Gå til innhold

Japsebil-treffet 2005

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvor mye ladet du ? Ca. rundetider ?

Jeg så den parkerte mye rart på langsiden.

Større IC og ekos men hvorfor orginal luftfilterboks med snabel ?

Den sies jo å være en restriksjon.

 

Hei.

 

Jeg lader 1,2 pga. boostcreep. Den er veldig "laggete" å kjøre pga. dette.

 

Målte ett par ganger meget unøyaktig med klokke. Ca. 1,08 ?? (fikk 1,04 en gang, men det er jo helt på vidda). 1,08 er sikkert også det.. hellothere Ta tidene med ett traktorlass salt.

 

Planen er å holde det org-look under panseret. Luftfilterboksen er borret opp på undersiden med masse hull. Skal sette inn ett innsatsfilter (KN) og lede kaldluft rett inn forfra. Er derfor alle rør til IC er sorte + IC'n sitter bak original gitter (-man ser den knapt).

 

"Parkere" er ett vidt begrep, men det fungerer ok i motoren nå, med unntak av boostcreepen. Det jeg vil ha nå, er MERE BREMSER! Og i tilegg skal jeg ha en lykkens dag, når jeg tar ut ABS bremsene og rituelt sprenger de i fillebiter (-noen som har dynamitt?). Det var hvertfall 2-3 ganger jeg ville satt en 1000-lapp på at vi måtte ut i sanda pga de :fuckme2: bremsene. Som ett :magic klarte jeg svingen allikevel. :driving

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Det jeg vil ha nå, er MERE BREMSER! Og i tilegg skal jeg ha en lykkens dag, når jeg tar ut ABS bremsene og rituelt sprenger de i fillebiter (-noen som har dynamitt?). Det var hvertfall 2-3 ganger jeg ville satt en 1000-lapp på at vi måtte ut i sanda pga de :fuckme2: bremsene. Som ett :magic klarte jeg svingen allikevel. :driving

 

mvh

 

Jeg har litt av samme problemet på min MX-5.

Hvis ABSen først setter inn blir bremseeffekten mye dårligere. Det skjer i blant, spesielt i innbremsingen før 90-gradern før depoet (Rudskogen).

Hvis det blir værre vurderer jeg å koble ut ABSen. Det skal vel i teorien gå disable den ved å fjerne en sikring eller.no

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange egentlig.

 

3 FD'er (en breiversjon)

1 GT-R

1 FC

2 BA F

x antall mx-5

 

Men altfor lite Mazda...

 

mvh

 

Såpass beskjedent, ikke bra! Så jo ut som det var mye folk ellers og et kjempe treff :) I hvertfall ut fra bildene eg har sett.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må stille sterkere med flere Mazda neste gang... Må få takket Mazdafun for turen rundt banen også... Utrolig kult!

 

Andre

 

Heisann.

 

Du må pushe på Yaddafilm for å få ut noe video også.

 

Jeg kjørte med bullet cam på fangeren. Har bare sett det på den lille skjermen på videokameraet, men det så ut som om fartsfølelsen var ganske bra. I tilegg ble det filmet med ett annet kamera fra depoet og ved slakteren-deposvingen.

 

*-alle filmer er levert Yaddafilm.

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt av samme problemet på min MX-5.

Hvis ABSen først setter inn blir bremseeffekten mye dårligere. Det skjer i blant, spesielt i innbremsingen før 90-gradern før depoet (Rudskogen).

Hvis det blir værre vurderer jeg å koble ut ABSen. Det skal vel i teorien gå disable den ved å fjerne en sikring eller.no

 

Hei.

 

Det skal gå å bare ta ut en sikring på Mx-5. Dette fungerer utmerket på Mx-5.

 

På 323 GTX/GT-R er det hydraulisk bremsekraft-forsterker, og dette systemet suger. Har tatt ut sikringen på dette noen ganger også, men noen ganger kobler bremsekraftforsterkeren ut, og da har man ikke bremser i det hele tatt (-nesten). Det er skummelt.

 

På GT-R uten ABS er det konvensjonell bremsekraftforsterker (drevet av motorens vacum).

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for lite mazda der ja.. men vi var helt klart ikke de tregeste bilene på banen :P så må vel si oss litt fornøyd eller ?..

 

bremser ja.. kjent problem. sleit med mine hele dagen jeg og. for liten hovedbremsesylinder, og for mye varme i motorrom i nærhet av bremsesystem. var generellt ikke no god feeling å kjøre med halvuggene bremser. så satsinga ble deretter også..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg burde vært der med min chippede V6 med Remus deilig lyd, var vel ikke mange seksere der tenker jeg...

 

Hei.

 

Begge BA F'ene var V6 tror jeg. Hvertfall den ene(for den er det en kompis som har).

 

Men ingen av de var på banen. Og ja - du skulle ha vært der. Topp treff !

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det skal gå å bare ta ut en sikring på Mx-5. Dette fungerer utmerket på Mx-5.

 

På 323 GTX/GT-R er det hydraulisk bremsekraft-forsterker, og dette systemet suger. Har tatt ut sikringen på dette noen ganger også, men noen ganger kobler bremsekraftforsterkeren ut, og da har man ikke bremser i det hele tatt (-nesten). Det er skummelt.

 

På GT-R uten ABS er det konvensjonell bremsekraftforsterker (drevet av motorens vacum).

 

mvh

 

GT-R uten abs som har en vakuumdrevet system må vel da ha en ventil av et slag for å tette i det vakuum går nedover/over til boost.

sitter denne ventilen i bremsekraftforsterkeren eller en egen ekstern ventil?

i så fall, i need badly!!! eller, kan jeg bruke bremsekraftforsterkeren til en GT-R non-ABS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår