Gå til innhold

Min nye Golf III..

Ranger emnet


Marvil

Anbefalte innlegg

ingen vits å kjøpe uorginal leppe, disse knekker bare du ser på dem... er bilen lav å leppa subber så hold deg til møller sin orgniale vr6 leppe.

 

koster rundt 600pr del... altså rundt 1200 totalt.

jeg brukte min som snøskufle i vinter, samt at etter senking så har jeg vel tatt nedi en 30-40 ganger, og den er like hel, bare noen småskraper.

 

 

heilt enige.

knuste min autospar plast samme dagen som monterte dritten.

rieger sine hardplast er tilogmed bedre, sjøl om eg har knust den og x antal ganger. den orginale sitter som støpt sjøl om du tar nedi til selve fangeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det gjelder frontlepper, passer Møller sin VR6-leppe på en GL-fanger..? Sa jeg skulle ha en GTI/VR6-leppe og fikk bestilt en, men fikk visst en GTI-leppe og den passet dårlig..

 

Tenkte ikke over at noen ikke ville passe, men han på Møller mente at VR6en hadde samme dimensjon som GTIen..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder frontlepper, passer Møller sin VR6-leppe på en GL-fanger..? Sa jeg skulle ha en GTI/VR6-leppe og fikk bestilt en, men fikk visst en GTI-leppe og den passet dårlig..

 

Tenkte ikke over at noen ikke ville passe, men han på Møller mente at VR6en hadde samme dimensjon som GTIen..

 

 

De skal passe på alle typer de da vel! Vr6/gti leppe er det samme og skal vel være plug & play på alle golf 3 fangere (orginale tho)!

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal passe på alle typer de da vel! Vr6/gti leppe er det samme og skal vel være plug & play på alle golf 3 fangere (orginale tho)!

Ja, det var det jeg og mente, men den jeg fikk stakk 10cm forbi dekket på hver side. Han dobbeltsjekket delenummeret på leppa mot systemet, og det stemte også. Skal ha med bilen inn i morgen slik at de får se på det selv.

 

Men leppa, skal den være todelt, eller en hel lang en..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er todelt..

Da har jeg vertfall fått feil. Jeg mente også at den skulle være 2-delt, og spurte om dette når jeg hentet den, men fikk beskjed om at det var den ikke..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..tror karen på delelageret var litt i svime jeg! :D

Hehe, godt mulig.

___________

 

Er det noen som mot all formodning vet om noen som har dette Eibach-senkesettet som også har TUV-dokumentet..? Finner bare garantibeviset, og skulle gjerne hatt TUV-dokumentet. Har sendt mail til div forhandlere, men vet ikke hvor behjelpelige disse er med slikt. En kopi av dokumentet holder for min del..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Møller;

 

Måtte vise bilen slik at han kunne se det selv at den var for dyp. Så påpekte jeg at disse skulle være to-delte, noe han også fant ut når han sjekket datasystemet igjen. Så da får vi se an lykken på mandag/tirsdag, når den nye kommer..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt mulig.

___________

 

Er det noen som mot all formodning vet om noen som har dette Eibach-senkesettet som også har TUV-dokumentet..? Finner bare garantibeviset, og skulle gjerne hatt TUV-dokumentet. Har sendt mail til div forhandlere, men vet ikke hvor behjelpelige disse er med slikt. En kopi av dokumentet holder for min del..

Eibach har visst dokumenter til nedlastning på sidene sine, så fikk tak i 5 sider på tysk fra TUV.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd litt av hvert her, og noen nye (og dårlige) bilder er på plass..

 

» Hovedservice er tatt

» Fått bakvisker

» Nye bakakselforinger

» Godkjenning på Eibach senkefjærer

» Godkjenning på alternativ dekkdimensjon (205/40R17 ET35)

» Ekstra stereo-komponenter er montert

» VR6-frontleppe satt på

 

De to sistnevnte ble gjort idag, litt greit å få det godkjent i tilfelle. Fant TUV-dokument på Eibach sine egne sider, så da var det bare å se på fjærene for kontrolløren.

Felg/dekk hadde jeg ikke dokumentasjon på, men var oppført i en ellerannen regelbok, så da ruller jeg fint på mine 1000 Miglia-felger.. :)

 

Når det gjelder stereo, så er det montert en 500W forsterker på bakseteryggen, samt en 6,5" høyttaler i hver dør. Både forsterker og høyttalere fra Sony. Så da ble det litt mer lyd, sammen med de 2 originale høyttalerne i dashbordet, og Pioneer CD-spiller som kilde.

 

Frontleppe tilhørende GTI/VR6-utgavene er montert, etter at Møller klarte å få ut fingern og bestille rett del til slutt. Vurderer å lakkere den i bilens farge, men uansett svart eller lakka, bedre ble det vertfall.

 

Bilder..

 

Hele bilen med leppe..

golf_10.jpg

 

Annen vinkel..

golf_11.jpg

 

Bakdør med høyttaler..

golf_12.jpg

 

Bagasjerom med div innhold (har ikke montert deksel på høyttalerne. Har ekstra skiltsett baki der som jeg bruker når jeg kjører fort.. :p )

golf_13.jpg

 

Front, fra godkjenning av senking/dekk..

golf_14.jpg

 

Her sjekkes fjærene (neste gang skal jeg ha meg hevesett og lage Golf III Country)..

golf_15.jpg

 

Annet bilde fra kontrollen..

golf_16.jpg

 

Litt annen vinkel..

golf_17.jpg

 

Noen etterlyste interiørbilde (ja, det er dårlig :p )

golf_18.jpg

 

Et dårlig bilde fra Lærdalstunellen på vei til Stavanger (det er uklart fordi jeg ikke klarte å sitte rolig, da jeg satt ganske nær kjørebanen og nesten ble nedkjørt opptil flere ganger)..

golf_19.jpg

 

Et til fra Lærdalstunellen..

golf_20.jpg

 

På vei hjem fra Stavanger med 3stk i bilen, samt jævli mye bagasje. Den ble farlig lav syns jeg.. :p

golf_21.jpg

 

Så, da var jeg på nytt blakk (nesten vertfall), får se hva neste plan blir. Har lyst å gjøre noe med alle lakkskadene, men sliter med uvitenhet på området.. :p

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tøffe bilder i lærdalstunnelen :=) hehe..den er jo en smule lang også, må ta en tur til Bergen igjen snart :D :)

Hehe, vet, men det gjør seg om man har stativ til kamera, samt ikke finner ut at man skal stoppe akkurat når det kommer en ferjekø.. Kom en bil som også skulle stoppe akkuart når jeg satt ved siden av kjørefeltet og tok bilde, og han så meg tydeligvis ikke før han var like bak meg.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vet, men det gjør seg om man har stativ til kamera, samt ikke finner ut at man skal stoppe akkurat når det kommer en ferjekø.. Kom en bil som også skulle stoppe akkuart når jeg satt ved siden av kjørefeltet og tok bilde, og han så meg tydeligvis ikke før han var like bak meg.. :P

 

Ja, stativ hjelper nok betraktelig! hehe..bra du ikke ble påkjørt da.. bilen ser meget bra ut nå da :=) gjorde seg dette.. :cool:

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stativ hjelper nok betraktelig! hehe..bra du ikke ble påkjørt da.. bilen ser meget bra ut nå da :=) gjorde seg dette.. :cool:

Takktakk.. :)

 

Fjernet forøvrig hengerfestet på det ene Lærdalstunnelbildet, og det gjorde seg å ta det bort..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår