Gå til innhold

Muzaki

Bruker
  • Innholdsteller

    182
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Muzaki

  • Bursdag 03/08/1980

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Volvo og Toyota
  • Biltype (eks Audi)
    240*2,264,940,Hilux
  • Yrke eller sivil status
    IT
  • Motor (eks 1.6)
    Diverse
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Mye.....

Contact Methods

  • MSN
    tv_solhaug@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.vtvoffroad.com
  • Bosted
    Valdres

Muzaki's Achievements

  1. Påbegynt USA Volvo prosjekt selges. Ferdig ribbet, bare bytting av noen rustdeler, og gjennoppbygging igjen. Har dessverre ikke tid. Delene er sortert, og lette å finne igjen. Kan også følge med en 1977 244 visst det er interessant. Ta kontakt for mer info
  2. Hva kostet en hellakkering?
  3. De el-speilen som sitter der skal byttes ut. Er litt skadde. Har ett par strøkne liggende. Markeringslysene ser orginale ut ja, og det er tydeligvis en import.. blinklysene foran var skrudd på plass, men ikke koblet til.. Motoren går veldig fint, og var veldig villig til å starte etter en vinter. Girkassa er kanskje gåen. Satte seg fast i drive når jeg kjørte den frem, men er jeg heldig, så kommer den seg etter litt omsorg. Tenkte å beholde orginal motor og kasse, og orginal farge. Litt usikker på "rustsamlerene" på hjulbuene, men de er jo orginale.. Innvendig så er ikke framsetene noe særlig fine, men får få tak i nye, eller lappe de. Dørtrekkene er av en eller annen grunn ikke i sort skinn? Er i tja... billig lys blå?? Har komplett interiør fra nyere 264 med sånn mykt stoff, men har ikke kommet så langt i planleggingen ennå. Testet alt elektrisk, og det fungerer også som det skal... ellers så har jeg jo dobbelt opp av alt (utenom til takluka da)
  4. Har vel mer eller mindre stått siden 94 tror jeg... Kjøpte den i fjor jeg. Så den har bare stått en vinter hos meg. Er endel mose rundt omkring ja.. må jo beholde den hekken der :) Må bytte kanaler, hjulbuer og brønner, men ellers ser den ikke så verst ut.. må også få fikset framsetene, så hvis noen vet om noen sorte skinnstoler til overs, så er det bare å si ifra
  5. Nå har jeg endelig fått dratt 264'en frem fra snøen. Planen er å ribbe den helt, ta rusta, og sette den i sammen så den blir så nær orginal som mulig.
  6. Prøvde å rygge i dag, men bilen vil fortsatt bare fremover... Finnes det noe enkelt triks å få den til å rygge? Skal uansett ha ut kassen, men hadde vært å greit å fått den inn under tak først.. og da må jeg rygge...
  7. 264'en dukket frem fra snøen i dag, og jeg tenkte det var på tide å kjøre den inn i garasjen.. Først så ville ikke kassen ta i det hele tatt.... men så plutselig kom den... problemet er at nå går den fremover uansett om den står i 1-2-D I R butter den / prøver å gå fremover. I P butter den. Kassa var veldig varm, og det var ikke mer olje på den enn nødvendig.. Er kassa gåen, eller vil jeg kunne rygge den inn i morgen når den blir kald?
  8. Slenge opp ett bilde med sommerdekka på da.. Helt nye Galaxy felger.. Mangler litt senkning da.
  9. De jeg har på 240'n må vel da ha kommet orginalt med H4 siden det er det som står på glasset?
  10. Jeg har to biler med USA front. En 264 og en 240 Ser den ene har merket H1 og den andre H4 i glasset... Regner med at det er pærene som da er forskjellige. (Gidder ikke sjekke selv,for det er så mye snø på dem...) Er det andre forskjeller, og er det noen grunn til at det er forskjell?
  11. Jeg har verken bremselys i bakrute, eller hengerfeste kontakt jeg, men er jo ikke umulig det ligger noen ekstra kabler der da.
  12. Hmmm. Det må en slik løsning til ja... Får se hva jeg finner på...
  13. Åpnet dekslene i dag, og fant fort ut hvorfor reima ikke var stram. Lageret på hjulet på den ytterste hjulet hadde gått i fillebiter, slik at hjulet falt ut når jeg tok av dekselet. Men da er det altså ingen vits å koste på meg ett nytt hjul, og montere den reima igjen.
  14. Hvor skal dette kobles? Nå har jeg bare hektet meg inn på ett av de andre bremselysene, men da lyser jo "pære feil" lampa hver gang jeg bremser
  15. Har en liten oljelekasje på motoren min, og åpnet derfor registerdekselet for å se om det var noe olje inni der. Da oppdaget jeg at balansereima ikke følger med rundt. Det virket ikke ut som om den var av, men at han som sist byttet den må ha bommet litt på strammingen. Hva skal jeg gjøre. Montere den igjen, eller fjerne den. Har hørt rykter om at det kan lønne seg å fjerne den for å få litt mer effekt. Hvis jeg skal fjerne den, er det bare å kappe den å dra den ut, eller må det åpnes uansett... PS: Oljelekasjen var påfyllingspakningen...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår