Gå til innhold

Regler for sleping/tauing av bil

Ranger emnet


e321

Anbefalte innlegg

trenger ikke skilt på bilen som skal slepes vel. bare den er i forsvarlig stand og det er en fysisk forbindelse mellom den og ledende bil (tau) så er det den første bilen som har "ansvaret" på den forsikringsmessige biten.. men tenker ikke stort på det. skal jeg flytte en bil, så bruker jeg henger.. :thumb

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke skilt på bilen som skal slepes vel. bare den er i forsvarlig stand og det er en fysisk forbindelse mellom den og ledende bil (tau) så er det den første bilen som har "ansvaret" på den forsikringsmessige biten.. men tenker ikke stort på det. skal jeg flytte en bil, så bruker jeg henger.. :thumb

 

Begge biler trenger skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må ha skilter, lys og nødblink.

 

Jeg har slept min uten skilter noen ganger uten skilter og det går som regel bra. For all del. Ikke sett på skilter fra en annen bil.

 

Eller så er det mye fint i hengere.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet og hvem synser? Hvem kan referere til lovverket om hva som er lovlig eller ei i denne saken? Sleper litt biler selv og det hadde ikke vært dumt å vist litt om hva som er lov eller ei. Slikt som "han/dem har sagt" er synsing i mine øyne. Fakta er alltid best ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må ha skilter ja... det fikk jeg beskjed om iallfall.

Selvom jeg møtte på polisen når jeg taua Golfen hjem, de stoppa ikke, så... kanskje de ikke vet om det :)

 

Nødblink er frivillig å bruke, og anbefales ikke.

Fordi, la oss si en bil skal kjøre ut fra en vei på høyresiden. Denne ser kun blinklysene på høyre side av din bil hvis den er treig ut i utkjørselen, den tror du skal svinge inn, og kjører rett inn i siden din f.eks...

Kjenner en som vraka bilen sin på denne måten...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår