Gå til innhold

Måtte bare ha en til..

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, deltok i et partikjøp på 200sx-forumet. Prisen for Walbro-kit'et ble 1149,- inkl. frakt.

Skal ikke være noe problem å montere pumpen. Se forøvrig her for fremgangsmåte.

 

Ok! Du får ta noen bilder og lage en god forklaring underveis du også da ;) Gi en lyd hvis du hører om flere slike partikjøp!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei, da var Walbro pumpen montert. Bilder og fremgangsmåte ligger her. Skal av sted og få mappet bilen i morgen, så får vi se hva denne duger til. grinchy

 

Dette blir jo spennende :) Takk for fremgangsmåten!

 

Edit: Må en mappe bilen etter bytte av bensinpumpe, eller gjør du det bare for å hente ut litt ekstra?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en mappe bilen etter bytte av bensinpumpe, eller gjør du det bare for å hente ut litt ekstra?

 

Hei, man trenger ikke å gjøre dette. Grunnen til at jeg mapper bilen etter pumpe-skiftet, er at den originale bensinpumpen skal visstnok holde til ca. 1.2-1.3 bar, så nå jeg er litt nysgjerrig på hvor mye mer Walbro-pumpen kan levere nok bensin til, noe den egentlig skal gjøre. Må finne ut om denne oppgraderingen er verdt penga'. :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, man trenger ikke å gjøre dette. Grunnen til at jeg mapper bilen etter pumpe-skiftet, er at den originale bensinpumpen skal visstnok holde til ca. 1.2-1.3 bar, så nå jeg er litt nysgjerrig på hvor mye mer Walbro-pumpen kan levere nok bensin til, noe den egentlig skal gjøre. Må finne ut om denne oppgraderingen er verdt penga'. :deng

 

 

Ok! Du får gi en tilbakmeldign her da, vurderer å bytte pumpen min eg også. Så jo ikke så bra ut den gamle din da...

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Du får gi en tilbakmeldign her da, vurderer å bytte pumpen min eg også. Så jo ikke så bra ut den gamle din da...

 

Nei, funksjonen på bensinpumpen er neppe optimalisert når filteret ser ut som en overdrevet dose med porsjonssnus. well

Syns egentlig det var like greit å oppgradere pumpen når jeg først er oppe med den originale, i stedet for å bare bytte filteret.

Dessuten er ikke en Walbro pumpe, som holder til 500 hk, noe særlig dyr i innkjøp, i forhold til ny original pumpe.

 

HPIM0595.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, funksjonen på bensinpumpen er neppe optimalisert når filteret ser ut som en overdrevet dose med porsjonssnus. well

 

Det var det jeg ville frem til og.

 

Kan ikke du lage en How to her på forumet på bytte av bensinpumpe da, og på Mazdaforumet ;)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da er det bare å fastslå at oppgraderingen av bensinpumpen var en "fin" invistering. Vi skrudde turbotrykket opp til 1.6 bar, uten at det oppstod skumle eksostemperaturer, men da gikk dumpventilen min til "de evige jaktmarker". grinchy

Da var det like greit å gi seg der, kommer ikke til å kjøre på så høyt ladetrykk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår