Gå til innhold

bmw sport

Bruker
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bmw sport

  • Bursdag 04/17/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil
  • Modell (eks S4)
    e 36
  • Biltype (eks Audi)
    bmw
  • Årsmodell (eks 1995)
    91
  • Yrke eller sivil status
    budbil
  • Motor (eks 1.6)
    eh
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    sportsfilter, ellers div styling

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

bmw sport's Achievements

  1. 31337 veit du hva ordet generelt betyr???? nÅR JEG SAMMENLIGNER BMW AUDI DA TENKER JEG GENERELT!!!! Som jeg har skrevet før......Audi RS& kom da her i høst eller vinter----bmw m5 som er nå kom i 1999. SAMMENLIGN med den nye bmw m5 som kommer nå......kan ikke sammenligne biler som bygger på 3 års forskjellig karosseri o.s.v- Jeg veit da også at vis du sammenligner en versting bil som akkurat har kommet ut mot en som har vært der i 3 år så er den nye bedre....forhåpentligvis ihvertfall. Når jeg snakker om egenskaper mener jeg genrelt.....du drar hele tiden frem rs6-mot m5.....HAALo DU KAN IKKE SAMMENLIGNE DE TO.....jeg mener generelt så har bmw bedre kjøre egenskaper enn audi...ikkke da bare sportsutgavene. Å den gamle audi`en du snakker om er den "nye a6`en" Faktisk en 99 modell. Og vi hadde den som en leasing bil(altså var bilen helt ny).....Jeg kan ramse opp MANGE flere feil enn det jeg kom med men gidder ikke det....å vis du mener at turbo`en ryker 2 ganger på så kort tid som en "små feil" så burde du spørre audi hva den koster.... Men men som jeg har sagt før....Audi er da en nydlig familie bil.....men de har ikke samme kjøre egenskaper på bane som en bmw.....GENERELT SETT....
  2. Sorry ass men kan ikke si annet enn fjøtt....når du snakker om bimmer altså m5 er dette en bil som startet å bli produsert i 1999.....å fortsatt produserers i samme typen.... å da kan jo du gjette hva som er forskjellen på en "ny" genrasjon versting bil....jo bl. annet bedre kjøre egesnkaper og ofte en "raskere" bil. DERFOR sier jeg at det blir feil....du kan se når den nye 5 serien kommer til høsten eller når det er....DEN kan du sammenligne med den m5 du snakker om.....så vidt jeg har fortsått har audi kommet med en "ny" s4 nå......du sammenligner ikke med den som ble produsert i 99??????.... å dessuten hvorfor drar du inn m5??? jeg har da aldri sagt at dette er en raskere bil en enn audi....det jeg har sagt er at den har bedre kjøre egenskaper....å viss du ikke er enig med det så...tja.......da bør du muligens ikke srike ut så fært for dette er "bevist" gjennom tester...Jeg har ikke noe imot audi jeg (selvom jeg har MANGE negative oppleveser med den) Audi vi hadde røyk turbo`en 2 ganger på 3 år....å jeg kaller ikke det kvalitet....dessuten virke sjelden det elektriske som skulle. Ofte opplevde man at vinduene gikk ned når man "åpnet" biln med sentrallåsen og ting som dette var meget irriterenede på vintertider.....men forde.....jeg hakke fordommer mot bil jeg.....i mine øyne har alle biler særpreg de er noe for seg selv, og kan ikke sammenlignes....akkurat som snøkrystalller......lenge leve bil...
  3. Til dere som ikke Helt forsto hva jeg mente!!! Prøv å les inlegget mitt engang til. Jeg har da aldri sammlignet rs6 mot m3. Som dere kanskje så var det en forkortelese foran. Jeg trakk frem denne bilen som et eksempel. På samme måte som jeg dro frem den gule audi`en. Og som dere så får audi genrelt mye kritikk for dårlig understell(for mykt) samme som fjærene. Er enig at å sammenligne rs 6 og m3 er som stol og soffa. På samme måte som å sammenlige rs6 (2002 modell) mot en 1999 modell bmw m5. Som dere så startet jeg med at Audi= familie bil. Så hvorfor mase på om du heller ville valgt audi når det gjelder familie det var jo det jeg skreiv. Dessuten så blir faktisk bmw m3 brukt på gatebil kjøring. Under gatebil i fjor ble det kjørt en e-46. Så det så!!! familien har både hat audi og bmw og jeg veit gått hvem jeg stoler mest på, både med tanke på kvalitet på det elektriske, motor og kjøre egenskaper. Håper at dette klarte litt opp.
  4. Audi = familie bil BMW= bil med gode kjøre egenskaper!!! Å tro at en audi holder følge med en bmw på bane er som å tro på julenissen. Se på rs 6 fore.k. De som kunne kjøre bil å prøvde denne på bane holdt på å le seg ihjel. "sports" utgavene til audi er lagd for å komme fort over lyskrysset. Bmw er lagd for å kjøres. Prøv å se på kreningen på en audi vs bmw. Kan ta et eksempel fra gatebil. Den gule audi`en (gamle) som klarte 3 hjul igjennom en sving... det er jo helt latterlig. Det er ikke strekkene men får gode tider på det er svingene. i og med at det er flest svinger på en bane. Dessuten viss man først for skrens på en med 4 hjuls drift havner man i grøfta. Problemet er at Bmw har fått et dårlig intrykk med at utenlandske kjører den, men hadde folk vært litt mer "åpne" så ser man at faktisk bmw er den ultimate kjøre maskin. Å vis man ikke har prøvd bmw enda......så e rdet på tide.
  5. bmw sport

    Motorbytte

    Det er en 91 modell. Problemet er bare det at vi antaklivis ikke får solgt den p.g.a den er mye bygd om. Men hørte at d etok ca 15 for å bygge inn e-36 m motor.
  6. Skulle gjerne kjøpt en zeemax bakfanger er det noen som veit om noe sider på internettt hvor det selges.....ikke tsi...??
  7. Kjøpe styling som passer i orginal festene?
  8. Tja veit ikke helt hva du liker jeg men hva med de her? Kan skaffe de til deg i 18" til 18-19 000 kroner
  9. Men sånn egentlig hvor blei det av alle??.....vi rakk jo ikke å gå ut av bilen en gang, å når jeg jeg åpna døra forsvant alle......*selvom jeg hadde dusja den dagen*
  10. For beklage reaksjonen min litt og men jeg bare HATER folk som bryr seg med andres anlegg (o.s.v) og kommer med pekpinn om alt mulig rart når dem selv ikke har noe som er betydlig bedre. Jeg skal vel heller ikke påstå at jeg veit hva alle proffene gjør, men jeg har både lest og blitt fortalt av pålitlige kilder at noen v proffene bruker forskjellige merker. og forskjellige str på elementene. Dette som jeg skrev for å hente ut maksimum av alt. Det med bassporter og kasser. For det første så kommer det da mye ann på elemtet åssen kasse og volum du skal ha. Jeg husker ikke sånn i farta hva som skulle til der. Men mener å huske at vis jeg skulle ha en båndpasskasse så skulle den ha så mye volum at det er alt jeg hadde hatt plass til. 2 av disse elementene bygger vel 15 cm og veier rundt 5-7 kilo. Så da kan du selv tenke deg hvor lett det er å hive inn hva som helst av kasser. Når du snakker bassportene inn i metalet går dette meget bra. Det skal også gjøres. Men som jeg sa tid og penger. Jeg husker ikke selv hva verdiene var på dynamo. Men det var den kraftigste man fikk tak i. Men du veit vist veldig mye om denne bilen. Når du nevner at BOSS hiver på "falske" merker, så regner jeg med at du sikter rms. Men dette regner jeg også med at du veit at SVÆRT få forsterkere gir det de lover. Når du nevner typisk svinesund watt, hvor selger de BOSS der? veit at de selger mtx mds ++++ men har aldri sett BOSS. Var litt rart at du ikke nevnte det angående mtx elementet. Ser du bor i oslo og regner derfor med at veit godt hvor butikker som autolyd er. Du for ta deg en tur ned ditt å si det samme til de, å påstå at de selger svinsund watt. En annen ting bedre med mange svinesund watt enn mindre andre watt. vis du ser på hva jeg nevnte om pioneer i et annet inlegg. Når du skriver at jeg aldri har tenkt til å delta så jo faktisk så håperjeg på det. Veit ikke jeg hvilke konkurranser du sikter til, men trodde kriteriene for det meste gikk på intalasjon og db. Det cluet (ditt) ekke alle som er enig med deg der!!!. er det skal være som å sitte på en konsert og alle lyder skal treffe deg samtidig i frontsete. Dette er umlig å få perfekt i en bil. Man har alt for mange hindre og ikke rette vinkler. Lydbølger blir brutt. En annen ting man også skal tenke på er at det sitter folk i baksete. så hvordan skal du få lyden til å treffe de i baksiete og de foran likt fra alle kanter??? bare lurer for alt jeg veit kan dette gå ann. Svaret til dette med enda flere elementer i cupeen. Hvor eller skal man instalere mellom bassen forek. kan jo ikke montere denne bak så her kan du kanksje hjelpe meg litt? og resten av elementene skal monteres ved siden av der det allerede sitter elemnter( altså i dører og hatte hyller) å dette kan du da ikke si noe på. Jeg ser at du hevder at din forsterker er jo av ORDENTLIGE watt. er rms`en du snakker om her? Jeg kunne også starte å le av anlegget ditt.... å slenge komentarer som selv farmor må ha høyer lyd for å høre en det du for tyna ut av anlegget ditt. Men hvilken glede gir dette meg? og for å ikke snakke om hvordan føler du det? Klart nå har jeg aldri sitti i en corsa å tror jeg neppe noen gang kommer til å gjøre det. Så den dagen du har et perfekt anlegg med mer trøkk i og alt du sier er korekt da er det greit at du kommer med komentarer og flirer av "dritt anlegget" mitt. Ellers kunne jeg ønske at du lot være. hilsen en lettere iritert bilist
  11. Nei at det ikke er rms kan jeg vel svare helt sikker på uten å sjekke. Det er vel svært få forsterker som har like bra rms som de skriver watt. Veit at det er noen som hevder det men vis man ser tester av det så holder ikke dette. Men veit at denne forsterkern er kraftigere en blant annet pioneer 1000w. Jeg prøvde å dra de samme elementene med pioneer å den klarte det nesten ikke. BOSS er et relativt bra/kjent merke i USA da. Det er litt mer feil med det men spiller relativt godt. Jeg er meget fornøyd med denne forsterkeren.
  12. Som du kanskje så skal det bygges om til sommeren og hive inn like elementer, men det er ikke alle som er lagd av penger å kan kjøpe alt på en gang. Skulle gjerne ha gjort det. Men nå som det har blitt litt mer pæng blir det mer likt. En annen ting med 4 forskjellige bass elementer. Vis du kan litt om hva proffene holder på med så er det MANGE som har forskjellige elementer. Mens de som stiller ut for at det skal se pent ut bruker det samme, Det er noe som heter å hente ut maksimum av alle merker. (jeg hadde ikke råd til det da så kjøpte det som var bra men på tilbud) En annen ting er at sedan E-36 har stålramme rundt hele bagasjen. Å for å få dette til å riste litt ordentlig må man fort ha litt mer en vanlig. Selve lyden er som jeg selv skrev mangler mellom bass og mellom tone. Men sånn vis man ser på de fleste instalasjonene her er det ikke så mange som har satset på dette. Men også dette skal inn!!!(ville ikke sitte å skryte om alt som skulle gjøres og o.s.v før det eventuelt er gjort). å med det ordtaket du nevner more is less, så er jeg ikke helt enig med deg der. Det er faktisk for meg mer en nok av ly i denne bilen. Og folk som ikke er så opptatte av å finne noe dritt med andres ting syns også det er bra ihvertfall til at det er en 19 åring som har hat dette som første utkast i bilen. Jeg ser du ler av denne BOSS monoblocken. Men dette er også en ting du kanskje bør tenke deg litt om....tror da jeg så en til her med boss forsterker. Regner med at han skrev watt`en som stod på forsterkern sin og hvor mye det var oppgitt i de tekniske papairene. Men det var da ingen som regerte på det? regner med at de som har en pioneer 1000w monoblock skriver dette. Å ja faktisk så står det 3000w monoblock klasse d på den. Så vis du mener at dette er feil får du ta det opp med produsent, jeg regner med at et såpass kjent merke ikke hiver på "falske" merker. Når du spør om jeg får lyden forfra så lurer jeg på har du noen gang sitti en E-36 med litt anlegg i???? Men du for bare le og være frekk. Jeg gidder å ligge på det nivået. Vant til å få høre sånt, kjører jo tross alt bimmer. Bare en sånn siste ser her at du spør om jeg har hivd inn det jeg har fått tak i!!! Du bør kanskje ta deg en tur ned i butikken å sjekke hva disse elemente koster+ karakterene de har fått i blader, men dette veit du vel. Men sån for at du skal få vite planene med hele anlegget så selv personer som deg ikke får noe å rekka ned på så er de: Bygge/støpe om hele bagasjen. Ha 2 av de audiobahnene, og en av planetaudio i siden.(og forsterkere) dessuten skal hele hattehylla støpes på nytt og her skal en 8 tommer inn) dørene front dørene skal støpes om og flere mellom toner og diskanter skal inn. o.s.v Så selv de som liker gitarmusikk og klassisk skal kunne få høre dette pent i bilen. Desverre har jeg hverken hat tid eller penger til dette!! vis du leser på inlegget til NO SHOW NO GO så ser du også litt mer.Så får vi virklig håpe at personer som deg også kan muligens innrøme at noe som andre har er bra.
  13. Da får jeg prøve å komme meg opp, men vis noen av dere ser en blå 3 serien bimmer som står fast eller mista fronteten så stopp å hjelp a....hehe kjører på piggfritt+ at fronten er bytta så pleier å leke måkebil.....sitter på en høyspentmast bakpå...så vis det er noen av dere med sikklig biler som ser jeg sliter hadde det vært snilt å hjulpet meg opp....men hvor lenge holder dere på?
  14. *1 stk boss 3000w monoblock forsterker *1stk caliber 2*160w forsterker *1stk caliber 5 kanals 4*80 og 1*250 *1 stk 12" 1000w audiobahn *1 stk 10 " 750w planet audio *1stk 12" mtx *1stk 12" Mgr *1stk 5,6" tv *1 stk playstation 2(vis det går under stero da) *6stk 5,5 høytalerer ( en i hver dør + 2hatte hylla) *2stk diskanter som sitter i fører dørene *1 extra batteri *1 kondensator Alt av bass sitter i bagasjerommet. bruker det inni bilen til diskant og mellom tone. Hele anlegget skal bygges om til sommern, bytte ut til flate kabler o.s.v kan hende det blir å bytte ut til litt mer like elementer baki og noe melom bass.
  15. Når i dag blir det?....og hvor på tryvann er det egentlig er det rett ved tårnet der?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår