Gå til innhold

Måtte bare ha en til..

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Beklager litt OT, kan fjerne innlegget etter jeg har fått svar om det er foretrukket.

Når man monterer en Oil catch tank, kan man kun ha en slange ut fra 1 eller må man ha fra 2 også? Hva er funksjonen til slange nr 1 når den er original? Tenker da på før man monterer tanken.

 

HPIM0704.jpg

 

Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

 

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beklager litt OT, kan fjerne innlegget etter jeg har fått svar om det er foretrukket.

Når man monterer en Oil catch tank, kan man kun ha en slange ut fra 1 eller må man ha fra 2 også? Hva er funksjonen til slange nr 1 når den er original? Tenker da på før man monterer tanken.

 

Tommy

 

HPIM0704.jpg

 

Hei, grunnen til at jeg har montert oilcatch tanken, er først og fremst for å unngå oljesøl/-damp inn i innsuget og i luftmengdemåleren. Hvis du kun monterer slange ifra "nr. 1", så vil du likevel få oljesøl inn i luftmengdemåleren, derfor er det kanskje best å montere slange i fra "nr. 2" samtidig.

Har ennå ikke oppdaget oljesøl i luftfilteret og i luftmengdemåleren etter at jeg monterte oilcatch-tanken, så noe positivt er det tydeligvis.

Slange "nr. 1" har så og si samme funksjon som "nr. 2", nemlig å "lufte" veivhusventilasjonen.

 

kkorsnes: De koster ca. 4000,- + frakt og moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Takk for svar...:)

 

Men det er mulig å montere en catch tank med slange kun fra nummer 1, ikke sant? Har filter på slange nummer to slik at oljen ikke går tilbake i filteret og luftmengdemåleren. Selvsagt vil det jo være en mulighet for at oljen drypper ned, men det ser jo ganske pent ut :D

 

Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

 

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Takk for svar...:)

 

Men det er mulig å montere en catch tank med slange kun fra nummer 1, ikke sant? Har filter på slange nummer to slik at oljen ikke går tilbake i filteret og luftmengdemåleren. Selvsagt vil det jo være en mulighet for at oljen drypper ned, men det ser jo ganske pent ut :D

 

Tommy

 

Hei, det er absolutt fullt mulig. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da har jeg bestilt meg KVR slissede bremseskiver, KVR karbonfiber bremseklosser, GReddy turbotimer, OMP ratt, + mye annet småtteri.

Ser for meg at det blir en jul med skruing, når jeg kommer hjem igjen. :D

 

Hvor har du kjøpt skiver og klosser fra da? Dyrt?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, de kjøpes fra Australia. Dyrt? Spørs hva du forbinder med dyrt, det. well

4000,- inkl. frakt og moms, for komplett sett skiver og klosser - foran og bak.

Lurer på om sorte, slissede bremseskiver gjør seg bak hvite hjul? birthday

 

Ok! Var ikke så verst pris det, har du link til noe firma?

Håper jeg greier å slite meg gjennom vinteren med de jeg har, å så bytte når sommerhjulene skal på.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, da var jeg endelig kommet meg hjem fra Nordsjøen, og her er noe av det som lå og ventet på meg hjemme. Bare å bli ferdig med jula nå, så skal jeg eu-godkjenne bilen, også er det bare å begynne å skru bil!

 

HPIM0930.jpg

 

HPIM0939.jpg

 

Også måtte jeg selvfølgelig ha denne fra Hong Kong, den var jo litt søt..

 

HPIM0944.jpg

 

Stoptech hadde selvfølgelig klart å sende meg feil bremseskiver, så de har blitt returnert. Da er det bare å vente på nye, samt finne seg en elektronisk boostcontroller, samt diverse annet.

Neste blir lakkering av diverse motor-komponenter.

Hellakkering kommer til å bli prioritert når det nærmer seg vår, så farge-forslag mottas med stor takk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette her! :D

Har du fått Mazdaspeed demperne dine? Tenker på å kjøpe meg slike jeg også. Passer demperne på en GTX???

 

Er i hvert fall en strøken bil du har! :thumb

 

Tommy

 

Hei, Mazdaspeed-demperne passet meget dårlig på bilen min, da de var til nyere 323 (99-03 - modell), så de har blitt returnert. Noen hos Corksport burde oppdatere sidene sine. knock

Etter mye om og men har Corksport funnet ut at de ikke har Mazdaspeed dempere til GT-R. Angrer på at jeg ikke bestilte fullt coilover-sett fra Whiteline, når jeg først handlet derfra.

Gjenstår bare å få montert alt nå, samt hel-lakkere bilen, så blir det vel salg utpå våren/sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår