Gå til innhold

M3 vs. S4?

Ranger emnet


triggerhappy

Anbefalte innlegg

Jeg mener att skal det sammenliknes mellom m3 og noen audier så må man ta det "værste" av audi siden man tar det "værste" fra bmw dermed RS modellene mot M modellene.

 

Når det er sagt så tror jeg faktisk det ville ha vært små forskjeller på rundetider med jevngode sjåfører.

 

personlig hadde nok jeg tatt en audi men hadde nok ikke grini viss noen hadde sagt jeg vil gi deg en ny m3, m3 basert på E36 kaross. har ikke jeg sansen for,E30 derimot det liker jeg, da var det ikke kompromiss med komfort og luksus den første og siste ekte M modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Audi = familie bil

BMW= bil med gode kjøre egenskaper!!!

 

Å tro at en audi holder følge med en bmw på bane er som å tro på julenissen. Se på rs 6 fore.k. De som kunne kjøre bil å prøvde denne på bane holdt på å le seg ihjel. "sports" utgavene til audi er lagd for å komme fort over lyskrysset. Bmw er lagd for å kjøres. Prøv å se på kreningen på en audi vs bmw. Kan ta et eksempel fra gatebil. Den gule audi`en (gamle) som klarte 3 hjul igjennom en sving... det er jo helt latterlig. Det er ikke strekkene men får gode tider på det er svingene. i og med at det er flest svinger på en bane. Dessuten viss man først for skrens på en med 4 hjuls drift havner man i grøfta.

 

Problemet er at Bmw har fått et dårlig intrykk med at utenlandske kjører den, men hadde folk vært litt mer "åpne" så ser man at faktisk bmw er den ultimate kjøre maskin. Å vis man ikke har prøvd bmw enda......så e rdet på tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw sport

Audi = familie bil

BMW= bil med gode kjøre egenskaper!!!

 

Å tro at en audi holder følge med en bmw på bane er som å tro på julenissen. Se på rs 6 fore.k. De som kunne kjøre bil å prøvde denne på bane holdt på å le seg ihjel. "sports" utgavene til audi er lagd for å komme fort over lyskrysset. Bmw er lagd for å kjøres. Prøv å se på kreningen på en audi vs bmw. Kan ta et eksempel fra gatebil. Den gule audi`en (gamle) som klarte 3 hjul igjennom en sving... det er jo helt latterlig. Det er ikke strekkene men får gode tider på det er svingene. i og med at det er flest svinger på en bane. Dessuten viss man først for skrens på en med 4 hjuls drift havner man i grøfta.

 

Problemet er at Bmw har fått et dårlig intrykk med at utenlandske kjører den, men hadde folk vært litt mer "åpne" så ser man at faktisk bmw er den ultimate kjøre maskin. Å vis man ikke har prøvd bmw enda......så e rdet på tide.

 

Hahaha! Dette var det dummeste hittil! :D Hvem har sagt RS6 var en banebil nå da?? :D M3 er en bedre banebil.. ikke tvil om det.. MEN! Hvor mange av kjøperne av RS6 eller M3 kjører på bane tror du? Og hvis du fyller opp M3`n med hele familien på 5, barnevogn og oppakning.. Hvem er tøff i trynet da? Og ENN om det er meldt regn?? Hehe! :)

Man sammenligner ikke stol og sofa.. Er litt vesentlig å huske på dèt..

Jeg hadde valgt M3 foran S4 idag.. Mest pga design, og prestasjoner.. Men hadde jeg hatt behov for familie transport, og helårsbruk, så hadde S4 vært foretrukket..

 

Ola, som får trøbbel med å forlate Quattro en dag....

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport Auto test på Lille Hockenheim:

 

2003 BMW M3: 1.16,3 min

2003 Audi S4 (v8): 1.18,1 min

 

S4 får kommentarer og litt kritikk for mykere fjæring og mer understyring enn M3 - mens de mener at M3 er omtrent så bra på bane som en gatebil kan være!

 

0-100km/t: BMW 5,0 Audi 5,4

0-200km/t: BMW 17,9 Audi 19,9

200-0km/t: BMW 139,8m Audi 149,7m

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw sport

Audi = familie bil

BMW= bil med gode kjøre egenskaper!!!

 

Å tro at en audi holder følge med en bmw på bane er som å tro på julenissen. Se på rs 6 fore.k. De som kunne kjøre bil å prøvde denne på bane holdt på å le seg ihjel. "sports" utgavene til audi er lagd for å komme fort over lyskrysset. Bmw er lagd for å kjøres. Prøv å se på kreningen på en audi vs bmw.

 

Hehe... du vet iallfall ikke hva du prater om... RS6 er faktisk raskere enn BMW M5 på bane, du kan jo selv se denne linken: http://www.track-challenge.com/main_e.asp?useframe=comparison1_e.asp?Car1=53%26Car2=3

 

Kjapp oppsummering:

Nurburgring:

BMW M5 - 8:28

Audi RS6 - 8:20

 

Hockenheim:

BMW M5 - 1:18.5

Audi RS6 - 1:17.6

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ikke Helt forsto hva jeg mente!!!

 

Prøv å les inlegget mitt engang til. Jeg har da aldri sammlignet rs6 mot m3. Som dere kanskje så var det en forkortelese foran. Jeg trakk frem denne bilen som et eksempel. På samme måte som jeg dro frem den gule audi`en. Og som dere så får audi genrelt mye kritikk for dårlig understell(for mykt) samme som fjærene. Er enig at å sammenligne rs 6 og m3 er som stol og soffa. På samme måte som å sammenlige rs6 (2002 modell) mot en 1999 modell bmw m5.

 

Som dere så startet jeg med at Audi= familie bil. Så hvorfor mase på om du heller ville valgt audi når det gjelder familie det var jo det jeg skreiv. Dessuten så blir faktisk bmw m3 brukt på gatebil kjøring. Under gatebil i fjor ble det kjørt en e-46. Så det så!!!

 

familien har både hat audi og bmw og jeg veit gått hvem jeg stoler mest på, både med tanke på kvalitet på det elektriske, motor og kjøre egenskaper.

 

Håper at dette klarte litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw sport

Er enig at å sammenligne rs 6 og m3 er som stol og soffa. På samme måte som å sammenlige rs6 (2002 modell) mot en 1999 modell bmw m5.

 

Kan ikke du forklare meg hva som gjør en 2002-modell M5 så mye raskere enn en 1999-modell? For det må jo være enorm forskjell siden det blir helt feil å sammenligne ifølge deg :)

Faktum er at du har ubegrunnede fordommer mot Audi, og kommer med direkte løgn om hvordan de presterer på bane. Så det så.

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 31337

 

Hehe... du vet iallfall ikke hva du prater om... RS6 er faktisk raskere enn BMW M5 på bane, du kan jo selv se denne linken: http://www.track-challenge.com/main_e.asp?useframe=comparison1_e.asp?Car1=53%26Car2=3

 

Kjapp oppsummering:

Nurburgring:

BMW M5 - 8:28

Audi RS6 - 8:20

 

Hockenheim:

BMW M5 - 1:18.5

Audi RS6 - 1:17.6

 

les nu litt hva dette handler om før du utaler deg..

 

her er det snakk om m3 og ikke m5 stor forskjell på disse bilene..

 

Å det er snakk om en s4 og ikke en rs6

 

men tror bmwen banker audien..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

les nu litt hva dette handler om før du utaler deg..

 

her er det snakk om m3 og ikke m5 stor forskjell på disse bilene..

 

Å det er snakk om en s4 og ikke en rs6

 

men tror bmwen banker audien..

 

Øh... eller kanskje DU bør lese hva dette handler om? Jeg svarte han BMW-fyren som skrev at "de som kunne kjøre bil holdt på å le seg ihjel da de prøvde RS6 på bane" og "Å tro at en audi holder følge med en bmw på bane er som å tro på julenissen". Følg litt med da!

 

M3 slår nok S4 på bane, blir spennende når nye RS4 kommer, tipper det blir jevnere da :)

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å spørre seg om hvem av s4 og m3 som er best synes jeg er litt meninsløst! enten har du lyst på en råskinn av en SPORTSBIL, eller så har du lyst på svær firkanta kasse FAMILIEBIL med power og firehjulstrekk du kan ta med bikkja og alle unga dine i.

 

hvis s4 hadde vunnet denna 'testen', ville det vært flaut å jobbe i bmw etterpå. m3 er sportsbil, og s4 er familiebil liksom.

 

i s4 drar du voksne fornuftige damer med unger, og i m3 drar du teens! mye vekt å spare her, så m3 vinner lett i mine øyne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry ass men kan ikke si annet enn fjøtt....når du snakker om bimmer altså m5 er dette en bil som startet å bli produsert i 1999.....å fortsatt produserers i samme typen.... å da kan jo du gjette hva som er forskjellen på en "ny" genrasjon versting bil....jo bl. annet bedre kjøre egesnkaper og ofte en "raskere" bil. DERFOR sier jeg at det blir feil....du kan se når den nye 5 serien kommer til høsten eller når det er....DEN kan du sammenligne med den m5 du snakker om.....så vidt jeg har fortsått har audi kommet med en "ny" s4 nå......du sammenligner ikke med den som ble produsert i 99??????....

 

å dessuten hvorfor drar du inn m5??? jeg har da aldri sagt at dette er en raskere bil en enn audi....det jeg har sagt er at den har bedre kjøre egenskaper....å viss du ikke er enig med det så...tja.......da bør du muligens ikke srike ut så fært for dette er "bevist" gjennom tester...Jeg har ikke noe imot audi jeg (selvom jeg har MANGE negative oppleveser med den) Audi vi hadde røyk turbo`en 2 ganger på 3 år....å jeg kaller ikke det kvalitet....dessuten virke sjelden det elektriske som skulle. Ofte opplevde man at vinduene gikk ned når man "åpnet" biln med sentrallåsen og ting som dette var meget irriterenede på vintertider.....men forde.....jeg hakke fordommer mot bil jeg.....i mine øyne har alle biler særpreg de er noe for seg selv, og kan ikke sammenlignes....akkurat som snøkrystalller......lenge leve bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår