boXer72 Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Hei Har en Chevrolet G30 mod 1993 fått ett lite problem etter en stunds kjøring forsvinner 4. trinnet (overdrive). 4.trinnet funker da ikke igjen før bilen har stått ett par timer. noen som har noen ideer dette er en 6.2D med 4L80E kasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 selg kasse billig til meg eller så må du ut med den å overhale... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet August 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 kassa er overhalt og forsterket for 15000km siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 kassa er overhalt og forsterket for 15000km siden Det sitter en kontakt på kassa med mange kontakter på rens denne med breakrens og prøv ingjen eller så kan du/må du jorde hjernen til kasse med en ekstra kabel, hjernen sitter under førersete. Husk at på denne er all giring elektrisk styrt så sansynelig har du en dårlig kontakt et sted. Hadde samme problemet på en 91 model, og her var det kontakten på kassa (den store) lea litt på den og den gira fint en stund igjen. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Det sitter en kontakt på kassa med mange kontakter på rens denne med breakrens og prøv ingjen eller så kan du/må du jorde hjernen til kasse med en ekstra kabel, hjernen sitter under førersete. Husk at på denne er all giring elektrisk styrt så sansynelig har du en dårlig kontakt et sted. Hadde samme problemet på en 91 model, og her var det kontakten på kassa (den store) lea litt på den og den gira fint en stund igjen. Har en kamerat som har vært borti det samme. Han fikk beskjed ett sted om at kassa måtte overhales og dette kostet flesk... Så gikk han ett annet sted og fikk råd om å bytte eller rense den saken du pratet om. Da var plutselig kassa som ny igjen. Men jeg har jo ingen garanti om at det er dette som er feil i dette tilfelle. Men han sparte da en del kroner ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet August 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Skal gjøre som dere sier, tenkte også jeg skulle bytte olje og filter i kassa.. hvor får jeg tak i billige filter? CI Service? Noen spesiell type olje jeg bør benytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Hvis kassa ble overhalt for 15000km siden er det ingen grunn til å skifte olje annet en om det ble gjort for svææært lenge siden. Men sjekk at oljenivået er riktig (noe som kan være litt kronglete noen ganger......). Prøv de andre forslagen først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet Oktober 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Uff og Uff. nye problem . byttet oljeo og filter ca 10 august. Problemene borte :) Etter ca 8000 km kom de igjen :( byttet olje og filter på nytt men nå hjalp det ikke Noen med noen nye ideer. Dette kommer først etter noen mils kjøring (4-5 mil) og er da vedvarende helt til kassa blir kald da går det 4-5 mil til det dukker opp igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 selg den billig til meg ;) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet Oktober 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 javel. hva skal jeg med en bil uten kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 det vet jo ikke jeg ;) blir jo billigere å få tak i en som virker enn å fikse å fikse å fikse... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer72 Skrevet Oktober 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 luringen :) hva skal du med den da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 jeg skal evt fikse den å bruke den i malibuen min :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Uff og Uff.nye problem . byttet oljeo og filter ca 10 august. Problemene borte :) Etter ca 8000 km kom de igjen :( byttet olje og filter på nytt men nå hjalp det ikke Noen med noen nye ideer. Dette kommer først etter noen mils kjøring (4-5 mil) og er da vedvarende helt til kassa blir kald da går det 4-5 mil til det dukker opp igjen. Hei igjen. Har du prøvd å slakke/stramme litt på "kick down" wiren, ellers vask/rens kontakten på kassa - begge kontaktene. Men ikke selg kassa di den må/burde du ha i bytte hvis du skal ha en ny. Lykke til. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg