Gå til innhold

Bytte av registerreim

Ranger emnet


CoUMa

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har byttet vannpumpe, registerreimer og strammere på min ford escort 1,8 diesel. Men når jeg drar rundt veiva manuelt, så stopper motoren. det virker som om kammen tar borti ventilene eller noe sånt.

 

det som er der rare er at jeg ikke har rørt på verken dieselpumpa eller kammen da jeg skiftet (ja jeg brukte merkene).

 

Er det noen som har en punkt-for punkt liste over hvordan man skifter reg.reim på denne biltypen?..(så jeg kan sjekke eventuelle feilsteg) eller linker til sider som har det?

 

Eller andre seriøse løsninger eller forslag taes også imot med takk :)

 

helpme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt som at du har kommet til kompet på motoren? Prøv å trekke den en runde baklengs. Se om den butter på samme sted. Kjenner du at den "fjærer" eller bråstopper den?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Har byttet vannpumpe, registerreimer og strammere på min ford escort 1,8 diesel. Men når jeg drar rundt veiva manuelt, så stopper motoren. det virker som om kammen tar borti ventilene eller noe sånt.

 

det som er der rare er at jeg ikke har rørt på verken dieselpumpa eller kammen da jeg skiftet (ja jeg brukte merkene).

 

Er det noen som har en punkt-for punkt liste over hvordan man skifter reg.reim på denne biltypen?..(så jeg kan sjekke eventuelle feilsteg) eller linker til sider som har det?

 

Eller andre seriøse løsninger eller forslag taes også imot med takk :)

 

helpme

 

Åssen årsmodell?

- 00' Nissan Primera 2.0 STCC CVT P11-144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt som at du har kommet til kompet på motoren? Prøv å trekke den en runde baklengs. Se om den butter på samme sted. Kjenner du at den "fjærer" eller bråstopper den?

 

Det er det samme begge veier og den butter på samme sted..det er bråstopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme begge veier og den butter på samme sted..det er bråstopp

 

Sjekke merkingen på div hjul husker jeg plagds med dette på en Peugote diesel og var den 2 tenner feil på registret gikk ventiene i stemplene.

 

Ta ut tennpluggen når du vrir den rundt for å sjekk det blir mye letter å dra den rundt da siden komprisjone er lik 0

 

På den diesel Peugoten jeg hold på sa de på verkstedet at den kunne var 180 grader feil og da funket det ikke..

 

Så du nevnte diesel pumpe

 

Vist det er diesel du har finnes det sett med noen boler du kan bruke til å låse av de hjula du har stilt inn slik at de ikke flytter seg.

 

På Peugoten skulle hjula låses av med 8mm bolter og når alle hjulas merker var rette skulle reg reima monteres slik at den var stram mellom veiva og diesel pumpa og diesel pumpa og kamaksel hjulet.. den skulle være slakk der strammeren var så skulle strammern slippes ut til reima var stram, når det var gjort skulle bolten tas og motore kjøres rundt for hand vist den ikke stoppet var alt OK..

 

På Peugoten fikk jeg det til etter noen ganger forsøk og baning, og tante har enda ikke klaget så den går enda.

 

EDIT:

 

Har prøvd å lage en liten tegning av slik det var på Peugoten

regreim.jpg

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår