Gå til innhold

Problemer med cd spiller. vil ikke slå seg på

Ranger emnet


saab_alex

Anbefalte innlegg

har en cd spiller fra clarion. Dxz 428r tror jeg navnet på den er. Når jeg skulle starte bilen en morra ville den ikke slå seg på. tok den ut av "holderen" og skjekket iso kontakta. Den målte jeg både pluss og minus på. Og de du stikker iso'en inn i var rette og fine.

 

Så istad kjørte jeg bortover veien, og plutselig skrudde den seg av selg selv, uten at jeg hadde trykket på knappen.

 

Har skjekka sikringen, den er fin.

 

Noen som vil gi meg noen råd om hva det kan være. Tror jeg kjøpte den på qxl for kansje 3 år siden så noe garanti er det ikke.

 

Mvh Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan jo være det kansje... Husker ikke om den slo seg på i ei dump eller om jeg bare kjørte vanlig, men den var ikke på i mer enn et par sekunder, så gikk den av igjen. rart for den skal jeg ikke skru seg på når jeg ikke har trykket på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært lite som skal til når den først har begynt å slå seg av og på grunnet kontaktproblemer. Prøv litt elektronikkrens på kontaktene mellom spiller og frontpanel først. Sjekk også at kontaktene bak på spilleren er ordentlig inne.

Fortsetter problemet, kan fjærkontaktene være litt for slappe. Prøv ytterst forsiktig å bende ut bittelitt med en smal/spiss gjenstand, slik at kontaktene står bittelittegrann lenger ut.

Fortsetter fortsatt problemet, er det én ting som har fungert for meg før; en strak høyre med knyttet neve, etterfulgt av installasjon av ny spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har prøvd litt forskjelige ting nå. Når jeg slo litt kraftig på den skrudde den seg på for så og slokne igjen, hmmm

 

Det jeg lurer på er om jeg kan sende den inn et sted der de får sett på den.

 

Noen som har peiling på om det går ann å fikse den?

 

Er selvfølgelig kjøpt på lydcompagniet. Hadde masse problemer med det firmaet! :fuckme2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det meste som du kan prøve selv har du allrede gjørt egentlig med god hjelp fra flere hold hellothere , men ut ifra beskrivelsen på feilen så kan tyde på en intern feil rundt en spennings stabilisator/regulator/switch. Mange ganger kan en sånt type feil bli til pga høye arbeids temperaturer som igjen kan gi dårlig lodde kontakter eller termiske ustabile komponenter. Hvis du ikke har noe kunnskaper om elektronikk blir vanskelig å feilsøke noe mer uten hjelp av en fagmann. ;) Send meg en pm eventuelt om ingen andre kan hjelpe deg så skal jeg hjelpe deg. ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN LEVER! men bare ikke i min bil.

 

Jeg har jo trodd at spilleren var helt fucka siden jeg målte strøm i iso-kontakten og den ville ikke slå seg på.

lånte en annen spiller og prøvde den i bilen min, den ville ikke slå seg på den heller.

 

Så prøvde vi begge spillerene i kameraten min sin bil, der funket begge! AHA iso-kontakten er dte noe galt med.

 

Så jeg dro på biltema og kjøpte ny iso som jeg koblet til. målte strøm i den først. Så koblet jeg den til. IKKE NOE LIV I DEN. Hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag eget strømopplegg på følgende måte:

 

1: Legg opp egen strømkabel til spilern. 8mm2 burdte holde, sikring med samme verdi som i selve spillern så nær batteriet som mulig.

2: Koble til tenninga med egenmontert kobling.

3. Legg opp egen jordkabel og fest denne et sted der du ser det er blir kontakt med karosseriet.

 

Om den da ikke funker så.... :wonder

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag eget strømopplegg på følgende måte:

 

1: Legg opp egen strømkabel til spilern. 8mm2 burdte holde, sikring med samme verdi som i selve spillern så nær batteriet som mulig.

2: Koble til tenninga med egenmontert kobling.

3. Legg opp egen jordkabel og fest denne et sted der du ser det er blir kontakt med karosseriet.

 

Om den da ikke funker så.... :wonder

 

 

Men hvorfor skrur den seg da ikke på :hvaskjera Jeg har jo strøm i iso kontakta. Den ville jo slå seg på i kameraten min sin bil :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skrur den seg da ikke på :hvaskjera Jeg har jo strøm i iso kontakta. Den ville jo slå seg på i kameraten min sin bil :bump

 

hvis du har gjørt som jalla beskriver og fremmdeles vil ikke begge spilerne slå seg på så sier selv at du har et dårlig forbindelse som du muligens overser. Selv om du måler 12 volt på et punkt vil det eventuel den spenningen falle veldig drastisk når den blir belastet og pga dårlig kontakt øker motstanden og ergo også spenings fallet, med andre ord at du skal måle de samme strøm punktene i ISON med spilleren tilkoblet og mens du prøver å slå den på så det blir "belastning" i strøm kretsen, vanligste feil er at spilleren får jording gjennom antene ledningen og siden den irrer med tiden til etterhver spilleren slutte å virke og som regel når man måler ISO kontakten uten belastning så vil du ha riktige spenninger på alle punkter men som tidligere nevnt vil de falle når den belastes. Så husk å gjøre nøyaktig det jalla skrev ellers nytter ikke for oss å gi deg flere "råd"! :roll:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har gjørt som jalla beskriver og fremmdeles vil ikke begge spilerne slå seg på så sier selv at du har et dårlig forbindelse som du muligens overser. Selv om du måler 12 volt på et punkt vil det eventuel den spenningen falle veldig drastisk når den blir belastet og pga dårlig kontakt øker motstanden og ergo også spenings fallet, med andre ord at du skal måle de samme strøm punktene i ISON med spilleren tilkoblet og mens du prøver å slå den på så det blir "belastning" i strøm kretsen, vanligste feil er at spilleren får jording gjennom antene ledningen og siden den irrer med tiden til etterhver spilleren slutte å virke og som regel når man måler ISO kontakten uten belastning så vil du ha riktige spenninger på alle punkter men som tidligere nevnt vil de falle når den belastes. Så husk å gjøre nøyaktig det jalla skrev ellers nytter ikke for oss å gi deg flere "råd"! :roll:

 

 

Ok takk for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår