fribbern Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Hvordan gjør jeg dette. er det en lett oppgave eller bør jeg sette der bort. Kan ikke mye om bil så håper på svar. Bilen er en Ford Mondeo 97 Mvh Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 På girkasse er det som regel lettere å få oljen ut enn inn.. Skaff deg en trakt og en passende slange for påfyll, så skal det stort sett gå greit. Det er en liten plugg i bånn for tapping og en større ca midt på girkassa for påfyll. Regner med at det er manuell kasse siden du ikke spesifiserer det. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Dette er egentlig veldig greit å gjøre selv.. Bare å tømme ut oljen ut fra pluggen i bånn av kassa. Deretter setter du i pluggen igjen og så tar du ut den som sitter på siden. Så kan du ta f.eks. en hageslange der du har kappet av passe lengde så du får den opp igjennom panseret, også er det bare å helle på girolje til det renner ut på siden og sette i pluggen igjen! Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Hvordan gjør jeg dette. er det en lett oppgave eller bør jeg sette der bort. Følg anvisningen til de andre, men husk å løsne litt på påfyllingspluggen først. Kjipt å tappe av all oljen og oppdage at påfyllingspluggen sitter fast :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Følg anvisningen til de andre, men husk å løsne litt på påfyllingspluggen først. Kjipt å tappe av all oljen og oppdage at påfyllingspluggen sitter fast :) Ja, det er dagens beste tips hittil. Sitter den fast det kan kreve litt "kreative løsninger" å få fylt kassa igjen.. og det å tippe bilen over på taket er ikke det :D Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg