Gå til innhold

K-blokk og turbo?

Ranger emnet


docsist

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har regnet etter jeg så jeg er ganske sikker. tok volumet på hele forbrenningsrommet på K-motoren+volumet på forbenningskammret i toppen på A motoren og da blir det ca 6:1 med 530 og ca 5,7:1 med 531.

 

og du kan ikke bare plane toppen til riktig komp heller for da vil ventilåpningen bli feil uten just. kam drev! og vis du skal det må du oxo lage ventillommer i stemplene dine for at de ikke stemplene skal slå oppi ventilene.

 

en mulighet er jo å dreie av stempler og blokk like mye men du må forsatt ha just kamdrev!!

 

Det beste vis du ikke skal kjøpe deg en turbomotor er og bruke en b21/23a og dreie av stemplene! 1mm på b21 og 2mm på b23 gir en komp på 8,5:1. disse er i tillegg orginalt flattop noe som gjør det enklere å dreie av, forbrenningskammeret vil forsatt være "likt" og du slipper just.kamdrev!

 

en annen ting er jo at b21/23 bunnen er mye sterkere enn b230 bunnen!!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 - 3 bars ladetrykk haddvært kult.

 

Enig, fy f*** tenk deg for en lyd du får i avlastningsventilen :D hehehe Men blir jo ikke noe morro da.. må jo bytta alt av pakninger for at det skal tåle trykket. så det er nok ikke løsninga. Må ha mye mer bensintrykk og + btr må byttes og masse styr... -er ikke værdt penga.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår