Housey Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 mistenker noe for å være veldig feil med speedometeret mitt er vel ingen sjans i havet at bilen min skal klare 215kmt? 1.8GL (monopoint) andre med samme type bil som har testa toppfart? Mvh Dan Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Virker veldig rart ja. Har hatt nåla på min på 170, men den viser 10 for mye ved 100 km/t, så ja... Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbymann Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Hørtes litt mye ut, jeg fikk pressa golfen min oppi 200(vel og merke på speedoen). Detvar nedoverbakke, medvind og måneskinn...:roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Toppfart på Gti G60 var 217 kmt på 2wd versjonen, '84 GTI hadde vel 195 om jeg ikke husker feil Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Med 205/40-17 viser speedoen min omtrent akkurat. Toppfart på flata er nå 160. Topp-toppfart er 185. Sykelig bratt nedoverbake i Sverige. Kunne sikkert fått høyere i 4. gir, men jeg tenkte ikke over det. På 15" med 195/50-15 fikk jeg litt høyere toppfart (iallefall på nåla, men da var det bittelitt mer misvisning.) Største forskjellen mellom hjula er akselrasjonen. 17" blir for tungt og for stor rulleomkrets. 1.8 forgasser Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 kjører på 16"dekk... og speedo'n har ikke mer en 2km feilvisning ved 80kmt men er mulig at det er litt rart, selvom det gikk JÆVLIG fort.. dro'n til turtallsperra på 4'de gir.. har da igjen noen rpm på 5te gir.. så teoretisk så kan jeg på speedo'n ha 220 virker det som om. men irl så går det vel max 190 Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Kanskje noe er gjort med motoren, da. ..eller at noen har bytta ut skivene med noen som går til 220 istedenfor 200. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Kanskje noe er gjort med motoren, da. ..eller at noen har bytta ut skivene med noen som går til 220 istedenfor 200. veeeel... da skulle det ikke ha vist riktig noen steder på skalaen da enseste med golfen er at den egentlig går jævli bra til å være en 1.8GL Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 I instruksjonsboka står det at 1,8 GL skal klare 173. Har sjølv hatt 180 ved rundt 4000 rpm. Hadde eg hatt ei lengre slette skulle eg nok ha klart meir. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 I instruksjonsboka står det at 1,8 GL skal klare 173. Har sjølv hatt 180 ved rundt 4000 rpm. Hadde eg hatt ei lengre slette skulle eg nok ha klart meir. står det i instruksjonsboka så holder det for meg... da gikk det virkelig ikke i 200 .. synes det var rart og serru Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Alle toppfartene og aks står i instruksjonsboken ja. Jeg får gjøre som dere og teste selv. Dere har vel testet i tyskland vel? happyhappy Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Alle toppfartene og aks står i instruksjonsboken ja. Jeg får gjøre som dere og teste selv. Dere har vel testet i tyskland vel? happyhappy ja seff...... (EH... NOT) .. E6 Lillehammer weeeeeeee (ingen vitner) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 toppfarten på vectraen min er visst oppgitt til 183km/t eller noe sånt... får mye mer enn det iflg speedometret vertfall... har hatt 180 i 4. gir med mer omdreininger å gå på + 5. giret igjen.... mulig de oppgir litt mindre enn det man får? evt at speedo er sykt feil på høy fart da Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 I instruksjonsboka står det at 1,8 GL skal klare 173. Har sjølv hatt 180 ved rundt 4000 rpm. Hadde eg hatt ei lengre slette skulle eg nok ha klart meir. Hva som står i instruksjonsboka er ikke alltid korrekt. Noen motorer er friskere enn andre, allerede fra fabrikk. Dekk og felg har også mye å si. På 13" stålfelger vil det være mye lettere å komme opp i den farta, da vekten på drivhjulene vil være mye mindre. Dessuten har vel de fleste her montert noe form for "effekt"-saker som filter og eksosrør. Tester viser at sportsfiltere faktisk kan redusere effekten på en ellers original motor. Ref. http://vw.gtiklubben.nu/showfaq.php?id=55 Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 200km med 1,8 forgasser. Med en fortsatt fresh motor. Skulle gjerne prøvd mer men kom til en jævla bom så jeg måtte bremse ned. God for mye mer, draget var der enda. Var på 5000 rpm i 4 gir. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg