Glenn` Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 har funnet en bil jeg kanskje skal kjøpe meg.er en 245 turbo.motoren er en 91mod. 940 motor,230fb med et innsprøytning.motorbyttet er godkjent i vognkort.skal være ca 200hk står det.er det noe man bør være obs på med denne motoren?svakheter,pluss og minus med den. ellers på bilen er det 91 frontrute og bakrute,r-sport understell og setetrekk,chip,3" fra turbo,17" eiker(er litt lej av de ;),dump,hvite blink og turbotrykks regulator.Innen hvilket barnivå kan denne stilles sånn som motoren er? Høres dette ut som en bra førstebil?Pris 25-30000. Takker for svar :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 jeg tviler på at det er en fb. tror vel heller det er en ft det skal vere :) . hvis det er ft motoren er det en bra motor. har en slik motor selv og er storfornøyd(har riktig nok en 94 model da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 han sier det er en fb motor med et insprøytning.... Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 han sier det er en fb motor med et insprøytning.... Da vet han kanskje ikke hva han snakker om....? Hvorfor ET-innsprut? STOOOOR EDIT: Jo visst! Sjekka det opp i Vadis nå, og det finnes en motor fra 940 som heter B230FB! Det ante jeg ikke selv engang... :rolleyes: Men alt tyder på at dette ikke er en turbomotor originalt. Den ser dog ut til å ha mye felles med B200/230F/G og B230FD. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 B230fb er en sugemotor,den har 531 topp og vx3 kam.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 har funnet en bil jeg kanskje skal kjøpe meg.er en 245 turbo.motoren er en 91mod. 940 motor,230fb med et innsprøytning.motorbyttet er godkjent i vognkort.skal være ca 200hk står det.er det noe man bør være obs på med denne motoren?svakheter,pluss og minus med den. ellers på bilen er det 91 frontrute og bakrute,r-sport understell og setetrekk,chip,3" fra turbo,17" eiker(er litt lej av de ;),dump,hvite blink og turbotrykks regulator.Innen hvilket barnivå kan denne stilles sånn som motoren er? Høres dette ut som en bra førstebil?Pris 25-30000. Takker for svar :) Du har PM!!!! Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Høres veldig hjemmemekka ut, B230FB motoren er helt lik B230F (vanlig Borsh innsprut), B230FB har som det ble sagt 531 topp (senker kompen litt, bedre "flow" i kanalene og bedre tennplugg plassering) og VX3 kam (trimkam). FB har ca 130HK, Motorer er jo grei den, men er ikke laget for turbo, så den tåler ikke all verden med trykk. Skal ikke si noe sikkert, men ville ikke ladet noe særlig mer enn 0,5 for at det skal holde en stund. Tror jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte den. En 240 skal være jævelig strøken for å koste 25000-30000. De begynner å bli ganske gamle, og det finnes et stort utvalg av de for salg. Ville heller ha gått for en som har en fabrikksbygd turbomotor. F.eks B21ET, B23ET, B230ET, B230FK, B230FT osv...... De er tross alt laget for det, men styr unna AT (forgasser turbo) - de bruker som regel sykt mye bensin. ET`ene er ikke så snille de heller. FK og FT er vel de beste med tanke på forbruk. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 B230FB.. Var ikke det den motoren som satt i politibilene det da..? Men tror jeg ville styrt unna denne bilen her.. Litt for mye jalla høres det ut som.. En B230FB med ettermontert turbo og ET-sprut?? Er jo umulig å si hvor lenge noe sånt vil vare... Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 blir vell å bare å finne ny da ;) hehe Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Høres veldig hjemmemekka ut, B230FB motoren er helt lik B230F (vanlig Borsh innsprut), B230FB har som det ble sagt 531 topp (senker kompen litt, bedre "flow" i kanalene og bedre tennplugg plassering) og VX3 kam (trimkam). FB har ca 130HK, Motorer er jo grei den, men er ikke laget for turbo, så den tåler ikke all verden med trykk. Skal ikke si noe sikkert, men ville ikke ladet noe særlig mer enn 0,5 for at det skal holde en stund. Tror jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte den. En 240 skal være jævelig strøken for å koste 25000-30000. De begynner å bli ganske gamle, og det finnes et stort utvalg av de for salg. Ville heller ha gått for en som har en fabrikksbygd turbomotor. F.eks B21ET, B23ET, B230ET, B230FK, B230FT osv...... De er tross alt laget for det, men styr unna AT (forgasser turbo) - de bruker som regel sykt mye bensin. ET`ene er ikke så snille de heller. FK og FT er vel de beste med tanke på forbruk. ganske enig der, tror j heller ville ha fått tak i en 240, med en "orginal" turbomotor i, som f.eks B230FT/FK eller B21ET/B23ET istedet for en som er konvertert... En 240 skal være jævelig strøken for å koste 25000-30000. De begynner å bli ganske gamle, og det finnes et stort utvalg av de for salg. J fikk forresten igjen 34 000,- for min 87 mod 240 GLE med B230K motor, så det er håp da...! :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 synes de er vanskelig å finne...menne er jo ikke så veldig stress ennå da.blir ikke 18 før i slutten av oktober.men er jo ikke så dumt å finne en bil litt før som man kan holde på med :thumb Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 synes de er vanskelig å finne...menne er jo ikke så veldig stress ennå da.blir ikke 18 før i slutten av oktober.men er jo ikke så dumt å finne en bil litt før som man kan holde på med :thumb siden du har litt "tid" på deg, hvorfor ikke da kanskje kjøpe en pen og grei 240 med B230F med LH2.4 og sett inn en B230FK eller B230FT? da har du jo en bra motor i et brukbart karroseri...! har ikke gjort den jobben sjøl, men ifølge folk her inne som har gjort det, så skal det være en ganske grei jobb...! men siden du kanskje også ikke har så god råd som de fleste andre som går på skole og er i læra, så styr ihvertfall unna Gasser turbo, da blir du "ruinert"... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 hehe.skal ikke ha gasserturbo næj.vet at de bruker mye bensin.hadde tenkt å finne en ferdig turbo til førstebil.prosjekter kommer nok senere i livet :) finner nokk en til slutt...er et,fk og ft innsprøytningsmotorer ja? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 hehe.skal ikke ha gasserturbo næj.vet at de bruker mye bensin.hadde tenkt å finne en ferdig turbo til førstebil.prosjekter kommer nok senere i livet :) finner nokk en til slutt...er et,fk og ft innsprøytningsmotorer ja? B21ET, B23ET er mekanisk sprut B21FT, B23FT, B230ET, B230FT, B230FK er el. sprut i forskjellige utgaver. B230FT/FK har det beste inj. systemet med tanke på effekt (må chippes først) og ikke minst forbruk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 fb motorn holder nok den,er værre med at det sitter motronic sprut på den. Har selv turbokonvertert en slik motor,men jeg dreide ned stempla litt sa og kjørte med lh 2,4..MEN jag ladda 1,5 bar også da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.