til Fords 2,8 Cologne V6 forgassermotor. Hehe:)

 

Ved nærmere ettertanke har jeg faktisk ikke en eneste Ford-motor i samlinga mi. Uhørt vil noen si :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som vet hvordan jeg får ut sofaen i 850? I følge hoffmekanikeren min skulle det sitte noen skruer bak de små sideputene, men neida. Der var det 100% skruefritt. Kan bilen være bygget opp rundt baksetet?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 7 og 9 serie stv så løsnes ryggene ved å fjærne klips på "hengslepinnen" kan det være noe liknende?

 

Det sitter noen svarte klips der nede ja. Dro de litt opp, men fikk de ikke helt bort. Er nøkkelen til suksess mer vold?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke dette bli en tråd om parallelkoblede bensinpumper alene, men jeg frykter som, ha|||on er inne på, at den gjenværende bensinpumpa raskt vil fylle opp røret bort til den pumpa som har stoppet og dermed gi normal trykkvisning også på trykkmåler nr to. Det er mulig at det går an å koble inn en form for enveisventil som kun tillater bensinen å strømme én vei gjennom rørsystemet.

Et annet alternativ er å lage en elektronisk overvåkning av pumpene, som gir et akustisk eller visuelt varsel dersom den elektriske lasten over hver enkelt pumpe forandres.

Uansett er dette driftssikre pumper, så faren for at en av dem stopper er ikke så stor.

 

Reodor F

 

Der har du jo løsningen. "Ampere overvåkning" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår