Gå til innhold

ENDELIG har jeg fått meg 240Turbo. Skandalen er et faktum! Demontering S.39

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker så mye for positive ord gutter, det hjelper i denne tunge tia!:)

 

Kan sikkert alltids bygge videre på skallet mitt, men det er så SINNSYKT mye arbeid som går med til kun det å få fjerna all brannskaden.

 

Det er ikke kun i motor rom det har vært brann for å si det sånn, bilen er utbrent fra frontfanger og helt bak til brannveggen i hattehylla.

 

Legger ut bilder når jeg har fått ladda kameraet.

 

I morgen bærer det av sted UTEN volvoen min, til volvo treffet på rudskogen;(

 

Men får bare benytta anledninga til å få nye ideer og inspirasjon til mitt nye framtidige bygg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er surt dette..Din bil som var så pen.

 

Nei, er enig med Kristian.. Hadde vært tøft å bygge opp igjen. Litt av en historie da :) Men om platene har slått seg av varmen, er det vel en del retting vil jeg tro.. Heh.

Men jeg synest personlig av du burde bygge opp igjen denne! Alt for få skikkelige tøffe 244er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å reparere store brannskader er veldig vanskelig. Lakken brenner av og rusta sprer seg fort over alt. Det beste er nok å skaffe et nytt karosseri. Det er jo kun en bil det er snakk om. Det viktigste er at ingen ble skadet. Skal man reparere større brannskader må alt byttes og da må man ha en delebil. Det letteste blir da å heller bruke delebilen. På min gamle ble motorrommet brent og alt var rustbrunt etter kun en uke. Å kjøpe en ny bil blir oxo det billigste, i tillegg til at man sparer mye jobb.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, ealoken!! Der har du et veldig aktuellt utgangspunkt, helt perfekt egentlig!:)

 

Blir nok mest sansynlig å slå til på et prosjekt fra søta bror ja, mye bedre marked i sverige.

 

Gidder ikke begynne på et prosjekt full av rust og drit, var å så på en 242 her om dagen, rusta og fæl. Det gidder jeg bare ikke.

 

Får bare vokse på dette og bygge skamrå 242:D

 

Bare hyggelig, kan hjelpe deg med evt tur over til søtabror også om du vil, kjenner en del svenske volvo folk, og er absolutt mulig og få tak i flere slike gode biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ansvar dekker ikke brann nei,

 

Ansvar = dekker skade på motpart og all personskade

Delkasko = glass,herverk,brann,tyveri på egen bil

Kasko = dekker skade på eget kjøretøy og glass,herverk,brann,tyveri,redning og event leiebil

Super = større leiebil, leiebil på skadestedet og litt ekstra fancy ting.

 

I tillegg er det stort sett 4000 i egenandel (2000 på glass). En gammal 240 er stortsett verdsatt til 10000,- Altså 6000 utbetalt.

 

Det står da tydelig svart på hvit i forsikringspapirene på 240'en min, at ansvar dekker brann og tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vet ikke hva slags budsjett du har, men dette hadde vært pimpin':

* V40T4 motor

* ZF girkasse

* Megasquirt, haltech eller whatever som sprut

 

Jeg har sett en 142 på treff, m. t4 motoren i, var GOOOD plass i motor-rommet :-) Den er så insane kort, hehe..

 

Har sett motorene gå for ca 5-6k i .SE, enda billigere i .UK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker kjempemye for oppløftende ord gutta, hjelper på i denne tunge tida!:)

 

Ealoken : Du har pm :)

 

Slenger opp litt bilder av den stakkars brannskadae øsa mi nå tenker jeg.

 

Her har det vært hett.

DSC03113.jpg

 

DSC03115.jpg

 

øsa

DSC03116.jpg

 

Felga klarte seg heldigvis

DSC03117.jpg

 

:(

DSC03119.jpg

 

DSC03123.jpg

 

Invendig:

 

DSC03126.jpg

 

Ikke mye igjen av palm beach rattet:

DSC03127.jpg

 

Baksete, brannen stoppet naturlig nok ved brannveggen.

DSC03129.jpg

 

Dash'n

 

DSC03130.jpg

 

Passasjer dør

 

DSC03131.jpg

 

Som dere kansje ser, har det rett og slett brent noe helt jævlig her. Er derfor jeg desverre ikke vil gå videre med dette karroseriet, og heller få tak i et 242 bygg.

 

Synd, mtp at karroseriet var rustfritt og godkjent ombygd med turbo og senking ;( SÅ JÆVLI KJIP!:(

 

Men men, henter meg ny bil i dag, en -02 Vw Passat Tdi Highline stv. Blir brukt som hverdagsbil, er krok på den. Alt klart for å hente et bra 242 objekt nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan den var mer oppbrent enn jeg trodde.. Er lite å redde på den der ja.. Eneste er vel å selge den som rallycross-objekt.. :p

 

Nei, du må finne tak i en 242/244 å bygge opp til værstbygg..! :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å se sånne bilder. Får liksom ett forhold til bilen etter å ha lagt såpass mange timer i å få den i den standen som din var.

 

Jeg også kommer til å kjøre med 2 stk skumslukkere inne i kupeen på min fra nå av.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for oppløftende ord!

 

Helt enig med dere gutta, det er seriøst mye å redde på at man får slukket en evt brann tidlig.

 

Dama måtte bare stå sjokkert og se på til det kom noen løpende med brannslukkingsapparat, da var det likevell for sent.

 

Er kjedelig at den er så utbrent :(

 

Men men, får bare finne et nytt prosjekt snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår