mazdafun Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Hvor mye ladet du ? Ca. rundetider ?Jeg så den parkerte mye rart på langsiden. Større IC og ekos men hvorfor orginal luftfilterboks med snabel ? Den sies jo å være en restriksjon. Hei. Jeg lader 1,2 pga. boostcreep. Den er veldig "laggete" å kjøre pga. dette. Målte ett par ganger meget unøyaktig med klokke. Ca. 1,08 ?? (fikk 1,04 en gang, men det er jo helt på vidda). 1,08 er sikkert også det.. hellothere Ta tidene med ett traktorlass salt. Planen er å holde det org-look under panseret. Luftfilterboksen er borret opp på undersiden med masse hull. Skal sette inn ett innsatsfilter (KN) og lede kaldluft rett inn forfra. Er derfor alle rør til IC er sorte + IC'n sitter bak original gitter (-man ser den knapt). "Parkere" er ett vidt begrep, men det fungerer ok i motoren nå, med unntak av boostcreepen. Det jeg vil ha nå, er MERE BREMSER! Og i tilegg skal jeg ha en lykkens dag, når jeg tar ut ABS bremsene og rituelt sprenger de i fillebiter (-noen som har dynamitt?). Det var hvertfall 2-3 ganger jeg ville satt en 1000-lapp på at vi måtte ut i sanda pga de :fuckme2: bremsene. Som ett :magic klarte jeg svingen allikevel. :driving mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Hei. Ta med 5 liter frostvæske og kjør ! cheers mvh Ja, angrer på at jeg ikke gjorde det :( Men men... så ut som et artig treff dette her. Mye bra bilder rundt om. Var der flere Mazdaer der eller? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Ja, angrer på at jeg ikke gjorde det :( Men men... så ut som et artig treff dette her. Mye bra bilder rundt om. Var der flere Mazdaer der eller? Ikke så mange egentlig. 3 FD'er (en breiversjon) 1 GT-R 1 FC 2 BA F x antall mx-5 Men altfor lite Mazda... mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Hei. Det jeg vil ha nå, er MERE BREMSER! Og i tilegg skal jeg ha en lykkens dag, når jeg tar ut ABS bremsene og rituelt sprenger de i fillebiter (-noen som har dynamitt?). Det var hvertfall 2-3 ganger jeg ville satt en 1000-lapp på at vi måtte ut i sanda pga de :fuckme2: bremsene. Som ett :magic klarte jeg svingen allikevel. :driving mvh Jeg har litt av samme problemet på min MX-5. Hvis ABSen først setter inn blir bremseeffekten mye dårligere. Det skjer i blant, spesielt i innbremsingen før 90-gradern før depoet (Rudskogen). Hvis det blir værre vurderer jeg å koble ut ABSen. Det skal vel i teorien gå disable den ved å fjerne en sikring eller.no Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Ikke så mange egentlig. 3 FD'er (en breiversjon) 1 GT-R 1 FC 2 BA F x antall mx-5 Men altfor lite Mazda... mvh Såpass beskjedent, ikke bra! Så jo ut som det var mye folk ellers og et kjempe treff :) I hvertfall ut fra bildene eg har sett. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Må stille sterkere med flere Mazda neste gang... Må få takket Mazdafun for turen rundt banen også... Utrolig kult! Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Må stille sterkere med flere Mazda neste gang... Må få takket Mazdafun for turen rundt banen også... Utrolig kult! Andre Heisann. Du må pushe på Yaddafilm for å få ut noe video også. Jeg kjørte med bullet cam på fangeren. Har bare sett det på den lille skjermen på videokameraet, men det så ut som om fartsfølelsen var ganske bra. I tilegg ble det filmet med ett annet kamera fra depoet og ved slakteren-deposvingen. *-alle filmer er levert Yaddafilm. Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Jeg har litt av samme problemet på min MX-5.Hvis ABSen først setter inn blir bremseeffekten mye dårligere. Det skjer i blant, spesielt i innbremsingen før 90-gradern før depoet (Rudskogen). Hvis det blir værre vurderer jeg å koble ut ABSen. Det skal vel i teorien gå disable den ved å fjerne en sikring eller.no Hei. Det skal gå å bare ta ut en sikring på Mx-5. Dette fungerer utmerket på Mx-5. På 323 GTX/GT-R er det hydraulisk bremsekraft-forsterker, og dette systemet suger. Har tatt ut sikringen på dette noen ganger også, men noen ganger kobler bremsekraftforsterkeren ut, og da har man ikke bremser i det hele tatt (-nesten). Det er skummelt. På GT-R uten ABS er det konvensjonell bremsekraftforsterker (drevet av motorens vacum). mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotus72 Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Ikke så mange egentlig. 3 FD'er (en breiversjon) 1 GT-R 1 FC 2 BA F x antall mx-5 Men altfor lite Mazda... mvh Ser ut som jeg burde vært der med min chippede V6 med Remus deilig lyd, var vel ikke mange seksere der tenker jeg... Siter V6 growl never go out of style... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 for lite mazda der ja.. men vi var helt klart ikke de tregeste bilene på banen :P så må vel si oss litt fornøyd eller ?.. bremser ja.. kjent problem. sleit med mine hele dagen jeg og. for liten hovedbremsesylinder, og for mye varme i motorrom i nærhet av bremsesystem. var generellt ikke no god feeling å kjøre med halvuggene bremser. så satsinga ble deretter også.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Ser ut som jeg burde vært der med min chippede V6 med Remus deilig lyd, var vel ikke mange seksere der tenker jeg... Hei. Begge BA F'ene var V6 tror jeg. Hvertfall den ene(for den er det en kompis som har). Men ingen av de var på banen. Og ja - du skulle ha vært der. Topp treff ! mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Hei. Mens vi venter på Yaddafilm, her er en liten snutt..GT-R og en FC som driftet..FC og en mx-5 Miatas Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Skal høre med bruttus hvordan det går med filmen... Fikk han mye råmateriale eller? Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Hei. Det skal gå å bare ta ut en sikring på Mx-5. Dette fungerer utmerket på Mx-5. På 323 GTX/GT-R er det hydraulisk bremsekraft-forsterker, og dette systemet suger. Har tatt ut sikringen på dette noen ganger også, men noen ganger kobler bremsekraftforsterkeren ut, og da har man ikke bremser i det hele tatt (-nesten). Det er skummelt. På GT-R uten ABS er det konvensjonell bremsekraftforsterker (drevet av motorens vacum). mvh GT-R uten abs som har en vakuumdrevet system må vel da ha en ventil av et slag for å tette i det vakuum går nedover/over til boost. sitter denne ventilen i bremsekraftforsterkeren eller en egen ekstern ventil? i så fall, i need badly!!! eller, kan jeg bruke bremsekraftforsterkeren til en GT-R non-ABS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 er normalt sett enveis ventiler på slangen like før selve vakumklokka. det som er på mx5en ihvertfall, funker strøkent selv på turbokonvertert ... Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.