Gå til innhold

For lange sideskjørt..hva bør gjøres?

Ranger emnet


polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

 

Ja, jeg kommer nok til å bruke baufil, har uansett ikke tilgang på dremel med skjærehode..Baufil tror jeg til og med at jeg har i garasjen nå!

 

 

Tror ikke du klarer å plaste sammen ABSplast med glassfiber og polyester, er ikke sikker, men her må du passe på litt.

 

Men hva kan jeg isåfall gjøre for å plaste dem sammen igjen, om glassfiber og polyester ikke fester seg? Tar ikke sjansen på å dele skjørtene før jeg er 99% sikker på at de kan festes sammen igjen..best å være på den sikre siden!

 

Gi meg gjerne mer veiledning!

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kappe dem helt i kanten kanskje, evt lime/ smelte dem sammen som det sto skrevet tidligere. Jeg vet egentlig ikke, men kanskje noen andre her vet hvordan man skjøter sammen ABS, hvis det ikke går med polyester+glassfiber?

er greit å vite.

En annen sak er vel at kanskje ikke MÅ ha dem limt/skjøta sammen? gjør det noe at det syns en skjøt? den kan du jo bare sparkle over vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kappe dem helt i kanten kanskje, evt lime/ smelte dem sammen som det sto skrevet tidligere. Jeg vet egentlig ikke, men kanskje noen andre her vet hvordan man skjøter sammen ABS, hvis det ikke går med polyester+glassfiber?

er greit å vite.

En annen sak er vel at kanskje ikke MÅ ha dem limt/skjøta sammen? gjør det noe at det syns en skjøt? den kan du jo bare sparkle over vel...

 

hmmm, takk for hjelpen din hvertfall, kommer med mange gode idéer! Har vært å kjøpt glassfiber, polyester og herder idag, så imorgen skal det testes(eller idag da om du ser på klokken)..jeg skal hvertfall teste på baksiden av skjørtene og se om det fester seg, og om det IKKE gjør det, så får vi se hva som gjøres!

 

MEN om noen da har idéer om hva som kan gjøres(altså om det IKKE fester seg), så sleng det gjerne ut;)

 

takker for alle svar jeg får!

 

 

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lime de sammen med Sikaflex eller Tec7?

Det skal jo sitte som bare det... eller hva tror dere?

 

Ja, kanskje det..med tanke på at man faktisk FESTER skjørtene til bilen med sika(OG skruer/nagler) så burde det kanskje holde!? Men jeg skal snart ut å prøve litt glassfiberstøping på baksiden av skjørtene,så vi får se om det fester! Regner med at glassfiber er den beste løsningen egentlig.

 

Men ja, hva tror dere andre om sikaflex eller Tec7 for å skjøte de delte skjørtene sammen igjen?

 

takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du legger på polyester og glassfiber, så mattslip/ rufs opp flaten på skjørtene med sandpapir/ rasp el noe. Det sitter mye bedre da enn på speilblanke flater (hvis det er det).

tenkte ikke på å si ifra igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du legger på polyester og glassfiber, så mattslip/ rufs opp flaten på skjørtene med sandpapir/ rasp el noe. Det sitter mye bedre da enn på speilblanke flater (hvis det er det).

tenkte ikke på å si ifra igår.

 

hehe,takker for den informasjonen også, men DET visste jeg faktisk fra før av;) hehe..fikk visst ikke gjort det idag allikevel, er jo tross alt lørdag:P så nå blir det fæst, får ta det imorgen heller:D

 

Sikaflex vil få det til å sitte, men du trenger noe å tette skjøten med på yttersiden også, og sikaflexen er veldig flexibel så kan kanskje ødelegge sparkelen som du har i skjøten hvis det blir for elastisk!

 

Faktisk har jeg tenkt endel på dette også, men imorgen får vi se om vi slipper sikaflex eller ikke..så dette blir spennende;) men takker uansett for innspill...kom gjerne med fler!

 

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hvertfall prøvestøpt på baksiden av skjørtene, men må vel vente litt til før det er helt tørt! (hvis jeg tok riktig mengde med herder da, synes slikt er litt vaskelig å avgjøre FØR diverse jobber)

 

Så vi får vente å se:D

 

SÅ om dette fester seg bra, er det bare å begynne å dele skjørtene og skjøte dem sammen igjen;) og sparkle det som synes av sprekken på framsiden.

 

Får skrive imorgen hvordan det har gått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikaflex vil få det til å sitte, men du trenger noe å tette skjøten med på yttersiden også, og sikaflexen er veldig flexibel så kan kanskje ødelegge sparkelen som du har i skjøten hvis det blir for elastisk!

Det er sant, men han skal jo feste sideskjørtet på bilen, og da vil det jo sitte ganske så rolig, uten store bøyninger osv.?

 

Eller? :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, da var prøvestøpingen utført, og det så ut til å sitte. Hvor godt det vil sitte får vi nå se på etter at jeg har gjennomført den ordentlige støpejobben.

 

Jeg hadde klart å prøvestøpe akkurat der jeg skulle dele skjørtet i to, så da jeg var ferdig med å dele det ene skjørtet klarte jeg etterhvert å lirke av glassfiberstøpet med kniv(bare når jeg kom UNDER støpet,men allikevel; skal dette kunne gå ann)!

 

Nå har jeg jo allerede brukt baufil til å dele skjørtet og fjerne plastikken som var til overs, så nå er det bare å håpe på at det vil sitte når jeg støper de to delene sammen..man vil jo uansett ikke prøve seg med kniv under støpet på baksiden av skjørtene til vanlig!

 

Så jeg håper dette blir bra etter litt glassfiber, polyester og herder med en liten topping av sparkel på framsiden;)

 

Tiden vil vise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da viser det seg, hvertfall til nå, at glassfiberen sitter som støpt(bokstavelig talt), og jeg har idag fått støpt sammen det ene skjørtet(tenkte jeg burde vente litt med andre siden i tilfelle det ikke festet seg i det hele tatt) og det ser ut til at det skal gå riktig så bra!

 

Da har glassfiberen herdet litt, og imorgen skal jeg skjære av det overflødige glassfiberet, pusse og sparkle til det blir HEL V (gammelt uttrykk..for; perfekt?)!

 

Så er det vel bare å begynne på neste skjørt om dette blit vellykket!

 

Takker for alle forslag, tips og idéer:D

 

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår