Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke akkurat sprøere og stivere.

Lexan blir jo brukt innen motorsport (rallycross, bilcross osv)

pga at det ikke blir så fort riper i det.

Og at man skal kunne sparke ut ruta ved rulling osv.

Det er derfor det er så lett å få sprekker i lexan ved montering med f.eks popp nagler og annet.

 

Det er plexiglass som er sprøere og stivere prøver jeg å påstå...

 

Fra Wikipedia:

"Polykarbonat (PC) är en transparent termoplast med exceptionell hållbarhet. Polykarbonat säljs oftast som "okrossbar plast" under namnet "Makrolon" eller "Lexan" och används främst till butiksfönster och dörrfönster som ska vara stöt-, spark- och slagtåliga, den används också bland annat till visir, maskinskydd, flygplansfönster och andra produkter som behöver vara hållbara och transparenta.

 

Polykarbonat är lätt att förväxla med plexiglas, men man kan skilja dem åt genom att bända materialet. Plexiglaset kommer då brytas av medan polykarbonatet böjs."

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! skjer a? 5 dager uten noe posting, har prosjektet blitt lagt på is?:P

 

Hehe, det er slett ikke lagt på is :) Får ikke gjort mer på motoren før jeg får tilbake toppen fra Turboed1. Karosseriet skal jeg jobbe litt videre på i helga. Da kommer det vel en ørliten øppdæjt skal du se...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke den toppen være klar i påske-tider da? Mr. Turbo skrev vel forresten ikke HVILKEN påske... :D

 

Jeg sa også at mitt prosjekt skulle være ferdig til 17 mai.

 

I FJOR!!!!!

 

Det er vel en grunn til at det drar ut litt..

Kvalitets arbeid gjøres ikke i en fei.

 

 

Turboed1 har nok flere jern i ilden for tiden. Blant annet er han involvert i en viss hendelse på Våler og omegn i disse dager. Jeg får heller utnytte ventetiden med å jobbe på resten av bilen. Dessuten skal jeg kjøpe inn dyser og noen flere deler til tenningssystemet og da kan jeg jo drukne mine sorger i glansen av noen dyre sexye deler en stakket stund :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1 har nok flere jern i ilden for tiden. Blant annet er han involvert i en viss hendelse på Våler og omegn i disse dager.
Flere grunner til forsinkelsen,dessverre... Familimedlemmer som har dratt på seg kompliserte ankelbrudd og som derfor ikke er det minste mobile...så jeg må være syke/hjelpe-pleier en god del av tiden jeg skulle jobbet :(

 

Og jeg er akkurat hjemme fra Våler... med en lett mistanke om at noen herrer i Passat føler seg noe forbikjørt...selv om vi bare hadde en billengde å akse på. :D ...grunnet Nazi'en i porten ble det ingen bremsing i dag,han holdt oss igjen 3 evigheter.. så det blir i morgen. Lett OT,men børsa spinner nå faktisk under full fjøl på andre gir... bit merke i at det er permanent 4WD. :phatyo

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere grunner til forsinkelsen,dessverre... Familimedlemmer som har dratt på seg kompliserte ankelbrudd og som derfor ikke er det minste mobile...så jeg må være syke/hjelpe-pleier en god del av tiden jeg skulle jobbet :(

 

Og jeg er akkurat hjemme fra Våler... med en lett mistanke om at noen herrer i Passat føler seg noe forbikjørt...selv om vi bare hadde en billengde å akse på. :D ...grunnet Nazi'en i porten ble det ingen bremsing i dag,han holdt oss igjen 3 evigheter.. så det blir i morgen. Lett OT,men børsa spinner nå faktisk under full fjøl på andre gir... bit merke i at det er permanent 4WD. :phatyo

 

Der trenger vi nærmere forklaring Ed:)

Skal opp dit på lørdag.

Muligens sitte på med ett Skyline monster på noe over 800 gamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der trenger vi nærmere forklaring Ed:)

Hvis den forklaringen skulle inneholde et tall fra dynoen,så kan vi glemme det.. Knakk RotoTest-benken på første pullet,den skulle klare 1200 hk som 4WD-benk,men døde før vi kom opp i det vi målte i fjor engang. Og hvis det gjaldt Passaten så er det fordi bilen akser "lett"... Når man legger seg ut i såder 80 km/t og tramper til,når man 200 etter 4-5 sek... Legg da til at vi la oss ut 20 meter bak,og doblet motpartens hastighet innen vi passerte de.. med lett hjulspinn. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere grunner til forsinkelsen,dessverre... Familimedlemmer som har dratt på seg kompliserte ankelbrudd og som derfor ikke er det minste mobile...så jeg må være syke/hjelpe-pleier en god del av tiden jeg skulle jobbet :(

 

Og jeg er akkurat hjemme fra Våler... med en lett mistanke om at noen herrer i Passat føler seg noe forbikjørt...selv om vi bare hadde en billengde å akse på. :D ...grunnet Nazi'en i porten ble det ingen bremsing i dag,han holdt oss igjen 3 evigheter.. så det blir i morgen. Lett OT,men børsa spinner nå faktisk under full fjøl på andre gir... bit merke i at det er permanent 4WD. :phatyo

hvilken bil er dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken bil er dette ?
Et stk blå Mitsu 3000GT,owned by Taz. En "nesten-sleeper"... ser original ut utvendig,bortsett fra karbonpanser og noen ekstra hull i fangeren foran + en meget diskrè 2" bredding... Bedre kjent som "Keiko", courtesy of Glenn Rodney på Gatebilfilmen fra en stund siden.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stk blå Mitsu 3000GT,owned by Taz. En "nesten-sleeper"... ser original ut utvendig,bortsett fra karbonpanser og noen ekstra hull i fangeren foran + en meget diskrè 2" bredding... Bedre kjent som "Keiko", courtesy of Glenn Rodney på Gatebilfilmen fra en stund siden.

aha, hvor mye hester er det egentlig i den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår