Gå til innhold

Kjøpsråd 190 2.5 16v


vectra.turbo

Anbefalte innlegg

tja... 2,3 16v har vel ikke dårlig rykte?

begge 16v motoren er etter det jeg har hørt gode.

 

Når det gjelder bilen så sjekk etter rust i hjulbuer å jekkfester.... Det er selfølgelig ett stort + hvis interiøret ser bra ut, da dette sikkert er skinn/delskinn og dyrt å få tak i.

 

16v stylinga er også dyr..... Fangerer og dekslene på sidene mao.

Men hvis den er hel og pen og motoren går bra uten tikking å sånt, girkassa ikke er slitt osv. så er det vel en bra bil det :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. har berre hørt at toppen er dårlig på 2.3 en. bilen har gått 150000 så eg rekna med at den e bra...

noken som har litt teknisk info på denne motoren? kass innsprut som er brukt og sånn? antall hk osv.

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren går bra uten tikking å sånt,

 

Disse motorene er kjent for å ha en høy lyd i fra ventilene. Ikke vær redd for litt tikking. Vær obs på foringene i bakstillinga. Er disse dårlige, er bilen blitt grisekjørt. Girkassene pleier det aldri være noe problem med.

16vene pleier også være vanskelige å starte. Er det kjent problem, men ikke noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Jeg lurte på en ting.. Ble alle 2,5 16v levert med hydraulisk understell?

 

Alle 2.5-16 ble levert med hydrauliske dempere bak. Som ekstra utstyr kunne man få fullt sett, foran og bak, men mulighet for justering inni bilen.

 

Orginalt er det automatisk høydejustering (hydraulisk som sagt) bak. Dette for at bilen til en hver til skal ha riktig hjulstilling, og mest mulig grep, hele tiden. Hydraulisk sperre og ABS er også standar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..bare lurte, for jeg så det var en med 2,5 16v som hadde montert 40mm senkesett, også lurte jeg på hva som var vitsen med det da det er hydrauliske dempere på den. en kamerat av meg har hydraulikk foran og bak med justering inne i bilen..fy faen så lav bil! ;)

 

De org. fjærene er ikke akkurat veldig stive. Når du senker, så må du sørge for å justere demperne slik at dem synker lengre ned, ellers har du like høy bil etter senking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De org. fjærene er ikke akkurat veldig stive. Når du senker, så må du sørge for å justere demperne slik at dem synker lengre ned, ellers har du like høy bil etter senking.

 

Har nettopp senket min 2,3 16V med automatisk nivåregulering bak, Funket rimelig bra ( litt lavere foran enn bak). Har ikke hørt om noe justering av originaldemperne, har du erfaring med dette?

 

Må ellers si att jeg har ikke hørt noe negativt om verken bil eller motor av denne typen, tvert imot. Liker både form, prestasjoner og vegegenskaper. Slå til å invister i en kommende klassiker :wave :wave :wave

-94 MB C180

-86 MB 190 2,3-16V

-81 Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår