Larset Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Problemet ligger vell heller der at TESS ikke vil lage når de vet det er til bil. Ellers må jeg si jeg virkelig har sansen for prosjektene dine reodor. Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Problemet ligger vell heller der at TESS ikke vil lage når de vet det er til bil. Ellers må jeg si jeg virkelig har sansen for prosjektene dine reodor. trodde TESS dreiv butikk, da må de jo kunne presse en stakkars slange. eller har de issues som gjør at de ikke kan? anyways, så vil jeg si at dette er en av de beste prosjektene her inne, utenom tanks motor i bil :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Hei folkens! Årets innlegg i denne tråden har dessverre gått meg hus forbi, men jeg har på ingen måte gitt meg. Sånn bortsett fra at jeg har hatt andre ting på holde på med før jul. Tess på Alnabru er noen fintfølende drittstøvler som ikke vil lage slike slanger til meg av frykt for å bli stilt ansvarlige dersom slangen skulle briste og føre ulykke siden den ikke er godkjent for det. Det er visst ekstra sært når det gjelder bil, men en skulle tro at de lager produkter som er mer enn gode nok til slikt bruk. Og en slik slange er mitt minste problem hva godkjenning angår... Derfor drar jeg heller til Hydroscand. Delene ligger i bilen, jeg må bare finne tid. Må ta det i arbeidstiden, og der er det hektisk. Det er ikke mye jeg trenger, kun en liten adapter fra Volvo til Audi samt en overgang fra gjenger til slangenippel, slik at jeg kan tre returslangen på servopumpa. For meg virker det som det enkleste oppdraget i verden... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 hei reodor:) godt å se at du også har annet å holde på med, fordi om du er langt forbi forumqountwhore eller hva du kalte det:p er ikke bestandig at man har tid til å rekke halvparten av det man skal, eller er heldig nok til å rekke noe av det man har tenkt:) bra det går fremover, nå ser vi snart sommeren her:) hvilken sommer var det ingen som sa noe om? Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 flott prosjekt du har Reodor:) har bladd sånn fort gjennom, og lest litt, masse bra bilder! pøs på med flere! :D Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2009 Ja, jeg holder på i bakgrunnen med å skaffe mer deler. Har nettopp bestilt hardere foringer til bærearmene og 15mm spacere til felgene. Så stemmer innpresset mer med standarden for biltypen. Flere bilder kommer med det første. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 I dag dumpet det sannelig ned en pakke fra det svenske firmaet JE Racing DynamiX (http://www.jerd.se). De har noe for enhver hardcore-fantast og må berømmes for rask levering og personlig engasjement i kundens behov. De har blant annet noen alldeles flotte foringer i steinhard delrin. Jeg har kjøpt foringer til bærearmene og til det festet under girkassa: Så var det bare å krype ut i vognskjulet og skru løs bærearmene for den lille modifiseringen da. Huttetu... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 ser bra ut :D du legger tillogmed arbeid i bildetakinga! ikke no tull dette her! Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Nye deler har ankommet. Et sett med fire spacere og lange skruer (ja, jeg sier skruer) til felgene. Kjøpt hos Brakes Norge AS for ubetydelige kroner 2880,- inklusive merverdiavgift... Med disse innbiller jeg meg at mine lekre stålfelger kommer passe langt ut i hjulhuset. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Nye deler har ankommet. Et sett med fire spacere og lange skruer (ja, jeg sier skruer) til felgene. Kjøpt hos Brakes Norge AS for ubetydelige kroner 2880,- inklusive merverdiavgift... [xIMG]http://i185.photobucket.com/albums/x94/ReodorF/DSCN2790.jpg[/img] Med disse innbiller jeg meg at mine lekre stålfelger kommer passe langt ut i hjulhuset. Ligner litt på disse.. :D Nei jeg tenkte jeg skulle skryte litt av http://www.manton.se. Han har rask og god service, (fikk de levert i Norge av sjefen sjøl.) Også kjører han stadig Volvo-rea på blocket. Fant de samme nå som sist: Pris=1800kr / 4st inkl. pinnbult ipressat! Dette er da 20-25-30mm spaceradaptere. Men fra spam til svada. De feite Delrin foringene dine. De er helt sikkert like uegnet for gate som dekk laget av plastikk, men har du funnet ut noe om hvor mange shores (gummi-hardhet) de har eller hvor lenge de varer før de blir slarkete og denslags. Kjedelig om de må byttes to ganger i året f.eks. Er Delrin i klasse med nylonforinger eller er de enda hardere kanskje? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 (endret) Ligner litt på disse.. :D[xIMG]http://213.132.112.100/images/64/6483498646.jpg[/img] Nei jeg tenkte jeg skulle skryte litt av http://www.manton.se. Han har rask og god service, (fikk de levert i Norge av sjefen sjøl.) Også kjører han stadig Volvo-rea på blocket. Fant de samme nå som sist: Pris=1800kr / 4st inkl. pinnbult ipressat! Dette er da 20-25-30mm spaceradaptere. Men fra spam til svada. De feite Delrin foringene dine. De er helt sikkert like uegnet for gate som dekk laget av plastikk, men har du funnet ut noe om hvor mange shores (gummi-hardhet) de har eller hvor lenge de varer før de blir slarkete og denslags. Kjedelig om de må byttes to ganger i året f.eks. Er Delrin i klasse med nylonforinger eller er de enda hardere kanskje? Det er ikke første gangen jeg betaler dobbel pris for noe, så det forundrer meg ikke... (note to self: brenn ned sjappa til Brakes Norge ved passende anledning). Delrin-foringene er hardere enn stein, så jeg antar at de blir slarkete etterhvert. Det ble hvertfall nylonforingene jeg hadde på min 245 i sin tid. Men fy feite for en gokart så lenge det varte... Hvor mange strender de er vet jeg ikke :D Endret Februar 22, 2009 av Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Men så var det disse foringene da. Verken Turboed1 eller jeg har forstått helt hvordan disse skal sitte for ikke å skli på foringa. Det er jo litt kjipt dersom akselavstanden skal forandre seg et par cm ved gasspådrag og oppbremsing tenker vi. For å sitte tryggest mulig festet er vår mening at de bør sitte som på bildet under. Altså tredd inn fra hver side slik at den ene låser den andre. Men da blir det helt feil avstand mellom de to foringene i forhold til innfestingshullene i ramma: Dersom de skal tres inn fra hver side, men ha riktig avstand seg i mellom blir det seende helt jævlig ut: Et nærbilde. Det gir ikke mye styring mellom aksel og foring på den måten: Dersom begge tres inn fra samme side vil jo i verste fall bærearmen omtrent kunne skli av akselen: Noen synspunkter folkens? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Men fra spam til svada. De feite Delrin foringene dine. De er helt sikkert like uegnet for gate som dekk laget av plastikk, men har du funnet ut noe om hvor mange shores (gummi-hardhet) de har eller hvor lenge de varer før de blir slarkete og denslags. Kjedelig om de må byttes to ganger i året f.eks. Er Delrin i klasse med nylonforinger eller er de enda hardere kanskje?Delrin er en nylontype mener jeg å huske.. Beste som kan brukes (i mitt syn) er polyurethan... og ikke "litt hardgummi" som vanlig 70A som man dreier ut foringer av, er. Derimot 80D... spesialstøp, men dreier man foringer i det er det som Delrin vridningsmessig, men fremdeles "gummi nok" til å vare omtrent lenger enn bilen.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 En ørliten e-post til J E Racing DynamiX løste saken. Det viste seg at de yttre hylsene til de originale gummiforingene skulle sitte igjen og danne styring for de nye foringene. Og da ble det hur bra som helst: Girkassefestet er også ferdig. Ikke det at det er så lett å se forskjell, særlig ikke uten et før-bilde...: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordalek Skrevet Mars 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Et fantastisk kult prosjekt! Skjedd noe av interesse den siste måneden? Et lite teit spørsmål, men hvor mye regner du med å kjøle lufta ? Er det snakk om 273K? Har du planer som lykkegass i evo2/evo3? Syns volvo burde kommet inn på banen og sponset dette syke, men fascinerende, prosjektet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.