Gå til innhold

Min nye Golf III..

Ranger emnet


Marvil

Anbefalte innlegg

vil nå si at 60/60 senk og vr6 leppe her i gjøvik ikke går så bra, men det er jo lov å prøve.. funker kanskje om man kjører saaaaakte over fartsdumpene på skrå hehe vi har faen så mange bratte og store fartsdumper her nå..

 

Gjøvik: fartsdump og rundkjørings byen.. :P

 

Når jeg bodde på Gjøvik hadde jeg ingen store problemer med å kjøre rundt med 70/40mm sett

Måtte kjøre skrått over der ved mc donalds og togbroa. Eller går jo resten av byen bra om man kjøre sakte, jævlig sporete veier der da:)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Inn forbi McDonalds der..? Kjørte der for første gang med bilen igår, dæven jeg var skeptisk på den fartshumpen eller hva det er.. Den kom ganske brått på (kjørte mot McDonalds), men slo vertfall ikke nedi.

 

Var nettopp hos BilXtra og kjøpte ventilhetter, låseknapper (begge deler i sølv) og ny girkule. Ventilhettene ble bra, ene låseknappen får jeg ikke festa (tror den er for lang), og girkula var god å holde i, selv om skinnposen ikke henger helt oppe, så man ser stanga om den glir ned..

Ble dog ingen Jon Schau-kjøring.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn forbi McDonalds der..? Kjørte der for første gang med bilen igår, dæven jeg var skeptisk på den fartshumpen eller hva det er.. Den kom ganske brått på (kjørte mot McDonalds), men slo vertfall ikke nedi.

 

Var nettopp hos BilXtra og kjøpte ventilhetter, låseknapper (begge deler i sølv) og ny girkule. Ventilhettene ble bra, ene låseknappen får jeg ikke festa (tror den er for lang), og girkula var god å holde i, selv om skinnposen ikke henger helt oppe, så man ser stanga om den glir ned..

Ble dog ingen Jon Schau-kjøring.. :P

 

Biextra på Gjøvik er en BRA butikk med god service. De gir også svært gode rabatter..

 

Ut med bilder nå:)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal prøve å fikse bilder snart. Kjøpte kamerastativ her om dagen også, så har lyst å forske litt, må bare finne en fin plass å ta bilder i Gjøvikområdet..

Noen som har noen tips..?

 

Låsknappene tror jeg at jeg tar av igjen. De er for tykke, så de går tregt ned når jeg låser bilen, pluss at den på sjåførsiden slutta å bevege seg når jeg låser bilen.. :P Får se på om jeg finner noen andre plasser. Ikke snakk om mer enn 45,- så tar det ikke så tungt.. :)

 

Regn er forøvrig noe dritt. Her vasker jeg bilen så den skinner, så kommer regnet så er hele bilen skitten igjen.. :(

 

Edit; Forøvrig, noen som skal på VACN-treff på BilXtra (Gjøvik) 3. september..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skulle teste kamerastativet, og tok bilen ned på Skibladnerbrygga her på Gjøvik..

Lite sorterte bilder.. :p

 

golf_40.jpg

 

golf_41.jpg

 

golf_42.jpg

 

golf_43.jpg

 

golf_44.jpg

 

golf_45.jpg

 

golf_46.jpg

 

golf_47.jpg

 

golf_48.jpg

 

golf_49.jpg

 

golf_50.jpg

 

golf_51.jpg

 

golf_52.jpg

 

:)

 

Så litt Photoshop for å teste noe (først og fremst emblemfri grill)

 

Gjort luftinntaket i under skiltet litt større..

emblemfri.jpg

 

Dårlig forsøk på badlook, og plass til feit intercooler.. :p

badlook.jpg

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder ja:) men fare for å slå neddi? trukke du trenger tenke på det gitt..

hehe, trur traktorn te fatter slåt først da assa..

Hehe.. :) Subber bak om det sitter folk der, fremme er det nok å gå på..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slår ikke nedi selv om det subber litt i hjulbuene.. det gir seg når du har subbet lenge nok :P fine bilder, glimrende sted å ta bilder der =)

Hehe, det er sant..

 

Slo nedi på skolen her om dagen, rett utenfor en av inngangene (asfalten har av en ellerannen grunn laget en bul midt i). Var litt pinlig, siden det stod rundt 40 studenter der, og 95% snudde seg.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Finnes det noe løsning for å unngå subbing bak (dekka slår oppi skjermen)..?

 

Det finnes vel slike gummiklosser man kan feste i fjærene, hjelper dette..?

Har sett på dekka mine at det er en del hakk i dem, og litt skeptisk hva som skjer om jeg slår skikkelig nedi i fart..

 

Evt, hva det koster og hvor på Gjøvik noen kan banke litt i skjermene med en gummihammer eller lignende..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Posten og henta navigasjonspakken isted, og fått opp og prøvd det ut. Morsomme greier, funker flott hittil. Bruker som sagt laptopen, og den er 15,4" widescreen, så det er ganske vanskelig å finne noe bra plassering for den. Prøvde å setet, men da blir det mye hodevriing, samt at i dasgslys er det vanskelig å se skjermen skikkelig. Gulvet var veldig praktisk, da det er mørkt der nede, samt at om man setter vifta i bilen på kaldt og ut på gulvet, så får maskina bra kjøling. Det er faktisk ganske lett og greit å se på skjermen på gulvet der når man sitter normalt i setet. Det mest optimale er selvsagt co-pilot som kan ha den på fanget.. :)

 

Vil prøve forskjellige kartprogrammer, tror ikke Microsoft sitt AutoRoute 2005 har mulighet for å si "Venstre om 300 meter" osv, noe som er ganske kjekt å ha siden jeg ikke kan se på skjermen hele tiden..

 

Bilder finnes her..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe løsning for å unngå subbing bak (dekka slår oppi skjermen)..?

 

Det finnes vel slike gummiklosser man kan feste i fjærene, hjelper dette..?

Har sett på dekka mine at det er en del hakk i dem, og litt skeptisk hva som skjer om jeg slår skikkelig nedi i fart..

 

Evt, hva det koster og hvor på Gjøvik noen kan banke litt i skjermene med en gummihammer eller lignende..?

 

IKKE bruk slike gummiklosser.. Er ulovlig og direkte farlig å bruke.. Har hørt om tilfeller der folk har fått knekte fjærer som resultat..

Siden du bor såpass sentralt så få noen til å valse litt for deg, akkurat nok til at det ikke subber og ikke så mye at lakken sprekker...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
IKKE bruk slike gummiklosser.. Er ulovlig og direkte farlig å bruke.. Har hørt om tilfeller der folk har fått knekte fjærer som resultat..

Siden du bor såpass sentralt så få noen til å valse litt for deg, akkurat nok til at det ikke subber og ikke så mye at lakken sprekker...

hvor mye koster gjennomsnittlig grei valsing da?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår