Gå til innhold

Olje til Turbo

Ranger emnet

Muzaki

Anbefalte innlegg

B230K motorene har helt riktig forbrenningskammeret i stemplta! Toppen her helt plan med ventiler som stikker LANGT uttafor! Putte på en 160/398/405/530 eller 531 å du får en komp som er veldig lav.... sikkert en plass mellom 7:1-7,5:1... Å det burde jo funke ganske greit med en turbogasser eller to! MEN.... det forbrenningskamre d får da vill ikke akuraat være noe å klaske ræva i take for! men at det funker.. det gjør det nok!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det går fortsatt fremover. Den startet i dag, men fikk ikke prøvekjørt.

Står igjen eksos anlegg og litt andre småtterier.

Det er selvsagt ingen fordel at komp'en er for høy, men jeg har ikke tenkt å lage noen verstingbil. Ville bare få den til å sparke litt ekstra.

Gasserne er litt problematiske når det gjelder turbo. Du bør bytte nå, slik at den får mer bensin, og du bør bytte fjæra i choken slik at den klarer å holde igjen trykket.

Ellers så skal det nok være mulig å få det til å gå.

Det jeg bruker er følgende:

-B230K blokk

-531 Topp

-B21 bunnpanne med retur

-740 Turbo

-740 IC

-B23 Forgasser

-B21 Overgang til gasser

-Orginal tenning

For å bruke B23 gasseren, må du bytte gassvaieren også. Det er ikke samme innfestning på gasspedalen på før og etter '86, men det er ikke noe stort problem å fikse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg regnet med.

Da må jeg frem med gjengesettet.

Men... er det noen som vet hvor stor, og hva slags gjenger som er i oljetrykksføleren.

Det er koniske amerikanske messingrørgjenger 1/8NPT

Lett og få tak i både gjengetapp og bakke, samt t-stykker og sånn på tess

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg lett skal få ut en boltene som fester eksos anlegget til turboen?

Wizegrip og åpen flamme?

Skal da holde med Wizegrip..! Kan jo bare prøve da... å en liten dæsj med 5-56 skader ikke.. :)

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du får det til og funke en del bedre en orginale b230k'en no da. har weber på min jeg no, men om det funker sånn passe bra, så hiver jeg på turboen jeg har ståendes jeg å ;-) venter i spenning på resultat :P

01: Volvo v70 XC

solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2

solgt. Nissan 200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Volvo'n på veien igjen. Med Turbo.

Jeg merker forskjell. Er litt mer villig. Er ikke så jeg er redd for å falle i bagasjerommet da....

Begynte veldig lavt på trykket, og så får jeg heller øke litt etterhvert...

Har ikke måler med tall, (får vel investere litt...) Men jeg har den orginale R-sport måleren. Den viser midt på gul. (ca rett opp)

Så jeg kan anbefale andre å sette turbo på den motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du fortsatt sikker på at det er 531 topp du har brukt? hvor mye har delene kosta deg ca? sitt å vurdere å bygge litt om.. kan jo senke komp. på bilimåten å legge 2 topp pakninger eller noe slikt.. :P

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du fortsatt sikker på at det er 531 topp du har brukt? hvor mye har delene kosta deg ca? sitt å vurdere å bygge litt om.. kan jo senke komp. på bilimåten å legge 2 topp pakninger eller noe slikt.. :P

Tja... så lenge 531 står for 531 så er jeg sikker :)

Har ikke kosta meg så mye... Hadde det meste liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt mer problemer....

Er det lettvint å bytte nedre "tannhjul" for register reima? Nedre reimskive løsner hele tiden, så jeg tror det er tappen som er for slitt.

Er det bare å ta av reima, og dra av hjulet, eller er det noe mer hokus pokus?

Jeg må nok bytte clutch etterhvert og. Er det noen som er å anbefale med turbo, eller er det bare å kjøpe standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... så lenge 531 står for 531 så er jeg sikker :)

Har ikke kosta meg så mye... Hadde det meste liggende.

ok..

"Bruker den 531 toppen som står der fra før." å med det mente du at du bruker den orginale b230k toppen? for i så fall.. så tror jeg du har lest feil.. for det er en 631 topp som er orginal på 230k motoren.. så vitt jeg vet..

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider