Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Denne du mente:

 

http://www.quaife.co.uk/Volvo-S40-M56-front-ATB-differential

 

550£+ ca50£ i shipping X 12 i kurs X 25% mums=9000 nkr.

 

Dette med en noe høy omregning på kursen.

Jepp. Pundet hovrer rundt 11 kroner nå,og har gjort det en god stund. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne du mente:

 

http://www.quaife.co.uk/Volvo-S40-M56-front-ATB-differential

 

550£+ ca50£ i shipping X 12 i kurs X 25% mums=9000 nkr.

 

Dette med en noe høy omregning på kursen.

 

Du tenker på bamsemums ;)

 

a44d3483f5.gif

 

Var ikke så gæærn pris det der da. Tatt i betraktning at resten av kjerra har kostet en kvart million i deler mener jeg :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på bamsemums ;)

 

a44d3483f5.gif

 

Var ikke så gæærn pris det der da. Tatt i betraktning at resten av kjerra har kostet en kvart million i deler mener jeg :)

 

Jada, den er verdt det. Eller så kan du gjøre som meg: Samle sammen en 10-20 st, da får du fine rabatter.

 

Mums: ingen som har sett Olsenbanden: Nei jeg skylder altså syvåtredvetusen i MUMS. (kommende svigers til Benny etter noe vått innabords)

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere, det kan virke som om at jeg bygger en bil for Gatebil Racing Serie uten å være klar over det.

 

Etter det jeg kan se mangler jeg bare brannslukkere, hovedstrømsbrytere, tauekroker og katalysator før vogna er godkjent etter Norges bilsportforbunds reglement:

 

http://www.bilsport.no/reglement/regl_2006/racing/Teknisk%20reglement%20Gatebil.pdf

 

Tilogmed pushrod suspension blir godkjent. Og jeg som alltid har hatt lyst til å kjøre ånkli racing :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult om du kommer til å delta i gatebilserien da!

Sånn kjapt i følge reglene for effekt kommer motoren din på ~206 hk pr. liter med div tillegg. Jeg vet ikke hva vekt på bilen eller motorvolum blir til slutt men si 1200kg / ( 206hk x 2.2l ) = 2.5 hvor Klasse A er 5.39 - 2.4 kg/hk.

Du trenger nok alle de 550 hestene da for at traktoren skal kunne være konkurransedyktig i mot andre biler i klasse A :)

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult om du kommer til å delta i gatebilserien da!

Sånn kjapt i følge reglene for effekt kommer motoren din på ~206 hk pr. liter med div tillegg. Jeg vet ikke hva vekt på bilen eller motorvolum blir til slutt men si 1200kg / ( 206hk x 2.2l ) = 2.5 hvor Klasse A er 5.39 - 2.4 kg/hk.

Du trenger nok alle de 550 hestene da for at traktoren skal kunne være konkurransedyktig i mot andre biler i klasse A :)

206? 218 får jeg... 550 / (2522cc/1000),vekt vet Reodor mer enn meg...hva blir optimal effekt? Så får jeg pre-ordre en GT4094R... :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår