Gå til innhold

Måtte bare ha en til..

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Hei, da har jeg akkurat kommet hjem etter å ha vært på "Wankel-hovedstaden" Aukra og hentet meg en "ny" GT-R. Så lenge greide jeg å leve uten. drunk

Modifikasjoner som er gjort:

- OMP sinterclutch

- Forge dumpventil

- Turbotrykks- og voltmåler i oppbevaringsrom

- 18" OZ felger m/ 215/35 Sonar.

- Justerbart turbotrykk

- 2,5" eksos med kat.

 

Planer fremover, i prioritert rekkefølge:

- Olje- og filter skift på motor, samt girkasse, senter- og bakdiff.

- Skifte bensinfilter.

- Sette på det andre eksosanlegget (2,5" eksos uten kat., med 3" stuss. --> Skummel eksostemperatur v/ 1 bars turbotrykk og katalysator!)

- Flytte turbotrykksmåleren til A-stolpen. (Hvordan følge med en livsviktig måler når den står der nede? Dessuten vil jeg bruke oppbevaringsrommet til andre ting.)

- Få bilen ca 4 cm. nærmere bakken.

- Pusse ned og lakkere opp panseret igjen, grunnet steinsprut. (Ser ut som om det har blitt brukt som softgun-blink.)

- Ny og større intercooler, samt rustfrie turborør fra turbo.

 

 

Klarer rett og slett ikke å bli enig med meg selv om jeg liker vingen, eller ikke. :wonder

 

th_HPIM0480.jpg

 

th_HPIM0485.jpg

 

Bremseresultat ved Flissundet Motorservice

 

Flere bilder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

GRATULERER med ny gammelbil!

virker jo som et meget pent eksemplar det der, ser fram til du kommer på rushy for å ta en burger til helga :)

 

du vet hvem du skal ringe om vingen blir demontert ;)

 

Grattis igjen, meg neste forhåpentligvis...

Vegard RF

 

Mazda Owners Group Norway - http://mazda-ogn.org/

[o] 1993 Mazda 323 GT-R

[X] 1988 Honda "Shogun" CRX - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!!!!!

 

Har noen innvendige bilder av girkassa på den bilen om du er intressert :oohh

Girkassa datt i stykker under drag på wankel øya :) Tok ut en stooor neve med fint spon og metallbiter, var diffen som tok kveld.

 

Hei, har bildene selv, faktisk. Ser skremmende ut, ja. Devil

Men det er jo selvfølgelig kjekt med "nyoverhalt" girkasse.

Takk forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg ikke en flink fotograf eller????? :win

Er vertfall ikke noe tull med han som overhalte kassa, han gjorde en glimrende jobb på mi :)

Var bremsa til over 300 hk den der?? Ble texas på aukra når jeg sa jeg hadde samme stæsjet som han, bare at jeg hadde killswitch på 1.4bar :D

Kjørte på 8.9sek på 201m om jeg ikke husker feil?? Gikk vel bedre sedanen?

 

anger2 savner GT-R'ene mine.........

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny GT-R da ;) Ser jo ut som en meget bra bil det der, i rett farge og det hele!

 

Sliter med det samme som deg angående vingen, greier ikke bestemme meg om den skal være der eller om det hadde vert penere uten. Noen som vet hvordan denne er festet?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohoi! :D

 

så lenge holdt du ut ja?hehehehe.... :)

 

grattis med "ny" doning :)

 

HPIM0482.jpg

 

dump ventilen inni bilen?

 

Hei, takker. :)

 

Som sagt er dette en mekaniske boostcontrolleren. Ser det foreligger kvittering fra ES Tuning i Trondheim på montering av denne, skjønner egentlig ikke hvorfor de har plassert den inne i kupèen. Slangene som går til og fra boostcontrolleren bør egentlig være nærmest turboen og kortest mulig, ellers vil det gi en "peak" over det innstilte turbotrykket.

Regner med at denne blir flyttet til motorrommet etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,hadde vært litt fancy med dump inne i bilen da,litt uorginalt,men sikkert jævli tøft :)

Skjønnte ikke helt den greia der, trekte litt på smilebåndet når jeg kikka inn i bilen første gangen ja!! Kjøp deg en to trinns med kill switch,får du til og med en kul bryter med på kjøpet,morsom liten sak som gjør alt mye bedre! :drive2

Du har da fått deg en fin mazda da, var vel helt strøkent interiør å alt på den der.

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,hadde vært litt fancy med dump inne i bilen da,litt uorginalt,men sikkert jævli tøft :)

Skjønnte ikke helt den greia der, trekte litt på smilebåndet når jeg kikka inn i bilen første gangen ja!! Kjøp deg en to trinns med kill switch,får du til og med en kul bryter med på kjøpet,morsom liten sak som gjør alt mye bedre! :drive2

Du har da fått deg en fin mazda da, var vel helt strøkent interiør å alt på den der.

 

Hei, er meget strøkent interiør på den ja. Ser ut/virker som om den har blitt behandlet godt, selv om jeg har noen girkasse-bilder som tilsier noe annet. Men alle har vel et "svakt" øyeblikk av og til? :rolleyes:

Blir nok en dual stage igjen etter hvert, men klarer meg nok fint med den jeg har, i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for det. :)

Jeg måtte nok gi etter for savnet til slutt, gitt.

Hvordan går det med planene dine for eksen min? batman

 

Joda, det kommer seg.. fikk netopp nye ventiltetninger som jeg skal bytte så snart jeg får tid... Så blir det større stereo og turbotimer neste.... :)

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår