CumsteR Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Har nå fått tak i et karroseri uten ruter, og interiør til 2000 kr. Med GTI understell. Planene er vel 2.0 16V fra Passat/Corrado. Og bilen skal lettes mest mulig. Ender vel på ca 830kg med fører. Bremser/Understell: Foran 305x28 Skiver,4 stempels calippere. Bak G60 Bremser med Ferodo klosser og EBC skiver. Stålomspunnede bremseslanger og større hovedsylinder. Stabstag kit (oppe foran og under, pluss bak). Alle foringer skal skiftes ut til nye og stivere. Kort styring. Nye stivere dempere/fjører. Ukjent hvilke enda. Ikke det "beste". Motor/Gir: 2.0 16V med tilhørende girkasse. Skal ikke turbotrimmes, så NM blir ikke no prob. Skal ikke trimmes med det første. Eksteriør/Felg: Ikke hovedpri. Men blir cab skjørter/breddere og 90 Spec fangere foran og bak. Skal skjære i panser for bedre ventilasjon og "racing look". Felger blir AZEV A 9x16 som blir pulverlakkert kvite. Corrado lykter foran og svarte lykter bak. Fargen blir svart. Karroseri/Interiør: Rutene blir plexiglass for å få ned vekta. Tectyl blir fjerna og eventuelle overflødige deler på karroseri blir skjært bort. Blir 6. pnkt bur fra Pedersens Racing. Pluss en del extra stag rundt omkring for å stive ordentlig opp. Blir og bøttestoler og slik etterhvert. Er heller ikke 1. prioritet. Prosjektet starter med rustfjerning og letting da jeg må få solgt unna en lettsykkel før jeg kan starte på resten av tingene. Og skaffe et Digicam for eventuelle bilder. Har bare to spm: Ville dere heller gått for 1.8 16V som borres til 1.9? Skal klare ca 210-220hk uten turbo. Hvilken girkasse ville dere brukt? Når man trimmer uten turbo så flytter man jo registeret lenger opp.. Satset på maks 8250RPM eller noe. Tåler org girkasse det? MVH EspenK Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Har nå fått tak i et karroseri uten ruter, og interiør til 2000 kr. Med GTI understell. Planene er vel 2.0 16V fra Passat/Corrado. Og bilen skal lettes mest mulig. Ender vel på ca 830kg med fører. Bremser/Understell: Foran 305x28 Skiver,4 stempels calippere. Bak G60 Bremser med Ferodo klosser og EBC skiver. Stålomspunnede bremseslanger og større hovedsylinder. Stabstag kit (oppe foran og under, pluss bak). Alle foringer skal skiftes ut til nye og stivere. Kort styring. Nye stivere dempere/fjører. Ukjent hvilke enda. Ikke det "beste". Motor/Gir: 2.0 16V med tilhørende girkasse. Skal ikke turbotrimmes, så NM blir ikke no prob. Skal ikke trimmes med det første. Eksteriør/Felg: Ikke hovedpri. Men blir cab skjørter/breddere og 90 Spec fangere foran og bak. Skal skjære i panser for bedre ventilasjon og "racing look". Felger blir AZEV A 9x16 som blir pulverlakkert kvite. Corrado lykter foran og svarte lykter bak. Fargen blir svart. Karroseri/Interiør: Rutene blir plexiglass for å få ned vekta. Tectyl blir fjerna og eventuelle overflødige deler på karroseri blir skjært bort. Blir 6. pnkt bur fra Pedersens Racing. Pluss en del extra stag rundt omkring for å stive ordentlig opp. Blir og bøttestoler og slik etterhvert. Er heller ikke 1. prioritet. Prosjektet starter med rustfjerning og letting da jeg må få solgt unna en lettsykkel før jeg kan starte på resten av tingene. Og skaffe et Digicam for eventuelle bilder. Har bare to spm: Ville dere heller gått for 1.8 16V som borres til 1.9? Skal klardi Clue ca 210-220hk uten turbo. Hvilken girkasse ville dere brukt? Når man trimmer uten turbo så flytter man jo registeret lenger opp.. Satset på maks 8250RPM eller noe. Tåler org girkasse det? MVH EspenK Hei. hørtes ut som et bra prosjekt. bli medlem på VW - Audi Club Norwegen og prøv forumet deres. der er det flere som kan svare deg på slike spørsmål som girkasse osv en her, tror jeg. Men uanset må du huske å oppdatere her også fordi VACN forumet ikke er lesbart for ikke medlemmer :hvaskjera gleder meg til å se dette prosjektet :) Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Har nå fått tak i et karroseri uten ruter, og interiør til 2000 kr. Med GTI understell. Planene er vel 2.0 16V fra Passat/Corrado. Og bilen skal lettes mest mulig. Ender vel på ca 830kg med fører. Bremser/Understell: Foran 305x28 Skiver,4 stempels calippere. Bak G60 Bremser med Ferodo klosser og EBC skiver. Stålomspunnede bremseslanger og større hovedsylinder. Stabstag kit (oppe foran og under, pluss bak). Alle foringer skal skiftes ut til nye og stivere. Kort styring. Nye stivere dempere/fjører. Ukjent hvilke enda. Ikke det "beste". Motor/Gir: 2.0 16V med tilhørende girkasse. Skal ikke turbotrimmes, så NM blir ikke no prob. Skal ikke trimmes med det første. Eksteriør/Felg: Ikke hovedpri. Men blir cab skjørter/breddere og 90 Spec fangere foran og bak. Skal skjære i panser for bedre ventilasjon og "racing look". Felger blir AZEV A 9x16 som blir pulverlakkert kvite. Corrado lykter foran og svarte lykter bak. Fargen blir svart. Karroseri/Interiør: Rutene blir plexiglass for å få ned vekta. Tectyl blir fjerna og eventuelle overflødige deler på karroseri blir skjært bort. Blir 6. pnkt bur fra Pedersens Racing. Pluss en del extra stag rundt omkring for å stive ordentlig opp. Blir og bøttestoler og slik etterhvert. Er heller ikke 1. prioritet. Prosjektet starter med rustfjerning og letting da jeg må få solgt unna en lettsykkel før jeg kan starte på resten av tingene. Og skaffe et Digicam for eventuelle bilder. Har bare to spm: Ville dere heller gått for 1.8 16V som borres til 1.9? Skal klare ca 210-220hk uten turbo. Hvilken girkasse ville dere brukt? Når man trimmer uten turbo så flytter man jo registeret lenger opp.. Satset på maks 8250RPM eller noe. Tåler org girkasse det? MVH EspenK lillehammering jo.. hehe hvis du trenger deler så er det 2 ener golfer til salgs i follebu er jo ikke så langt unna.. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=802327&template=default høres ut som e kult prosjekt da :) mvh vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Har nå fått tak i et karroseri uten ruter, og interiør til 2000 kr. Med GTI understell.Motor/Gir: 2.0 16V med tilhørende girkasse. Skal ikke turbotrimmes, så NM blir ikke no prob. Skal ikke trimmes med det første. Har bare to spm: Ville dere heller gått for 1.8 16V som borres til 1.9? Skal klare ca 210-220hk uten turbo. Hvilken girkasse ville dere brukt? Når man trimmer uten turbo så flytter man jo registeret lenger opp.. Satset på maks 8250RPM eller noe. Tåler org girkasse det? MVH EspenK 02 kasse fra Passat eller G60 tåler en del mer enn vanlig Golf II kasser Når det gjelder NA trimming av 16v vil det antagelig bli dyrere å få 200 hk NA i den enn 300 turbohester. 190-200 hk i 2,0L 16v krever ganske my jobb. Høyere komp, portet topp med 268/276 kammer, individuelle spjeldhus med tilhørende datasprut og mapping, grenrør og eksos. Dette er et minimum. Mulig du klarer det med dobble webergassere også, men da ofrer du vanligvis litt dreiemoment. Med et slikt oppsett bør du være glad i å gire Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 høres tøft ut dette! slaks lett er det du har da!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Høres ut som ett bra prosjekt...*følge med* Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet August 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Yamaha DT 125 2004... Skal selges nå pga bilen... Skal kjøre moped siste året før bil lappen...:P Lurer nesten på å putte en C20XE nedi golfen... 2.0 16V fra Opel... Org F20 Girkassa der tåler jo mye.. 9000RPM og ca 300nm før den bakker ut... Men da blir prosjektet enda dyrere igjen... Må da sikkert ha noen nye drivakslinger og greier... Blir nok ikke ferdig før jeg får lappen tror jeg, men... Det vil si om 1 år... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Yamaha DT 125 2004... Skal selges nå pga bilen... Skal kjøre moped siste året før bil lappen...:P Lurer nesten på å putte en C20XE nedi golfen... 2.0 16V fra Opel... Org F20 Girkassa der tåler jo mye.. 9000RPM og ca 300nm før den bakker ut... Men da blir prosjektet enda dyrere igjen... Må da sikkert ha noen nye drivakslinger og greier... Blir nok ikke ferdig før jeg får lappen tror jeg, men... Det vil si om 1 år... Er en i England som har gjort dette allerede. Han kjørt med spjeldhus og MBE sprut Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Yamaha DT 125 2004... Skal selges nå pga bilen... Skal kjøre moped siste året før bil lappen...:P Lurer nesten på å putte en C20XE nedi golfen... 2.0 16V fra Opel... Org F20 Girkassa der tåler jo mye.. 9000RPM og ca 300nm før den bakker ut... Men da blir prosjektet enda dyrere igjen... Må da sikkert ha noen nye drivakslinger og greier... Blir nok ikke ferdig før jeg får lappen tror jeg, men... Det vil si om 1 år... har du bilde av dt'en a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet August 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Hvordan får man bilder hit da? Bilen får ikke plexiglass alikevel. Ble for dyrt, og vekt er ikke så viktig for meg da den ikke skal brukes til seriøs asfalt racing, blir nok Gatebil og andre treffdager. Men ikke mer. Så da blir det sota org ruter i stedet... Er det ikke 24% som er maks? Blir veldig diskret hvertfall. Angående C20XE så blir det etterhvert et QED 220 Kit, Der følger det med nesten alle deler man trenger for å få 220hk. Koster 40 000 og er ikke urealistisk. Men kommer ikke til å skje før alt annet er ferdig. Bilen går sikkert greit nok uansett hvis jeg får den ned på 770-780kg og 150hk så. Håper bare biltilsynet godtar dette motorskifte, med understellet nevnt over burde det gå i mine øyne, men....:S Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Plexi er ikke særlig bra å bruke som ruter uansett, er Lexan som gjelder der. Er ikke VELDIG dyrt. En kompis kjøpte lexan til CRX-bakluke, og den er STOR, ble litt over 1000,- Blir klart litt penger, men du sparer jo vekt. Får toppe det hele med en karbonluke også da ;) Evt. kunn ha lexan bak, sammen med en karbon luke... Og ang. godkjenning, Biltilsynet er VELDIG vrange på 16V i Golf 1... så du bør gjøre en GOD jobb med dette. Har hørt både at det er totalnekt av godkjenning, og at de er litt medgjørlige. Jeg skal ned til biltilsynet snart og legge fram mitt prosjekt med 16V m/ doble gassere. Får se hva de sier da :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Hvordan får man bilder hit da? Bilen får ikke plexiglass alikevel. Ble for dyrt, og vekt er ikke så viktig for meg da den ikke skal brukes til seriøs asfalt racing, blir nok Gatebil og andre treffdager. Men ikke mer. Så da blir det sota org ruter i stedet... Er det ikke 24% som er maks? Blir veldig diskret hvertfall. Angående C20XE så blir det etterhvert et QED 220 Kit, Der følger det med nesten alle deler man trenger for å få 220hk. Koster 40 000 og er ikke urealistisk. Men kommer ikke til å skje før alt annet er ferdig. Bilen går sikkert greit nok uansett hvis jeg får den ned på 770-780kg og 150hk så. Håper bare biltilsynet godtar dette motorskifte, med understellet nevnt over burde det gå i mine øyne, men....:S for og legge ut bilder går du inn på http://www.photobucket.com og registrerer deg der! og laster opp bilda!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Og ang. godkjenning, Biltilsynet er VELDIG vrange på 16V i Golf 1... så du bør gjøre en GOD jobb med dette. Har hørt både at det er totalnekt av godkjenning, og at de er litt medgjørlige. Jeg skal ned til biltilsynet snart og legge fram mitt prosjekt med 16V m/ doble gassere. Får se hva de sier da :) Hva kan de si på det egentlig? Motorfester er jo helt like? Vekta kan ikke bli mye mer med 8V? Og bremser/understell er jo 10 ganger så bra som org golf2? Dumme Norge... jeg skal hvertfall ikke kjøre rundt med org 8V motor... da kutter jeg ut prosjektet og kjøper en gammel opel:P Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Hva de kan si? Vel, de kan si NEI... :P Siden Golf 1 aldri kom med 16V vil ikke Møller gi ut godkjenningspapirer heller... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Det er feil. Golf 1 ble levert som GTI 16s i Frankrike, med motor fra Oettinger på 138hk. Skaff papir på dette. og reis til bilsvaksynte. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.